Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Customer Relationship Marketing és a Database Marketing irányába történő elmozdulás One-to-one marketing: – Fogyasztó azonosítása – Fogyasztó egyéni megkülönböztetése – Interakció az individuális fogyasztóval, közös tanulás (azonnali piaci intelligencia) – Az ajánlatok, üzenetek, szolgáltatások személyre szabása Fogyasztói adatbázis tartalma – Eddigi vásárlások – Demográfiai adatok – Pszichografikus adatok (pl. életmód, személyiség) – Mediagrafikus adatok
Az integrált direkt marketing irányába történő elmozdulás Tradicionális megközelítés: a költés 60%-a hirdetésekre, 20%-a direct mail-re, 10%-a telemarketingre, 10%-a public relation-re. Új típusú megközelítés: 10% hirdetésekre, 25% direct mail-re, 65% telemarketingre. Sokkal hatékonyabb!
Business-to-Business: Internet Business-to-business elektronikus kereskedelem 10X nagyobb lesz, mint a fogyasztói A vállalkozások az internetet használják a vásárlásra, eladásra, tárgyalásra, kutatásra, toborzásra, tréningre, kapcsolatok kiépítésére stb.