dr. Ficzkó Zsuzsanna alias zsficzko stratégiai menedzsment tanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
SZEMÉLYZETI MARKETING
Ellenőrzés, visszacsatolás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Motiváció.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

dr. Ficzkó Zsuzsanna alias zsficzko stratégiai menedzsment tanácsadó szervezet- és működésfejlesztési szakértő vezetői kompetenciafejlesztő tréner

Tiziano: Sisyphos

Albert Camus: Sziszüphosz mítosza „A magaslatok felé törő küzdelem egymaga elég ahhoz, hogy megtöltse az emberi szívet. Boldognak kell képzelnünk Sziszüphoszt.” (Dobossy László fordítása)

Személyes hitvallásom A CAF (Common Assessment Framework) alapú szervezeti önértékelés több mint értékelő és minősítő eszköz (KKÉK) Egy olyan működésfejlesztési eszköz a vezetés kezében, ami segíti egy szervezet menedzsmentjét abban, hogy a rábízott erőforrásokat a lehető leghatékonyabban hasznosítsa azok átcsoportosításával (a prioritások újragondolásával) átkonvertálásukkal (az erőforrás-összetétel indokolt változtatásával) tudatos fejlesztésükkel (minőségük javításával)

Az út egy sikeres önértékeléshez Előadásom címe Az út egy sikeres önértékeléshez avagy hasznosítható tanulságok a felkészülés során az ELTE EKSZ két önértékelése nyomán

Mi szolgálja az önértékelés sikerét? Milyen teendői vannak egy szervezet vezetésének, miután meghozta a döntést? 1) A gondolati felkészülés 2) Egy ütőképes csapatot összekovácsolni 3) Kompetenciafejlesztés 4) A PDCA-ciklus mint működési elv integrálása 5) Az eredmények hasznosítása 6) Megünnepelni az eredményt

A gondolati felkészülés Mi szolgálja az önértékelés sikerét? a cél meghatározása vezetői elkötelezettség értsük a feladatot jól mérjük fel a feladat nagyságát, s ennek ismeretében határozzuk meg a szükséges erőforrások mennyiségét és minőségét legyünk elkötelezettek a változtatások iránt Vevőközpontúság, azaz cél a vevői elégedettség A folyamatok folyamatos javítása Teljes elkötelezettség a szervezet minden szintjén A vezetőség aktivitása, személyes példamutatása Az emberi erőforrások folyamatos fejlesztése Hatékony belső/külső kommunikáció A munkatársak jutalmazása és elismerése Folyamatos mérés, elemzés és kiértékelés Indokolt esetben támogató struktúrák igénybevétele

Egy ütőképes csapat építése Mi szolgálja az önértékelés sikerét? Tudatosítani kell, hogy a szervezeti önértékelés egy csapatmunka A kiválasztásnál a szakmai szempontok mellett kapjanak egyenrangú szerepet az egyéni kompetenciák, s az együttműködésre való készség és képesség A vezetőknek kiválóan kell „eljátszaniuk” a csapatépítő vezetői szerepet Melyek a legfontosabb teendők? Elősegíteni a csapattá érés folyamatát Erősíteni a kohéziót Bizalmi légkört teremteni Folyamatosan és hatékonyan kommunikálni a csapattal Feljogosítani a résztvevőket a cselekvésre (delegálás) Folyamatos beszámoltatással erősíteni kell az egyéni felelősséget a közös teljesítményért

Kompetenciafejlesztés A kompetencia a döntést, kivitelezést, megvalósulást szolgáló készségek és képességek együttesét jelenti. A fogalom magában foglalja az illető tudását, tapasztalatait éppúgy, mint személyes adottságait. Kompetenciafejlesztés Mi szolgálja az önértékelés sikerét? Milyen kompetenciák fejlesztésével kell számolni a felkészülés során? A szükséges ismeretek megszerzése a minőségmenedzsment terén (TQM, CAF) Egy szervezet optimális működését támogató menedzsment ismeretek és módszerek (vezetési funkciók mentén), vezetői ismeretek és módszerek (vezetői szerepek mentén), valamint ezek (készségszintű) alkalmazása A csapatmunkát és a csoportos, konszenzuskereső értékelő munkát támogató kompetenciák Stratégiai menedzsment gondolkodás és módszertan A tervezés módszertana; a projektmenedzsment alapjai A humán erőforrás-gazdálkodás tartalma, eszköztára Teljesítménymenedzsment ismeretek Teljesítményértékelési rendszer fogalma, elemei, eszközei, eljárásai A teljesítményösztönzés eszközrendszere Folyamatmenedzsment ismeretek A vezetői stílus mibenléte, adekvát volta a szervezet céljaival A delegálás művészete Együttműködési készség Kommunikációs készség Tárgyalástechnika Konfliktuskezelés, mediáció Prezentációs technika Time menedzsment Innovációskészség

A PDCA-ciklus mint működési elv integrálása Mi szolgálja az önértékelés sikerét? Cél: hogy ez a gondolkodás folyamatosan hassa át a működés egészét, s ne csak az értékelés (pontozás) szempontja legyen Az ellenőrzési funkció újragondolása, céljainak, eszközeinek meghatározása és kommunikálása Lépés – az ellenőrzési, értékelési, beszámoltatási rendszer felülvizsgálata, kiteljesítése Lépés – az eredménykritériumok értékelését szolgáló információs rendszer felülvizsgálata, a statisztikai, adatszolgáltatási, beszámoltatási rendszer összhangba hozása a CAF elvárásaival, értékelési szempontjaival; a primer információszerzés módszereinek adekvát alkalmazása

Az eredmények hasznosítása Mi szolgálja az önértékelés sikerét? A hatékonysági elvárás megköveteli a működésjavító, eredményességet növelő, hatékonyságot biztosító beavatkozások megtételét (az igények jelzését a fenntartó felé) Feladat az eredményeket tudatosító, célcsoport-specifikus kommunikációs kampány kidolgozása és végrehajtása Fontos az önértékelésben résztvevő csapattagok egyéni teljesítményének, kompetenciáinak értékelése, mérése a teljesítményszínt növelése, új elvárások megfogalmazása, munkakör-gazdagítás érdekében

Megünnepelni az eredményeket Mi szolgálja az önértékelés sikerét? Cél a motivációs szint megőrzése a példamutatáson keresztül az elvárások megerősítése vagy újrafogalmazása a csapatszellem erősítése az identitástudat erősítése a jó szervezeti imázs szolgálata

Hogyan, mivel fejleszti a szervezeti önértékelés a szervezet kompetenciáit? Hogyan járul hozzá a szervezeti önértékelés – pusztán a módszer alkalmazása okán – a hatékonysági követelmények, mint a vezetéssel szemben támasztott alapvető elvárások teljesítéséhez? hagyományos értelemben vett motiváció megteremtésével (kiválasztás,megbízás, delegálás) információs gátak lebontásával, a belső kommunikáció javításával elméleti és gyakorlati képzésen alapuló egyéni kompetencia-fejlesztéssel folyamatos teljesítményértékeléssel és visszajelzéssel a munkakör-gazdagítás eszközével a szervezeti kultúra, a vezetési stílus fejlesztésével az innovációs készség fejlesztésével, az innovációt ösztönző légkör megteremtésével a változásokkal kapcsolatos attitűdök megváltoztatásával a más feladatok hatékony végrehajtására is képes csapa t összeállításával az elkötelezettség erősödésével új, innovatív menedzsment módszerek elsajátításával és alkalmazásával, mások jó gyakorlatának gyors adaptációjával a szabályozottabb, dokumentáltabb működéssel

Mire tanít tehát bennünket Sziszüphosz legendája? Hogy nem csak azok az erőfeszítések érik meg, teremtenek értéket, amelyek egy meghatározott (távoli, végső) cél elérését eredményezik közvetlenül, hanem azok is, amelyek saját erőforrásaink, szervezeti és egyéni kompetenciáink fejlesztésében segítenek bennünket. Boldognak kell hát gondolnunk az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálatát, s döntéshozóit felelős vezetőknek, akik maradéktalanul eleget tettek a velük szemben támasztott hatékonysági elvárásnak, mivel sikeresen előkészítettek és eredményesen lebonyolítottak egy működésfejlesztést szolgáló - CAF alapú - szervezeti önértékelést.

Köszönöm a figyelmet!