RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Elektronikus Fizetés megvalósítása
Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
AZ INFORMATIKAI BIZTONSÁG
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
EKOP Elektronikus levéltár
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A Magyar Telekom IT Outsourcing tapasztalatai
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szervezetfejlesztési Program
Logisztikai kontrolling
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Biztosításfelügyeleti szakmai konzultáció
Szabványok és ajánlások az informatikai biztonság területén
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
SOX audit lépései, elvárások a CIO-val szemben
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Emma telefonos ügyfélszolgálat
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Risiko Management System bei maxon motor hungary
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
A REND a biztonság alapja az informatikában IS! Informatikai Szolgáltatás Vizsgálata, Értékelése (COBIT tudásbázis alapján)
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
A belső fenyegetettség elleni védelem aktuális kérdései © , Megatrend 2000 Rt. All rights reserved. Kajati László igazgató, biztonsági üzletág.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN Structured Systems Analysis and Design Method.
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
KONFIGURÁCIÓKEZELÉS è A projektirányítás a költségekkel, erőforrásokkal és a felhasznált idővel foglalkozik. è A konfigurációkezelés pedig magukkal a termékekkel.
INFORMÁCIÓMENEDZSMENT Dr. Szalay Zsigmond Gábor adjunktus, intézeti tanszékvezető VEZETÉS ÉS SZERVEZÉS MSC SZAK SZENT ISTVÁN EGYETEM.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Előadás másolata:

RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1 2008/2009 – 2/2 ITIL

ITIL Information Technology Infrastructure Library = az informatika-szolgáltatás módszertana B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

IT feladata Vállalati versenyképesség  üzleti folyamatok informatikai támogatása integrált informatikai alkalmazások korszerű ITC-architektúra IT-szolgáltatási kultúra rugalmas alkalmazkodás az üzlet elvárásaihoz üzleti célok hatékony kiszolgálása B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Mi az ITIL IT Infrastruktúra Könyvtár – az IT infra-struktúra-működtetés területén sikeres, bevált gyakorlati tapasztalatok dokument-ációja Angol kormányzati kezdeményezés, a CCTA (Central Computer and Telecommunication Agency) cél:kormányzati területen javítani az IT-mködését az ITIL – informatikai szolgáltatás-irányítási és -üzemeltetési módszertan – ma már nemzetközi szabvány B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Az ITIL módszertan (1. változat) > 40kötet ITIL dokumentáció 10 legfontosabb témakör  ITIL- informatikai szolgáltatás-irányítási és -üzemeltetési módszertan lépés: a 10 terület és a folyamatok leírása lépés: oktatási-, vizsgáztatási rendszer létrehozása akreditálás felelőse: ISEB (Information Systems Examination Board) B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

ITIL felhasználói fórumok módszertan – általános elvek konkrét feladatok! tapasztalatok cseréje  felhasználói fórumok – független! első fórum:IT Service Management Forum - Nagy-Britanniában jött létre 1991-ben nemzeti fórumok IT Service Management Forum International B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

ITIL 2 Az első tíz év tapasztalatai, IT szerepének növekedése  a módszertan megújításának szükségessége. CCTA, majd az OGC (Office of Government Commerce), (a CCTA 2001-ben beolvadt) a Fórum és a szolgáltatók képviselői Az új dokumentáció: két kötet – 2000. a Service Delivery és a Service Support +1 = 11 szakterület (kettébontották a Help Desk (segélyszolgálat) témakört Service Desk (ügyfélszolgálat) és Incident Management (incidensmenedzsment) témakörökre) B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Informatika, mint szolgáltatás a vállalat feladata a kiszervezés igénye nem alaptevékenység más jobban csinálja hatékonyabb energiák az alaptevékenységre B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Szolgáltatásmenedzsment – ez jön Egymással együttműködő folyamatok együttese feladata:az ügyféllel megállapodott szolgáltatási szinteken az informatikaszolgáltatás minőségének biztosítása. Célkitűzése: Az informatika szolgáltatását hozzá kell rendelni a jelen és a jövő üzleti igényeihez és felhasználóihoz. Javítani kell a nyújtott informatikaszolgáltatás minőségét. Csökkenteni kell a szolgáltatások hosszú távú költségét B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

A szolgáltatásmenedzsment részei szolgáltatás biztosítás hosszú távú, stratégiai, taktikai feladatok szolgáltatás támogatás rövid távú, operatív feladatok B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Szolgáltatásbiztosítás Szolgáltatási szint menedzsment Rendelkezésre állás menedzsment Informatikaszolgáltatás-folytonosság menedzsment Kapacitásmenedzsment Informatikaszolgáltatás pénzügyi irányítása B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Szolgáltatástámogatás Ügyfélszolgálat Incidensmenedzsment Problémamenedzsment Változáskezelés Konfigurációkezelés Kiadáskezelés B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Szolgáltatási szint menedzsment meghatározza az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások szintjeit implementálja a szolgáltatásokat, ellenőrzi, értékeli, menedzseli SLA - szolgáltatási megállapodás: írásbeli egyezmény a szolgáltatás felhasználója és a szolgáltatást biztosító szervezet között, B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Rendelkezésre állás menedzsmentje Megbízhatóság Javíthatóság Szervizelhetőség Biztonság Ellenállóképesség B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Az informatika-szolgáltatás folytonosságának menedzsmentje = informatikai üzletmenet-folytonosság a katasztrófa elhárítás, előre nem látható események helyreállítási tevékenységek Megfelelő intézkedések az üzletmenet folytonosságának biztosítására. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Kapacitásmenedzsment a szervezet mindig rendelkezzen a megfelelő informatikai kapacitásokkal megfelelő kapacitáskihasználtság biztosítása A fő területei: az üzleti, a szolgáltatási és az infrastruktúra kapacitáskezelés. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Az IT-szolgáltatás pénzügyi irányítása Az informatika-szolgáltatás biztosításával és támogatásával kapcsolatos pénzügyek. Három fő eleme: a költségkeret tervezés, a költségkimutatás és a költségterhelés. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Szolgáltatásbiztosítás témakörök közötti kapcsolatok B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Ügyfélszolgálat Célja: egyetlen központi kapcsolati pont legyen az ügyfél és az informatikai szolgáltatásmenedzsment között. Kezeli az incidenseket és az igényeket, és kapcsolatot biztosít a többi folyamathoz. Az ügyfélszolgálat nem folyamat, hanem funkció. Feladatai: központi hely legyen minden informatikai felhasználó számára helyreállítani a szolgáltatást, amikor csak lehetséges maximálni a szolgáltatás rendelkezésre állását minden incidens kezelése a lezárásig legyen tisztában az üzleti követelményekkel és az üzletmenetre gyakorolt hatással. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Incidensmenedzsment Feladata: zavar esetén gyorsan, az üzleti tevékenység minimális zavarásával a normál szolgáltatási feltételek visszaállítása Tevékenységei: az incidens detektálása és naplózása osztályozás és kezdeti támogatás hibakeresés és diagnózis megoldás és helyreállítás az incidens lezárása az incidens birtoklása (gazdaszerep), megfigyelés, nyomkövetés és kommunikáció. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Problémamenedzsment célja: az informatikai infrastruktúrán belüli hibák által okozott incidensek, és problémák üzleti tevékenységre gyakorolt káros hatásának a minimalizálása, az incidensek ismételt előfordulásának a megakadályozása. A ~ az incidensek kiváltó okát keresi, és kezdeményezi a javító-helyreállító, illetve a megelőző tevékenységeket. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Változáskezelés A változás az a folyamat, amikor az egyik definiált állapotból a másik definiált állapotba mozdulunk el. A változáskezelés célja: minden változás gyors és hatékony kezelésére szabványos módszerek és eljárások használatát biztosítsa. a változással összefüggő incidensek szolgáltatás minőségre gyakorolt hatását minimalizálja, egyetlen, centralizált változáskezelési rendszert szorosan integrálva a konfigurációkezelési rendszerrel. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Konfigurációkezelés folyamata valamennyi informatikai komponens azonosítását, rögzítését, jelentését, végzi, beleértve azok verzióját, alkotó részeit és kapcsolatait. A konfigurációs elemekre (CI) vonatkozó információkat a konfigurációkezelő adatbázisban (CMDB) tárolja. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

Kiadáskezelés A kiadás az informatikaszolgáltatás jóváhagyott változásainak halmazát írja le. A kiadáskezelés végzi a hardver és a szoftver ütemezését, tervezését, építését, konfigurálását és tesztelését, a működő környezet számára a kiadás komponensek egy készletét hozza létre. Tevékenységei lefedik egy kiadás több ügyfél, és több helyszín számára történő tervezését, előkészítését és ütemezését. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.

A szolgáltatás-támogatás témakörök közötti kapcsolatok B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/2.