Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka 2002. február 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
Turizmus gazdaságtan 2..
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
Idegenforgalmi statisztika
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
1. 2 PEST MEGYEI TOURINFORM WORKSHOP Ráckeve január 22.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
EGYÜTT KÖNNYEBB Ferenczy Anikó Magyar Kongresszusi Iroda Március 29.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Előadás másolata:

Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.

A világ turizmusa 2001-ben Nemzetközi érkezések száma csökkent -1,3 % Európában kisebb mértékben -0,7 % Nemzetközi turistaérkezések száma 689 M fő

A terrortámadás hatása a világ turizmusára Nemzetközi érkezések alakulása (WTO becslés alapján): % % A csökkenések fő okai: - terrortámadás - fő turisztikai nagyhatalmak gazdaságának gyengülése

A terrortámadás hatása a világ turizmusára R ö v i d t á v o n: nemzetközi turizmus visszaesett, mérséklődött K ö z é p t á v o n: a közelebbi desztinációk jelentősége értékelődött fel Európai turisták inkább a kontinensen belül utaznak Vesztesek:- Amerika (-24%) - Közel-Kelet (-30%) - Dél-Ázsia (-24%)

UNWTO jóslat második felére az üzleti utak újbóli megindulásával és a fogyasztói bizalom visszatérésével a turizmus újra felveszi szokásos növekedési ütemét

A turizmus forgalma Magyarországon •Idegenforgalomból származó bevétel 4,4 Mrd euró+17,9% •Turizmus egyenlege+ 2,9 Mrd euró •Kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma5,9 M vendég 18,1 M vend.éj •Kereskedelmi szálláshelyek bevétele 596 M euró

A turizmus forgalma Magyarországon Legfontosabb küldő piacaink (vendégéjszakák szerint) Németország (40%) Ausztria (7%) Hollandia (5%) Olaszország (5%) USA (4%) Lengyelország (4%)

Beutazó forgalom alakulása Vendégéjszakák szerinti növekedés: Izrael+ 45,7 % Svédország+ 20,2 % Franciaország+ 19,4 % Csehország+ 16,3 % Svájc+ 13 % Dánia+ 11,7 %

Beutazó forgalom alakulása A legnagyobb tengerentúli piacok esetében az izraeliek kivételével visszaesés figyelhető meg a vendégéjszakák tekintetében: Japán- 13,5 % Amerika- 10,2 % Kanada- 0,3 % Ausztrália- 21,1 %

Beutazó forgalom alakulása Külföldi vendégszám a kereskedelmi szálláshelyeken 3,014 M fő +1,3 % Külföldi vendégéjszakák a kereskedelmi szálláshelyeken 10,662 M vendégéj + 1,9% Külföldiek átlagos tartózkodási ideje a kereskedelmi szálláshelyeken 3,1 éj - 0,9%

Beutazó forgalom alakulása A kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégforgalma (%) Vend.éj.Vendég Szálloda (1-5)7180 Panzió67 Turistaszállás11 Ifjúsági szálló21,5 Üdülőház32 Kemping178,5 Összesen100%100%

Beutazó forgalom alakulása Szállodák külföldi vendégforgalma (%) Vend.éj.Vendég *****1012 ****3333 ***4544 **109 *22 Összesen:100%100%

2001. szeptember 11. Hatása a magyar beutazó piacra •A tengerentúli vendégforgalom csökkenése •A repülős utak számának csökkenése, busz és vonat javára •Nagyobb arányú lemondások az üzleti turizmus (corporate, incentive, konferencia) terén •Az egészségturizmus változatlanul növekszik •Elsősorban a fővárosi, magas kategóriájú szállodáknál jelentkezett a veszteség •A belföldi turizmus élénkülése

Kiskampány Az amerikai terrortámadás hatásainak ellensúlyozására az MT ZRt. kampányt indított a környező országokban Célterületek: Németország Hollandia Franciaország Olaszország Ausztria

Kiskampány Kiknek szólt a kampány? •akik az események hatására megváltoztatták uticélukat •akik távoli repülőutak helyett, közeli autós, autóbuszos programot keresnek •akik félnek látogatást tenni az ismert multikulturális városokban (London, Párizs) Eszközök -imázs- és konkrét üzleti hirdetések, - PR cikkek - kisplakát akciók - internetes megjelenések

Üdülés Éve Kiemelt termék Üdülés 3 célcsoport : ifjúság, családok, seniorok Kiemelt régió Észak-Magyarország fókuszban a régió attrakciói Kiemelt célpiac Olaszország Magyar Kultúra Éve

Cél: Figyelem felkeltése a hazai üdülési lehetőségekre, az ország sokszínűségére – mind a fő nyaralás, mind a 2-3- utazásra külföldön és belföldön egyaránt Fő célcsoportok: –Ifjúság –Családok –Szeniorok A kikapcsolódásért nem kell messzire utazni! Üdülés Éve 2002.

Üdülés éve Tavaszi belföldi kampány Alapja: az új kiadványok - ifjúsági - családi - szenior konkrét ajánlatokkal Eszközök:- sajtóhirdetés - óriásplakát - internet

IFJÚSÁGITURIZMUS IFJÚSÁGI TURIZMUS Miért fontos az ifjúsági turizmus? •A vendégforgalom növekedésében játszott szerepe miatt •A turisztikai szezont meghosszabbítja •Az ifjú turista a jövő utazója • A vendégszeretet formálásának eszköze

IFJÚSÁGI TURIZMUS A Magyar Turizmus ZRT. célja •elősegíteni az ifjúsági szálláshelyek kihasználtságának növelését •ösztönözni az idegenforgalmi piacon működő vállalkozásokat kifejezetten fiataloknak szóló ajánlatok, package-ek készítésére •nemzetközi ifjúsági szervezetek érdeklődését felkelteni a magyarországi üdülési lehetőségek iránt •belföldi ifjúsági turizmus fellendítése

IFJÚSÁGI TURIZMUS Az Magyar Turizmus Rt. az ifjúsági turizmusért •a turisztikai diplomácián belül hangsúlyt helyezünk az ifjúsági turizmusra •stratégiai együttműködés az ISM-mel, valamint a Magyarországi Ifjúsági Szálláshelyek Szövetségével • termék központú szervezet - termékmenedzserek

IFJÚSÁGI TURIZMUS Az Magyar Turizmus ZRt. az ifjúsági turizmusért •a Nemzetközi Ifjúsági Szálláshelyszövetség konferenciájában társ-szervezetekkel közreműködünk (2002. Magyarország) •együttműködünk a Diákszigettel a rendezvény nemzetközi promóciójában

IFJÚSÁGI TURIZMUS Eszközeink •ifjúsági szálláskatalógus •fiataloknak szóló ajánlati katalógus (magyar, angol, német, svéd) •megjelenés és aktív részvétel az ifjúsági turizmus vásárain,börzéin •nemzetközi turisztikai vásárok (ITB Nemzetközi Turizmus Kiállítás És Vásár Berlin) idején külön ifjúsági turizmus standdal való megjelenés

IFJÚSÁGI TURIZMUS Eszközeink •Internet oldalunkon megjelenítjük az ifjúsági turizmus kínálatát •A Tourinform irodákban az ifjúsági turizmushoz kapcsolódó információkat kiemelten mutatjuk be

Külképviseleti hálózat

Az ifjúsági turizmus legfontosabb küldőpiacai Lengyelország Oroszország Hollandia Belgium Csehország Ausztria Németország