This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt Regionális Fejlesztési és Koordinációs Testület.
Stuttgart ERASMUSosként
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Településmarketing Értékaudit.
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
Közszolgáltatás-szervezés és regionalizmus Budapest térségében Készítette: dr. Kovács Róbert Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Önkormányzati szerepek és eszközök a helyi gazdaságfejlesztésben Lendvay Endre Témavezető: Nagyné Dr. Molnár Melinda Enyedi György Regionális Tudományok.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Az ellátási láncok biztonsága
A vidékfejlesztés kihívásai az Észak-alföldi régióban Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Kassa Kárpát-medencei gazdasági fórum Szolnok, május 16.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – egy nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Éghajlatváltozás Budapest és Pest megye Környezettudatossági felmérés A Magyar Természetvédők Szövetsége részére.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt - airLED project Regionális Fejlesztési és Koordinációs.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
A ReTInA projekt bemutatása ReTInA nyitókonferencia október 6. Budapest, Magyarország.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Mennyi minden varázsolható elő egy szabadalmi adatbázisból? Pest Megyei Kereskedelmi és Ipar Kamara Kamarai Üzleti Kerekasztal beszélgetések Budapest,
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
SUMP - kérdés Magyarországon
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Előadás másolata:

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony Krisztián, Ecorys Magyarország Kft november 15.

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. A Status Quo elemzés Az dokumentum célja: -Helyzetfelmérés, helyzetelemzés készítése a repülőtér és vonzáskörzetének környezetei, infrastrukturális, gazdasági, társadalmi viszonyairól, -Fejlesztési lehetőségek és akadályozó tényezők feltérképezése, -Megalapozó dokumentum a gazdaságfejlesztési tervezéshez.

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. A Status Quo elemzés Metodika: a lengyel Városfejlesztési Intézet és a magyar Közlekedéstudományi Intézet állította össze. Tartalma kiterjed: (A) területi fejlesztés, környezet, városépítészet, (B) a repülőtér gazdasági hatásainak felmérésére és (C) logisztika és közlekedés témaköreire. A metodika továbbá kiterjed a megjelenítendő térképek és grafikonok leírására is..

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. A Status Quo elemzés Budapest XVIII. Kerület és Vecsés Status Quo elemzése: 2013 június Varsó – Modlin: előzetes Status Quo elemzés: 2013 augusztus Bologna: Status Quo elemzése: 2013 október

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Budapest XVIII. Kerület és Vecsés Status Quo elemzése Repülőtéren működő cégek kérdőíves felmérése 2013 május – október -30%-os válaszadási arány, -A cégek 42%-a 100 főnél többet foglakoztat, -A válaszadók több mint 3000 főt foglalkoztatnak, ennek 70%-a a repülőtéren dolgozik,

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Budapest XVIII. Kerület és Vecsés Status Quo elemzése -Az összes alkalmazott 48%-a Budapesten lakik, -A bérszínvonal mérhető szórást mutat, az átlag bruttó bér több mint duplája a budapestinek és a pest megyei háromszorosa, -A cégek nagy része a légi közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatást nyújt, illetve kiskereskedelemmel foglalkozik,

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Budapest XVIII. Kerület és Vecsés Status Quo elemzése -A beszállítók 33%-ban helyi, regionális cégek, -A vizsgált cégek összesen 33,6 millió EUR befektetést valósítottak meg a repülőtéri telephelyükön, nagy szórással, -A cégek bevételeinek 2/3-a a reptérhez köthető.

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Modlin (PL) Status Quo elemzése

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Modlin (PL) Status Quo elemzése -Helyi és regionális önkormányzat a tulajdonos, ig katonai reptér, 2010-ben indult az átalakítás, -Védett természeti értékek és műemlékek, -Korábban fapados légitársaságok bázisa, -Jelentős infrastrukturális fejlesztések, -Jelenleg újranyitás előtt áll, Varsó kiegészítő reptere (logisztika, fapados légitársaságok)

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Bologna (IT) Status Quo elemzése -Emilia –Romagna regionális önkormányzat a tulajdonos, -Négy helyi repülőtér közel egymáshoz: Parma, Bologna, Forli, Rimini, egymástól némileg eltérő funkcióval. -Bologna: 5 millió utas/év, 28ezer tonna cargo/év. -Alitalia kapacitéscsökkentése

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Bologna (IT) Status Quo elemzése

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Bologna (IT) Status Quo elemzése Jelentős infrastrukturális fejlesztések (közúti, vasúti elérhetőség, logisztikai bázis, új terminál). Eltérő üzemeltetői és városi érdekek: parkolás vs. gyorsvasút, új vásárváros.

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Status Quo elemzések Konklúziók: -A repülőterek megpróbálnak több lábra állni, -Érdekegyeztetés fontossága: üzemeltető, város és régió között, -A fejlesztések során a helyi gazdaság igényeire és lehetőségeire építenek (ipar, vásár, turizmus), -Fejlesztési tervek megjelenítése a stratégiai tervezési dokumentumokban.

This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. Köszönöm a figyelmet!