MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Advertisements

Fémkereskedelem szabályozása
Bizonyítékokon alapuló orvoslást támogató nemzetközi tudásbázishoz való internetes hozzáférés biztosítása egészségügyi közintézmények számára.
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Balatongyörök, április
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
EKOP Elektronikus levéltár
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
Balatoni Önkormányzati Fórum Dr. Varga Miklós vízügyi helyettes államtitkár október 2. Siófok Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Társadalmi szervezetek elhelyezése
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Mezőgazdasági vízszolgáltatási díj elszámolási lehetőségek a gyakorlatban Vízkárelhárítási Országos Konferencia május Miskolctapolca Orbán.
Közgyűjtemények és NIIF szolgáltatások
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
2118/2006 (VI. 30.) Korm. hat. Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról és az azokat megalapozó intézkedésekről A Szénbányászati.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Az MNV Zrt. szervezeti felépítése
A hitelintézet prudens működésének szabályozása
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
Ahogy az OEP "pénzeli" Dr. Gresz Miklós OEP Szeged, november 13.
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
évi statisztikák. 2014/15-ös bajnoki szezonra kiadott licencek típusának megoszlása.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Szakács Erik , Győr Széchenyi-kártya a VOLKSBANK – nál.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
A magyarországi K+F politika
A helyettes szülői ellátás működése
Hungary Geography.
Dr. Somfay Örs - Arcanum Adatbázis Kiadó
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Speciális szóródás: Koncentráció
MKVK KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI SZERVEZETÉNEK TAGGYŰLÉSE Könyvvizsgálat, kamara, jövőkép Dr. Pál Tibor elnök
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Készítette: Csaba bácsi
A 10 éves pécsi szelektív hulladékgyűjtés története és eredményei
Előadás másolata:

MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI Bányavagyon-hasznosító Nonprofit Közhasznú KFT. EGER, 2010. november 18.

1/a. Bányavagyon-hasznosító Nonprofit Közhasznú Kft. (BVH NK Kft.) 2330/2004(XII.21.) Korm. határozat alapján alapítva Tulajdonosi jog: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Szakmai felügyelet és finanszírozás : Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Energiagazdálkodási főosztály. A BVH NK Kft. feladatai: állami tulajdonú meddő CH kutak kezelésével, értékesítésével, felszámolásával és tájrendezésével kapcsolatos állami kötelezettségek ellátása Szénbányászati szerkezetátalakításból hátralévő feladatok végrehajtása Bánya-erőmű integrációs szerződések megkötésekor nem ismert kötelezettségek teljesítése.

1/b. Bányavagyon-hasznosító Nonprofit Közhasznú Kft. (BVH NK Kft.) Belső szervezet: Szénbányászati üzletág, CH üzletág. A BVH NK Kft pénzügyi forrása: az éves költségvetési törvény bányabezárási kerete, az értékesítésből nem fedezett hányadra. Működés minkét szakterületen mérnöki iroda jelleggel.

2/a. Állami tulajdonú meddő CH kutak A MOL Rt. megalapítása előtt (1991. október 1.) állami forrásból lemélyített olyan szénhidrogén szempontjából meddőnek , más célú hasznosításra azonban alkalmasnak minősített kút ami nem került a MOL Rt. alapításkori apportjába. A kútlistát a MOL Rt. állította össze és adta át a KVI-nek 2005-ben. 2005. augusztus 31.-én aláírta a vagyonkezelési szerződést a KVI és a BVH NK Kft. A szerződés tárgya 3093 meddő CH kút.

2/b. Állami tulajdonú meddő CH kutak Kútlista problémái: MOL apportban lévő kutak (241 db) Már másnak átadott kutak (91 db) Más által fúratott kutak (54 db) Le nem fúrt kutak (30 db) MOL által használt, megszerezni kívánt kutak (244 db) Vagyonkezelésre átvett kutak (2433 db) Felszámolt, rekultivált kutak (1617 db) Meglévő , helyszínen megtalálható kutak (816 db)

3. A vagyonkezelt kutak Kutak átvétele, birtokba vétele: A kutak geológiai, műszaki dokumentációinak(kútkönyvek) átvétele a MOL tól. A kútdokumentációk rendezése, irat tárolása. Kútdokumentációk tartalma. Kutak helyszíni bejárása.

4. Kútkataszter Adatbázis a kutakról Tartalma: Kutak alap adatai Megközelíthetőségi térképek Hordozó földingatlan tulajdoni lapjai Helyszíni bejárási jegyzőkönyvek, fényképek Kút létesítéséről készült befejező jelentések Műszaki, biztonsági állapot értékelés Hasznosíthatósági, geológiai értékelés Forgalmi, könyvszerinti érték Kutakkal kapcsolatos, tervek, engedélyek, események

4/a. Geológiai hasznosíthatósági értékelés Értékelés kritériumai: legalább 30 m víztároló rétegvastagság; legalább 30 ˚C hőmérsékletű víz nyerhető a tároló rétegből; legalább 400 l/perc vízhozam várható. Melegvíz termelés szempontjából a kutak 33%-a alkalmas, 43%-a korlátozottan alkalmas, 24%-a nem alkalmas.

4/b. Műszaki állapot alkalmasság értékelése A geológiailag alkalmas, vagy korlátozottan alkalmas kutak (621 db) közül kútmunkálattal valószínűleg kiképezhető (68%) Jelentős kockázatú kútmunkálatot igényel (16%) Kiképzésre nem alkalmas (16%)

4/c. A hasznosítható kutak értékelése Hasznosítható kutak területi megoszlása: Hasznosítható kutak mélységkategóriánként: 2000 m-ig 40 % 2000-3000 m között 44 % 3000 m alatt 16 % Győr-Moson-Sopron: 5% Veszprém: 2% Vas: 6% Zala: 13% Tolna: 1% Somogy: 10% Bács-Kiskun: 14% BAZ: 1% Heves: 1% Hajdú-Bihar: 10% Pest: 4% Jász-Nagykun-Szolnok: 15% Békés: 12% Csongrád: 6%

Hasznosíthatóság mélységkategóriánként 4/d. A kutak értékelése Hasznosíthatóság mélységkategóriánként (műszakilag kis kockázattal kiképezhető) - 2000 m-ig: – geológiailag alkalmas 60 db - geológiailag korl. alkalmas 62 db - 2000-3000 m között – geológiailag alkalmas 44 db - geológiailag korl. alkalmas 104 db - 3000 m alatt – geológiailag alkalmas 21 db - geológiailag korl. alkalmas 29 db

4/e. A kutak értékelése A geológiailag alkalmas, műszakilag kiképezhető kutak várható víz hőmérséklet szerinti megoszlása: <60 ºC 49% 60–100 °C 38% 100 ºC< 13 %

5/a. Hasznosítási lehetőségek Mezőgazdasági (külterület, kis hő) Távfűtés (belterület, kis, közepes hő) Termálfürdő (belterület, kis hő) Gyógyfürdő ( kül-, belterület, kis-, közepes hő) „zöld áram” (magas hő)

5/b. Hasznosítási lehetőségek A „zöldáram” (pontosabban az azt lehetővé tevő hőmennyiség) „gazdaságos” termelésre alkalmas kút: ne legyen túl költséges, azaz a fluidum termelő tárolókőzet tetőmélysége ne legyen több, mint 3000m; a termelt fluidum (víz+gőz) kútfej hőmérséklete ne legyen kevesebb, mint 100ºC; a termelési ütem ne legyen kevesebb, mint 1000m3/d. (többnyire repedezett, mezozoós korú kőzetek)

5/b. Hasznosítási lehetőségek Az előző feltételeknek a 2433 általunk vagyonkezeltből 64 kút felel meg. A kutak közül 25 kút tájrendezett, 5 kút műszakilag felszámolt és 34 kút meglevőnek minősül.

5/c. Hasznosítási lehetőségek Értékesítés Bérlet Vállalkozás

Kisdobsza-1

6/a. A kutak értékesítése A BVH NK Kft. feladata a kutak értékesítésének előkészítése. Értékesítés szabályai: 2007. évi CVI. Törvény az állami vagyonról Tulajdonjog átruházására kizárólag a MNV Zrt. jogosult Értékesítés bonyolítója az MNV, de megbízásával lehet harmadik személy Értékesítés lehet: Nyilvános vagy zárt pályázat Nyilvános árverés Kivételes esetben versenyeztetés nélkül (pl. helyi önkormányzat részére)

6/b. A kutak értékesítése 254/2007.(X.4.) Korm. rendelet. Állami vagyont versenyeztetés útján lehet értékesíteni Értékesítést az MNV Zrt. Vezérigazgatója engedélyezi Pályázatot az MNV Zrt. vagy megbízottja írja ki Pályázati kiírást az MNV Zrt. Vezérigazgatója hagyja jóvá A pályázatok elbírálásáról az MNV Zrt. dönt

6/c. Az értékesítési folyamat Az értékesítési folyamat a következő lépésekből áll: Vásárlási szándék írásban történő bejelentése a BVH-nak; BVH javaslat készítése az MNV Zrt.-nek, ami tartalmazza a kút szakértői minősítését (hasznosítás, műszaki állapot), a kút forgalmi érték becslését, javaslatot az értékesítés módjára (nyilvános vagy zártkörű pályázati, árverési, versenyeztetés nélküli). MNV Zrt. dönt az értékesítésről. Kút kivonása a vagyonkezelés alól. Az értékesítés lebonyolítása (MNV Zrt. vagy megbízottja). Az értékesítési folyamat eredményét az MNV Zrt. jóvá hagyja.

6/d. Kutak értékesítéses Érdeklődés tárgyát képező kutak területi megoszlása Győr-Moson-Sopron: 1% Fejér: 1% Vas: 2% Veszprém: 1% Zala: 19% Somogy: 10% Bács-Kiskun: 12% Baranya: 1% BAZ: 6% Szabolcs-Szatmár-Bereg: 1% Heves: 4% Hajdú-Bihar: 14% Pest: 3% Jász-Nagykun-Szolnok: 2% Békés: 13% Csongrád: 10%

6/d. Kutak értékesítése Érdeklődők 2009-2010 Magánszemélyek 10% Önkormányzatok 19% Cégek 71%

7. A BVH NK Kft-nél lévő információk A BVH NK Kft. honlapján a kutak listája (www.bvh.hu) Kútkönyvi dokumentációk Kútkataszter adatbázis Értékelések

Köszönöm figyelmüket!