Nézettség mérése,nézettségi adatok
Lényege Különböző televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények alapján gyakran statisztikát végeznek.
Szükségessége Meghatározható a különböző csatornák népszerűsége, a műsorok sikeressége Anyagi szempontból fontos a televízió csatornák számára(legfőbb bevételi forrás a reklám) Minél nagyobb a nézettségszám egy bizonyos idősávban, az abban az időben lévő reklámidő annál értékesebb
Magyarországon az AGB Nielsen Media Research végzi Leányvállalata 1992-ben alakult meg 1994-ben kezdtek hozzá a méréshez(Magyar Televízió megbízásából) 1997-ben megjelentek az első kereskedelmi csatornák - versengés miatt volt fontos
Hoygan történik a mérés? Országos szintű reprezentatív minta alapján történik 2007 elején 840 háztartás volt, majd 2009 áprilisától 1040-re nőtt A felmérésben résztvevő háztartásokat(kb. 5000) egy előmérésnek vetik alá,ebből kiválasztanak 200-300 –at A részvétel önkéntes,ezért a háztartások nem kaphatnak pénzt A nézőszám alakulásának mérésére a televízióhoz csatlakoztatott mérőműszereket telepítenek Ezekbe külön-külön bejelentkeznek minden tv-nézés előtt a háztartásban élők,bef.->kijelentkezés A külön-külön való bejelentkezés azért fontos,mert így a korosztályt is figyelembe tudják venni a mérés során Ezeket az adatokat telefonon keresztül továbbítja
Nézettségi változók AMR% : Egy esemény közönségének egy percre jutó átlagos számának százalékos aránya SHR% : A nézett idő csatornák közötti megoszlása,de a videójáték használatra, DVD-nézésre is használják. ATV(perc) : A teljes célcsoport tagjai átlagosan hány percig nézték az eseményt
Hirdetői szektorok megjelenési sorrendje a reklámfilmek gyakorisága alapján
Leggyakrabban közzétett reklámfilmek Szektor db Időtartam (sec.) AMBROXOL-TEVA / CSALAD ACTIVITY + UJ + GYONGY + 1115 FT 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK 4339 130222 SUPER TV2 + FEM3 + PRO4 MAR A SZOLGALTATOKNAL 01 TOMEGTAJEKOZTATAS 4054 4057 ROBERTO CAVALLI PARFUM / NO AGYBAN + TIGRIS 20 SZEPSEGAPOLAS 4014 79884 DANONE ACTIVIA / NOK + VASAR + POCAK + KARACSONY 25 ELELMISZER 3843 95778 NIVEA KREM/BABA+LANYOK+TERHES ANYUKA+100 EV TAPASZTALAT+2013 30 3618 108580 WESTEND CITY CENTER / NOK KIFUTON + KELLEMES UNNEPEKET 30 KERESKEDELEM 2677 80242 DOUWE EGBERTS SENSEO / PHILIPS SENSEO KAVEFOZO + 5 FELE 30 ELVEZETI CIKKEK 2586 77518 NEOGRANORMON KENOCS / ANYUKA+BABA + 3FELE + TEVA 30 2532 75954 L OREAL ELSEVE COLOR-VIVE HAJAPOLO / SZOKE NO+MEDENCE+ NO.1 20 2478 49437 AUCHAN / ERZSEBETUTALVANY 10 2391 23813
AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 2012.12.16. 2 240 737 24.0 43.0 HIRADO 18:29:03 19:08:54 2012.12.17 1 513 467 16.0 33.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 2012.12.25 1 533 456 31.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:40:44 21:21:35 2012.12.21 1 500 339 30.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 2012.12.19 1 384 837 15.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:50 20:01:23 2012.12.18 1 451 006 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 20:14:14 20:46:22 1 383 202 27.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 2012.12.15 1 343 687 14.0 29.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 2012.12.02 1 340 757 TENYEK TV2 18:29:51 18:56:04 1 298 725 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./ 19:00:45 19:56:48 1 333 756 26.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ 18:57:51 19:59:26 2012.12.09 1 320 369 25.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ 17:18:08 18:22:00 2012.12.12 1 256 425 13.0 35.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ 18:56:02 19:16:33 2012.12.26 1 209 143 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/ 18:56:22 20:56:37 2012.12.24 1 145 465 12.0 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ 20:26:48 22:18:24 2012.12.07 1 168 737 HIRADO ESTE M1 19:30:10 19:55:29 2012.12.31 1 110 301 POEN PENTEK /KABARE/ 20:03:57 20:56:05 1 114 384 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/ 19:00:23 19:53:11 2012.12.16 1 184 956 23.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./ 20:55:29 21:30:14 1 116 926 22.0 DR. CSONT /AM. KRIMISOR./ 21:35:59 22:33:57 2012.12.03 1 031 369 11.0 CASTLE /AM. FILMSOR./ 21:28:31 22:18:36 1 052 705 TELBRATYO /AM. VIGJ./ 20:02:04 22:11:12 2012.12.23 1 078 233 CSALADI TITKOK /MAGYAR REALITY-SOR./ 19:26:48 20:21:54 1 070 412 FRIZBI HAJDU PETERREL /MAGYAR TALK SHOW/ 22:05:08 23:07:46 968 790 10.0 NEGY KARACSONY /AMERIKAI ROMANTIKUS VIGJATEK/ 21:10:34 22:46:57 968 595 AKTIV /MAGAZIN MUSOR/ 19:18:30 19:40:57 989 597 21.0 TUCATJAVAL OLCSOBB 2 /AM. VIGJATEK/ 19:24:54 21:12:24 2012.12.28 988 734 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/ 19:50:42 21:33:13 2012.12.30 979 169 20.0 ZIMMER FERI 2. /MAGYAR VIGJATEK/ 20:03:50 22:00:39 2012.12.22 966 084
Top15 célcsoport:férfi összes csatorna Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 2012.12.16. 839 641 19.0 36.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 2012.12.25. 700 689 16.0 31.0 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./ 19:00:45 19:56:48 2012.12.02. 649 963 15.0 29.0 HIRADO 18:29:54 18:54:14 2012.12.09. 628 538 14.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:43:11 21:24:45 2012.12.19. 563 314 13.0 26.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:57 20:00:38 2012.12.20. 551 837 12.0 27.0 TENYEK TV2 18:29:53 18:53:11 2012.12.08. 532 903 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/ 18:56:22 20:56:37 2012.12.24. 539 454 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 18:59:18 19:24:53 2012.12.28. 519 747 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 547 437 25.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ 18:56:02 19:16:33 2012.12.26. 535 677 24.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 493 253 11.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 2012.12.15. 494 156 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/ 19:50:42 21:33:13 2012.12.30. 498 808 22.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ 18:57:51 19:59:26 491 753 21.0
Top15 összes csatorna célcsoport :nő Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 2012.12.16. 1 401 096 28.0 48.0 HIRADO 18:29:03 19:08:54 2012.12.17. 956 942 19.0 37.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:50 20:01:23 2012.12.18. 930 437 34.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:40:44 21:21:35 2012.12.21. 943 872 33.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 2012.12.19. 891 584 18.0 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 20:14:14 20:46:22 904 554 31.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ 17:18:08 18:22:00 2012.12.12. 827 679 17.0 40.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 2012.12.15. 849 531 32.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 2012.12.25. 832 767 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ TV2 19:00:19 19:56:15 2012.12.02. 833 685 29.0 TENYEK 18:29:51 18:56:04 796 802 16.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 793 320 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/ 19:00:23 19:53:11 789 587 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ 20:26:48 22:18:24 2012.12.07. 758 240 15.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./ 19:49:19 20:22:33 2012.12.14. 723 995 14.0 26.0