Színformátumok és színmodellek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Semmelweis Egyetem, Fogorvostudományi Kar, Oktatási Centrum
Advertisements

Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
Kimeneti periféria A monitor
Számítógép grafika.
Készítette: Farkas Ildikó 2006.Január 12.
Raszter és vektor Nagy Gyula YMÉK
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Készítette: Berényi Lili Sallai Andi
A Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz a monitor. A monitoron megjelenő képek képpontokból (pixel) állnak. A jelenleg még a legelterjedtebb a katódsugárcsöves.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Az emberi látás Segédanyag a Villamosmérnöki Szak
Digitális képanalízis
Készítette: Kecskés Imre
A digitális fényképezés alapjai
SZÍNEKRŐL.
SZÍNEKRŐL.
Mai számítógép perifériák
Színes világban élünk.
A színészleletet jobban közelítő színrendszer megalkotásának lehetőségei Schanda János Pannon Egyetem.
Színmegjelenési modellek
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Schanda János Virtuális Környezet és Fénytani Laboratórium
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
Képszerkesztési alapfogalmak
Színek Harkai Richárd Free Powerpoint Templates.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Színkeverés.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
A színrendszerezés rövid története
Turbo Pascal 11..
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Nyomdatechnika, tudnivalók, hasznos információk
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Színek.
Pozicionálás 1. Kurzor elhelyezése a képernyőn 2. Színkezelés.
Monitorok.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A napfény felbontása prizmával. Rozklad slnečného svetla prizmou
Térképészet Színmodellek.
Fogszín meghatározás 2008.
Honlap készítés 2. óra.
3. óra. Emlékeztető Oldal címe Sortörés, vízszintes vonal, címsor Betűtípus, betűméret, betűszín.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette : Zelnik Paloma
Színkezelés RGB-színrendszer Zarka Eszter márc. 27.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette: Soós Lilla 2012 március 27.
Color Management I. színelmélet Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai.
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
Grafika alapfogalmak.
Digitális fotózás Alapok.
A színek szerepe a térképészetben
LCD kijelzők működése és típusai
1 A digitális képfeldolgozás alapjai A digitális képfeldolgozás alapjai.
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
Digitális képfeldolgozás Póth Miklós. Digitális képtípusok Raszter – Képpontokból épül fel Vektor – egyenletekből épül fel.
FÜLEMÜLE ORSZÁGOS INFORMATIKA VERSENY A nyomtatók Készítette: Szöllősi Anna Osztály: 6.a Felkészítő tanár: Kovács Balázs Iskola neve: Budai Városkapu iskola.
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
Digitális fényképek javítása. Nyissuk meg a ferde.jpg képet! 1.Válasszuk a forgatás eszközt! 2.Irány: javítás 3.Előnézet: kép+rács 4.A képre kattintva.
A szem színe készítette: Szekeres Kinga. Mitől függ a szem színe? A szem színéért a szivárvámnyhártya pigmentjei a felelősek. A világoskék és a sötétbarna.
6/b. hét Vajta: Képfeldolgozás és megjelenítés 2017 tavasz
A színek szerepe a térképészetben
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Adat- tárolás.
04 – Színek, színelmélet, színmodellek, színcsatornák
Színelmélet Kalló Bernát KABRABI.ELTE.
Adatfeldolgozási ismeretek 1/15. ML, 2017
Turbo Pascal Színek használata.
Előadás másolata:

Színformátumok és színmodellek Témakörük volt: Gönczi Bálint, Hegedűs Attila, Hollenczer Péter, Horváth Zsófia, Juhász Gábor Készítette: Horváth Zsófia

Színelméleti alapfogalmak: Látható fény Színskála Elsődleges v. alapszínek Színhőmérséklet Telítettség Színárnyalat Fényesség

Színformátumok Színrendszerek Additív színrendszer Szubtraktív színrendszer Black and White 16 Color 256 Color Grayscale: Elsődleges színek, vagy tiszta színek: piros, sárga, kék. Alapszínek: piros (red), zöld (green), kék (blue)

Színmodellek CMYK Három főszín: a cián (cyan), bíbor (magenta), sárga (yellow), és fekete (key) keverésével létrejövő színmodell. (A fekete szín jele k, és nem b, a blue/black tévesztés elkerülésére. Elméletileg a CMY keverése is feketét ad, de a valóságban a festékek nem teljesen tiszták, a takarékossági szempontokon túl ezért adunk feketét is hozzá.) RGB Három főszín, a vörös (red), a zöld (green) és a kék (blue) egymásra vetítésével létrejövő szín: ez az additív (összeadó) színkeverés. A TV-képernyő, szkenner, monitor működési elve. Minden képpont e három összetevőből áll, a monitoron az egyes komponensek fényerejét jelöli 0-255 között. A rendszerben 16,777,216 eltérő szín írható le. (Az analóg TV több szín megjelenítésére is képes)

HSB Az emberi szemben a látás kétfajta típusú receptor (pálcák, csapok) segítségével jön létre. Biológiai okokból egy szín pontos leírásához tehát nem elégségesek a csak a színt leíró (RGB, CYMK) modellek. Figyelembe kell vennünk a színben fellelhető fehér fénykomponens fényességét (lightness, brightness) is, így egy 3 dimenziós szín-tér jön létre: Így a látható fény színeit pontosan leírhatjuk: a tökéletes feketét és fehéret az alsó és felső pontokon, a színárnyalatokat a térben ábrázolhatjuk. A fényességet különböző modellek eltérően írják le, ezért hasonló elven működő modellek léteznek egymás mellett: Hue-Saturation-Brightness (brightness - a szem fényérzékelő képességének figyelembevételével, bonyolult számítások alapján); Hue-Saturation-Luminance (luminance - a CIE definíciója alapján számszerűen leírható); Hue-Lightness-Saturation (lightness - a luminance emberi érzékelést figyelembe vevő módosítása). A színárnyalat 0 és 359 közötti értékben egy színt határoz meg a színkeréken, a telítettség és a fényesség megadása százalékban történik. A telítettség jelentése: mennyire keskeny sávot határoz meg a színkerékből. Nagyobb érték esetén a megadott szín távolabbi szomszédai is részt vesznek a szín kikeverésében, a szín pasztell, majd szürkés árnyalatú lesz. Minimális érték esetén a szín "tiszta".

HLS színmodell RYB A HLS színmodell ugyanezeket az értékeket tartalmazza, csak a fényesség helyett a L – Luminancia szerepel. Mindegyik 0 és 255 közötti értéket vehet fel, vagy az előzőhöz hasonlóan a színárnyalat 0 és 359 között, a másik kettő százalékban adható meg. A három elsődleges szín (piros, sárga, kék – a tiszta színek) által kevert színek. A másodlagos színek ezek egyenlő mértékű keverésével állnak elő: narancs, zöld, lila. Ez szubtraktív színrendszer, tehát a fehér szín a teljes színhiány. A három elsődleges szín összessége barna. A tökéletesen fekete nem keverhető ki.