Instore Média a döntés előtti pillanatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Advertisements

MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Scharffen Berger Csokoládégyár
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
ATL - mit hirdessünk és hol?
szakmérnök hallgatók számára
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
7. Házi feladat megoldása
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Wien, COMFORT Budapest: tények, eredmények.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Megjelenési ajánlat Index.hu.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
A digitális reklám eszközei 1.
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Akcióhatékonysági index
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
Akcióhatékonysági index
Akcióhatékonysági index
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
Akcióhatékonysági index
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

Instore Média a döntés előtti pillanatban

A fogyasztói döntéshozatal Pontosan tervezett 21% Kategória és a márka is előre eltervezett Általánosan tervezett 23% Kategória eltervezett, a márkaválasztás az eladáshelyen dől el Módosult választás 5% Kategória vagy a Márka előre eltervezett, azonban a helyszínen módosul a döntés Nem tervezett 51% Valamennyi döntés az eladáshelyen dől el Eladáshelyi döntés A fogyasztói döntések 75%+ befolyásolható az eladás helyszínén! Forrás: POPAI Resource

A fogyasztói döntéshozatal Az impulzusvásárlások aránya minden vizsgált országban jelentős. Forrás: POPAI, Kereskedő magazin

A fogyasztói döntéshozatal Forrás: AC Nielsen, POPAI

Médiaköltés alakulása (Listaáras Nyilvántartás mrd Ft kontra Inflációs Növekedés) A mérések kezdete óta az éves reklámköltés listaáron 9,9 mrd Ft-ról 548 mrd Ft-ra nőtt. Ez még a tényleges kedvezmények és az inflációs pénzromlást figyelembe véve is jelentős és folyamatos növekedés. Szaggatott vonallal jelöltük, hogy pusztán inflációval növelve hogyan növekedett volna 1991 óta a listaáras reklámköltés. Forrás: Magyar Reklámszövetség, TNS Media Intelligence

Reklámok zavaró hatása Az eladáshelyi reklámfelületeket a fogyasztók inkább hasznos információként kezelik, nem zavaró reklámként. A reklámzaj eredményeként jelentős ellenérzés alakult ki bizonyos hirdetési módok iránt. A lakosság 28%-a ezzel egyidejűleg aktív reklámkerülővé vált. Forrás: PanMedia Western, TGI Hungary, MRSZ

Integrált kommunikáció Az ATL kampányokkal megalapozott márka erejét látványos, kreatív felületek hívják életre. Ez versenyelőnyt biztosít a konkurensekkel szemben. A reklámüzenet két szempontból is a legjobbkor éri a fogyasztót: Döntés előtti pillanatok Reklám-befogadó állapot

Integrált kommunikáció

Integrált kommunikáció

Integrált kommunikáció

Integrált kommunikáció

Média-értékek Értékes célcsoportok Magas kontaktus időtartam Jelentős kontaktusszám Mérhető hatékonyság Alacsony holt szórás Alacsony elérési költség Pontosan tervezhető hely és idő Teljeskörű szolgáltatás

Értékes célcsoportok Az élelmiszert vásárlók ESOMAR státusz szerinti szegmentációja Az Interspar és Kaiser’s üzletekben az országos átlagot jelentősen meghaladja a fiatal, fizetőképes réteg aránya! Forrás: TGI

Magas kontaktus időtartam Egy átlagos felnőtt fogyasztó* hetente 68 percet tölt – saját bevallása szerint – a legnagyobb (élelmiszer) áruházakban** Napi átlagban ez 10 perc, ami a hasonló módon – önbevallás – felvett média-használati adatokkal összevethető* Forrás: * KSH: 15-74 évesek, Szonda Ipsos: 18-74 ** CBA,Tesco,Spar,Auchan,Kaiser’s,Match,Cora,Plus,reál,Penny,Lidl,Metro

Magas kontaktus időtartam Affinitási index a heti vásárlási idő alapján 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 100 átlag feletti időt (68perc+) áruházakban töltők GYES, GYED Bp-megyeszékhely ABC1 diplomás 18-49 nő Forrás: Szonda Ipsos

Jelentős kontaktusszám 2009 évi Tesco látogató számok Tesco hyper ( 96 ) 213.505.874 /év Tesco hyper ( 96 ) 17.792.156 /hó Forrás: Teso Global Zrt,, TGI

In-store kampányok elemzése

Hatékonysági vizsgálatokat befolyásoló tényezők: ATLkampányok: elektronikus média nyomtatott média közterület BTL/ In-store aktivitások: árakció másodlagos kihelyezés leaflet megjelenés hostess promóció Egyéb: főszezon termékkategória kiszerelés termékbevezetés kihelyezett termék mennyisége

Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 25 Átlagos forgalmi változás: + 67% Vizsgált kampányok száma: 15 Átlagos forgalmi változás: + 72% Vizsgált kampányok száma: 3 Átlagos forgalmi változás: + 211% Forrás: Célcsoport Média Kft.

Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 7 Átlagos forgalmi változás: + 40% Vizsgált kampányok száma: 4 Átlagos forgalmi változás: + 47% Vizsgált kampányok száma: 10 Átlagos forgalmi változás: + 83% Forrás: Célcsoport Média Kft.

Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 6 Átlagos forgalmi változás: + 78% Forrás: Célcsoport Média Kft.

Az instore reklámeszközök észlelési mutatói-hatékonysági vizsgálatok összehasonlítása 22

Észlelési és Azonosítási eredmények összehasonlítása Forrás: TGI, * Célcsoport Média, Instore kutatás 2008. május

Észlelés-hatékonyság összehasonlítása Szépségápolás Észlelés: 17% Azonosítás: 41% Hatékonyság: -15% Szépségápolás Észlelés: 40% Azonosítás: 61% Hatékonyság: n.a. Margarin Észlelés: 33% Azonosítás: 53% Hatékonyság: 24% Multi brand promóció Észlelés: 60% Azonosítás: 51% Hatékonyság: n.a. Margarin Észlelés: 35% Azonosítás: 51% Hatékonyság: 24% Folttisztító Észlelés: 60% Azonosítás: 62% Hatékonyság: 6% Forrás: Célcsoport Média Kft.

Észlelés-hatékonyság összehasonlítása Kefír Észlelés: 63% Azonosítás: 70% Hatékonyság: 76% Tejdesszert Észlelés: 70% Azonosítás: Hatékonyság: n.a. Tejdesszert Észlelés: 86% Azonosítás: 72% Hatékonyság: 1% Forrás: Célcsoport Média Kft.

Teljes körű szolgáltatás Tervezés Gyártás Kampányszervezés Kihelyezés Karbantartás, monitoring Hatékonyságvizsgálat

Alkalmazási javaslatok Termékbevezetés Az ATL nagy holt-szórással dolgozik és még nincs lojális fogyasztói tábor Fogyasztói promóciók Az eladáshelyi reklámfelület visszautal az ATL kampányra és aktivizálja a márka erejét Főszezon Magas konkurens aktivitás ellensúlyozása Regionális célok támogatása A médiafelület akár egy-egy áruházban is alkalmazható Eladáshelyi médiafelületek alkalmazásával nagyobb biztonsággal lehet sikeres az átfogó ATL kampány

Bevkocsi tároló

Üveg és Ajtó dekoráció

Bevásárló kocsi és Banner

Biztonsági kapuk

Eladótéri kapu

Padlómatrica

Polczászló és Polckártya

Polckapu és Polckorona

Kasszazóna: KVR, Kassza tálca,Futószalag

Egyedi dekorációk

Médiatípusok hálózatonként A Célcsoport Média által értékesített felületeik Egyéb cégek kezelésében lévő felületek

Összefoglalás Az in-store médialehetőségek az ATL kampányok értékes kiegészítői A fogyasztók 75%-a befolyásolható az eladás helyén Az integrált kommunikáció in-store médiumok alkalmazásával valósul meg A döntés pillanatában aktivizálja a márka erejét Magas kontaktus-lehetőséget biztosít Értékes célcsoportok fedhetők le alacsony holt-szórással A hatékonyság mérhető Befejezésül ismételjük meg a javaslatot és a várt előnyöket. Ha meggyőződéssel és magabiztosan beszélünk, biztos a siker.

Referencia Lista