Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Advertisements

Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Rehabilitáció és dementia
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
MAT Kongresszus Siófok, nov Mozgó elterelés három városban a Kék Kockánál.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
A gyakorlatvezető mentor
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Csabai Márta* és Molnár Péter** *MTA Pszichológiai Kutatóintézet;
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA TEVÉKENYSÉGEINEK, FELADATAINAK BEMUTATÁSA KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI IRODÁK.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP E-13/1/KONV „Sport a felsőoktatásban” B komponens Dr. Trényiné dr. Rákóczi Zsuzsanna Hallgatói szabadidősport.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Hallgatói juttatási rendszer
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Az előadás címe: Modern parazitológiai diagnosztika és terápia
Család – és Gyermekjóléti Központ
Kísérő intézkedések részprogram statisztikai összegzése Az adatszolgáltatás alapján történő szakmai összegzés és visszajelzés HAJLÉKTALANOKÉRT KÖZALAPÍTVÁNY.
Előadás másolata:

Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára Varga József Tiringer István, Kerekes Zsuzsanna, Kállai János PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet, Pécs Magatartástudományi Napok, Szeged, 2008

Előzmények Egyetemi hallgatói jólléti szolgáltatások: mentálhigiénés vagy pszichológiai tanácsadók világszerte, hazánkban is POTE (PTE ÁOK elődje): 1990-es évektől  több kísérlet, rövid életűek

Hallgatói igények Sok év átlagában:  évente 40-80 orvostanhallgató keres pszichológiai vagy pszichoterápiás segítséget (becslés) Becslés hibája: a belépési pontok nehezen meghatározhatók orvosi pszichológia és pszichiátria gyakorlatvezetők elméleti és klinikai tárgyak gyakorlatvezetői karon kívüli lehetőségek keresése

Egyetemi tanácsadó PTE egyetemi pszichológiai tanácsadás:  elsősorban más karok rendelkezésére áll  orvostanhallgatók speciális igényeit kevésbé elégíti ki

Egészségpszichológiai konzultáció Intézetünk javaslatára 2007 januárjában:  a kar dékánja megbízást adott a szolgálat megszervezésére és működtetésére Intézményi keret: ÁOK hallgatói jólléti szolgáltatások keretében átmenetileg: Magatartástudományi Intézetben szakemberek: Magatartástudományi Intézetből

Hozzáférhetőség Elsősorban az ÁOK hallgatói számára, de bármely karról fogadjuk a hallgatókat (BTK, fogorvos, gyógyszerész) Háromnyelvű szolgáltatás magyar angol német program hallgatóinak

Koncepció Elnevezés: „tanácsadás” versus „konzultáció” konnotációi Kapcsolat: partneri, kooperatív-konzultatív

Koncepció Egészségpszichológiai keret pszichológiai problémák megoldásának segítése hallgatók mentális egészségének megőrzése alkalmazkodásuk elősegítése hatékonyságuk javítása Orvosi vagy pszichoterápiás intervenciót igénye:  segítség a megfelelő szakemberhez jutásban

Problématerületek Egyetemi élettel és tanulmányokkal összefüggő alkalmazkodás az egyetemhez, oktatási-tanulmányi feladatokhoz, tanulási stratégiák, életvezetés Életkorból és élethelyzetből fakadó szeparáció a családtól, leválás, közösségi és társkapcsolatok, párkapcsolatok Speciális szakmai problémák orvosi szocializáció, orvosi identitás ellentmondásai, krízisei

Külföldi hallgatók Más kultúrához való alkalmazkodás sajátos pszichológiai problémákat vet fel Kulturális adaptációs modell szakaszai (G. Trifonovich): Mézeshetek Hosztilitás Humor Otthonosság

Eszközök Egyéni és csoportos formákban: támogató és problémamegoldó technikák kognitív és viselkedéses módszerek stresszkezelő eljárások Találkozások száma: egyénileg: 1-6 csoportban: 2-12

Belépés személyes megkeresés (fogadóóra) jelentkezés e-mail-ben (anonim is lehet) anonimitás az első találkozásig garantált első találkozás: egyeztetett időpontban

Promóció Saját honlap (három nyelven) Link több kari honlapon Hirdetés: orvoskari és egyetemi kiadványokban Tájékoztató faliújságon Információ: hallgatói önkormányzat Információ: tanulmányi hivatal Tájékoztatás oktatási órákon

Munkatársak Három szakember: 2 orvos, pszichoterapeuta 1 pszichológus Egy adminisztrátor

Teljesítmény 2007-es év teljesítménye: Összesen A konzultációt igénybe vett hallgatók száma: (egyénileg 31 fő; csoportban 155 fő) 186 fő Konzultációs alkalmak (találkozások) száma: (egyénileg 67; csoportban 34 alkalom) 101 konzultáció Ráfordított munkaórák száma: (egyénire 67; csoportosan 68 óra) 135 óra

Tervek, fejlesztés honlap átdolgozása speciális programok meghirdetése pályázati támogatások promóció javítása adatgyűjtés