Iskolafórum 2013. október 3.. Kik vagyunk itt? - Szülők (szülői kollégium) - Tanárok (tanári kollégium és WAKOND) - Fenntartó egyesület (tagok) - Minőséggondozó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Királyhelmec városunk története
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Fekete Olga D119-HUNGARY Magyarországi Lions Szövetség Lions Szülőszállás projekt bemutatása.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A keszthelyi kistérség településeinek épületenergetikai fejlesztései A „REBE” Régiók együttműködése a bioenergetikai tudástranszfer és az energiahatékonyság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Bemutatkozik: HERCEGHALOM Január 26.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
TÁMOP / „Önkéntes (Pont) Te magad légy!”
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Költségtani gyakorló feladatok
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Mozduljunk meg! Let’s move! HU-12-E R3 Projekt indító rendezvény Általános ismertető.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
Biztos Kezdet Gyerekházak
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Iskolai közösségi szolgálat
Környezeti nevelés uniós forrásokból
HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS. A nyíregyházi élelmiszer piac számokban Nyíregyháza lakosainak száma: Fő​ Napi élelmiszerre költött összeg: 1000 Ft/fő​
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Iskolakert.
Iskolakert.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Kik vagyunk? A szervezet alapítói elsősorban az ELTE szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus, pszichológus és jogász hallgatói közül kerültek.
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Família Nagycsaládosok Egyesülete
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Szeretettel köszöntjük
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Iskolai informatikai fejlesztés
Előadás másolata:

Iskolafórum október 3.

Kik vagyunk itt? - Szülők (szülői kollégium) - Tanárok (tanári kollégium és WAKOND) - Fenntartó egyesület (tagok) - Minőséggondozó csoport

Miért vagyunk itt? A változó állami finanszírozás miatt a költségvetésünket át kell alakítanunk. Vajon csak a költségvetésünket kell átalakítanunk?

Szociális mérleg A feladatkitűzés és a pénzügyi terület kapcsolatának szoros összefüggései. Pénzügy mint tünet – alapokkal való munka fontossága től folyamatosan: od=static&id=144 od=static&id=144 Aktuális költségvetésünk: od=static&id=401 od=static&id=401

..

Mérleg az elmúlt évekről – szavakban és képekben Iskola: tanuló, - első érettségiző osztály - éves drámák, éves munkák, szalagavató Óvoda: - 30 gyerek, (februártól 32) - tavaly elindult 2. csoport Összesen 188 család közel 280 gyereke.

Mennyiség és minőség – önigazgatás és tanuló közösség - tanári kollégium szervezetfejlesztése, - értékelő kérdőív bevezetése, - UTAM eljárás, - tanulmányutak, - csapatépítések, - audit, - szülők bevonásának fontossága.

Épületek I skolában: - eddig minden évben új tanterem (bérleti díj fejében), - informatika terem kialakítása (pályázatból), - könyvtár kialakítása (év végéig elkészül, bérleti díj fejében), - tetőszigetelés (bérleti díj fejében), - mosdófelújítás 1. ütem: szennyvízelvezető rendszer átalakítása (80 ezer Ft adomány gyűlt össze a szülőktől, és 200 ezer Ft-ba került), - iskolakert kialakítása (önerőből), - tankonyha kialakítása (külső játszóházak bevételéből befolyó pénzből), - udvar felújítása (most veszi kezdetét, pályázati pénzt nyertünk rá), - hiányzik még: nagyobb közös tér (színházterem és euritmia terem), nagyobb ebédlő). Óvodában: - tavaly 2. csoport kialakításához szükséges épület felújítás 2,3 millió Ft értékben (bérleti díj fejében) - szükséges még (WOP miatt) a 2. csoportszobához főzősarok kialakítása és nyílászáró csere

„Harmadik láb” - pályázatok - NCTA Szívességbank 2 millió Ft (2010) - KEOP 4,4 millió ( ) - TIOP 7,4 millió Ft (2011) - NCA működés és Tudástár 2,3 millió Ft (2011) - Határtalanul 600 ezer (2011) - foglalkoztatási támogatások 8 millió ( ) - TÁMOP családi programok 27,5 millió ( ) - Comenius tapasztalatcsere ( ) 20 ezer EUR - - NCTA A Mi kertünk 1, 89 millió Ft (2013)

Munka és kapcsolatok - Tudástár Waldorf konferencia (2011) - Jelen a jövőben konferencia (2012) - Magvas nap (2012) - Egészségbár családi nap (2013) - nyári táborok (2011-től) - civil szervezetek (önkéntes központ, zöld szervezetek) - tanulmányutak (Waldorfon innen és túl) - kistérségi kapcsolatok (Vadaspark, Hídivásár, játszóházak) - képzések - ellenőrzések (MÁK, számvevőszék, kormányhivatal, pályázatkezelők)

TÁMOP pályázatból - Családi életre nevelés - Nevelési tanácsadások - Waldorf Hetek - Tanulmányutak - Mezőgazdasági gyakorlat - Waldorf Olimpia - Családállítás - Születéstréning - Resztoratív konfliktuskezelés

JÁTSZÓHÁZAK  A Nemzeti Művelődési Intézet felkérésére az egyesület részt vesz a Kapunyitogató rendezvénysorozatban. Olyan kis falvakba látogatunk el, ahol a művelődési házak kulturális programok hiányában jobbára zárva tartanak. A helyszíneken Waldorf kézműves játszóházzal várjuk a gyerekeket és felnőtteket, akiket rajtunk kívül báb előadásokkal és élő zenével szórakoztatnak. Eddig 6 ilyen eseményen tartottunk foglalkozásokat és még 4 várható.  A Nemzeti Művelődési Intézet felkérésére az egyesület részt vesz a Kapunyitogató rendezvénysorozatban. Olyan kis falvakba látogatunk el, ahol a művelődési házak kulturális programok hiányában jobbára zárva tartanak. A helyszíneken Waldorf kézműves játszóházzal várjuk a gyerekeket és felnőtteket, akiket rajtunk kívül báb előadásokkal és élő zenével szórakoztatnak. Eddig 6 ilyen eseményen tartottunk foglalkozásokat és még 4 várható.  Alkalmanként ,-Ft bevétel az egyesületnek (fedezte az építőtáborok költségeit, a tankonyha festését, és a könyvtárhoz szükséges építőanyagok egy részét.  PR és marketing lehetőség a waldorf közösségnek,  Pénzforrás azoknak a tanároknak és szülőknek, akik eddig is sokat tettek az iskoláért.

Nyitott kapuk Nagytőkén.

HÍDIVÁSÁR  Immár 3. éve a civil szervezetek utcájában, az Oskola utcában 4 sátorral települ ki a Waldorf- közösség. Az óvoda és az iskola pedagógusai, szülők és gyerekek kézműves portékákkal játszóházakkal és zenés /ritmikus bemutatókkal várják az érdeklődőket. Szervezők: Varga Dóra tanár, Turáni Zsuzsanna ealk.  - ez a rendezvény ismertebbé tesz minket a városban és a környező településeken is  - nagyban hozzájárult az ovi 2 csoportossá válásához és volt már olyan, hogy egy-egy család ott "szeretett bele" az osztálytanítójába  - némi bevételt jelent a portéka árulás és az adománygyűjtés  - nem utolsó sorban közös időtöltés a közösségünk számára

Vadaspark  A Vadasparkkal is 3 éve működünk együtt: tavasztól őszig 7-8 programjukba kapcsolódunk be és tartunk kézműves játszóházat vagy tematikus játékos akadályversenyt. Kapcsolattartók és szervezők: Gubányi Eszter tanár és Turáni Zsuzsanna egyesületi alkalmazott.  Eredmények:  - intézményeink és egyesületünk ismeretségének növelése személyes jelenlét, vadasparki hírlevelekben történő szerepeltetés és egy állandóra elhelyezett molinó révén.  - 13 osztálynyi (átlagos és nem a tényleges osztályméret, tehát több) gyerek és felnőtt szakmai jeggyel látogathatja az állatkertet, tehát fejenként 240 Ft-ért. Az adott játszóházban dolgozók és velük érkező családtagok, esetleg barátok ingyen nézhetnek szét.

A Zsiráf Ház tetején

Iskolaépítőtábor 53 ember, 450 munkaóra: közös helyiségekben festések, szépítések, pince, tusoló, tankonyha, irattár, hangszereknek raktár.

Készül a könyvtár

Kiskonyha

Előtér

Ajtó a zuhanyzóhoz

Társadalmi vállalkozás - kísérletek Alapgondolat: az egyesületnek saját lábra kellene állnia és nem az állami támogatásra várni és attól függni. Milyen vállalkozást tudnánk mi indítani? 1. ötletbörze ősz Zöld Waldorf Szociális Szövetkezeten belül mit tudunk csinálni? A kb 10- féle ötletből 2 (fürdőszobai lámpa, zöldség) indult el a megvalósítás útján és jelenleg 1, ami működik: zöldségkosár rendszer 2. Vállalkozó szülők ötletbörzéje-2013 tél- nem lett folytatás

Zöldségkosár rendszer Termékekre vonatkozó célkitűzés: helyi, biodinamikus módszerekkel termelt gyümölcsökhöz és zöldségekhez juttatni a vásárlókat Jelenleg elértük, hogy az általunk értékesített termékek helyi, bio/vegyszermentes gazdaságokból származnak, érdekes, elfelejtett tájjellegű fajták megismertetése. Jelenleg elértük, hogy az általunk értékesített termékek helyi, bio/vegyszermentes gazdaságokból származnak, érdekes, elfelejtett tájjellegű fajták megismertetése. Személyi célkitűzés: munkát adunk a Waldorf közösség tagjainak: fő beszállítóink között Waldorf- tanár és szülő is található. Kertlátogatás: okt 18. Domaszék. Most 8-an dolgozunk a zöldségkosár rendszerben: 5- en Waldorfosak (Fabulya E., Turáni Zs., Kis A., Kovács A., Rácz S.) önkéntes munkával-még nincs annyi bevételünk, hogy fizetésekre fordíthatnánk, tulajdonosi szemlélettel veszünk részt. Most 8-an dolgozunk a zöldségkosár rendszerben: 5- en Waldorfosak (Fabulya E., Turáni Zs., Kis A., Kovács A., Rácz S.) önkéntes munkával-még nincs annyi bevételünk, hogy fizetésekre fordíthatnánk, tulajdonosi szemlélettel veszünk részt.

Zöldségkosár rendszer Jelenlegi nyereségünk: jó társaságban hasznos célokért dolgozunk, mi magunk is egészséges élelmiszerekhez jutunk alacsony áron, azért csapatépítésre futja an külsősök-jutalékos rendszerben kapnak pénzt, minden héten. Az iskola támogatása: minden közösségi megrendelésből 100Ft az iskoláé. A Waldorf közösségen belüli megrendelésből pedig 1000 Ft. Ezen a héten 56 megrendelésünk van, ebből 8 waldorfos.....Tehát a támogatási cél nem tud egyelőre megvalósulni. Az eddig támogatásként befizetett összeg: Ft Távlati célok: Távlati célok: Saját biodinamikus gazdaság létrehozása: - biodinamikus termények előállítása - mezőgazdasági gyakorlat helyszíne Az iskola profilját kibővíteni a gazdaképzéssel, szakmát adhassunk az érdeklődő diákoknak.

És a költségvetés… es költségvetési krízis után csontra rágott költségvetéssel és tartozások görgetésével futottunk napról napra. - Kapunk állami normatívát, ez jó hír. Többet. Ez is. Viszont magasabb béreket és járulékokat kell fizessünk. - Mióta nem volt szülői hozzájárulás emelés? Olcsóság? Szülői vállalások és kintlévőségek ügye. - „Harmadik lábból” havi 1 millió Ft körüli összeg – bizonytalan tervezés. - Mire elég a jelenlegi forrás? Fejlesztésekre is kellene pénz. Nagyon. - Excel tábla

Interaktív rész Szerinted milyen feltételek kellenek ahhoz, hogy még jobb iskolává váljunk (mik az akadályai most ennek)?