A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend 2012. november 7.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Aktuális pályázati lehetőségek
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Az e gyensúly és az egyediség megőrzése a természetvédelmi területeken és ezek integrálása a turizmusban.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
A vidékfejlesztéstől az öko-turizmusig a Nyugat-dunántúli régióban Határmentiségtől az integrált határrégióig Sopron április 06.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
TDM Szakmai Nap november 21.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
A turizmus szerepe és fejlesztési lehetőségei a határmenti területeken INNOAXIS project Pap Ági „Jó szomszédok a közös jövőért” Szabadka, november.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Magyarország természeti kincsei
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
1 MEE Szegedi Szervezet évi beszámoló, évi tervek.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Turizmus a megyei területfejlesztési stratégiában és Vas megye turisztikai jellegű projektjeinek bemutatása.
1. 2 SZOMBATHELY SZEREPE AZ EURÓPAI SZENT MÁRTON KULTURÁLIS ÚTVONAL LÉTREHOZÁSÁBAN Grünwald Stefánia Szombathely MJV Stratégiai és Idegenforgalmi csoportvezető.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Gerje-Körút „A közös program”
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Előadás másolata:

A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend november 7.

2 Relációs adatok

3 Ausztria a második legjelentősebb turisztikai forráspiacunk, a lakosságszámhoz viszonyítva pedig fajlagosan a legnagyobb. Forrás: KSH

4 Az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére három éve folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek.

5 • Az elmúlt évben hazánk tovább erősítette piaci részesedését az osztrák beutazó forgalom tekintetében, s megőrizte dobogós helyét a rövid távú (1-3 napos) szabadságok terén. • E fontos szegmensben Németország és Olaszország után Magyarország a harmadik legnépszerűbb turisztikai célpont az osztrákok körében.

6 • Az osztrákok utazási motivációi közül az egészségturizmus mellett a kultúra iránti erőteljes érdeklődés emelhető ki. • A nálunk megforduló vendégek kb. 60%-a rendszeresen visszajár. • Főleg az alsó középosztály és az idősebbek körében kedvelt desztináció Magyarország. • Ausztriából érkező vendégforgalmunk közel 90%-a Kelet-Ausztriához kötődik.

7 • A Nyugat-Dunántúl turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein 2011-ben 27,85% ( fő) volt az osztrák vendégek, és 28,49% ( vendégéj) az osztrák vendégéjszakák aránya. • Egyre több osztrák vendéget a régióban – a válság következtében felértékelődő közeli desztináció • A vendégek gyógyfürdőkben, a kerékpárútvonalakon, a városokban fordulnak meg leginkább, de természetesen továbbra is magas a fogászati kezelésekre érkező vendégek száma. • Az osztrákok kedvelt és jó vendégek a régió szolgáltatóinál.

8 Az elmúlt év az osztrák beutazás és vendégforgalom szempontjából minden idők legjobb évének számít • 6,4 millió osztrák látogató • ~ 295 ezer (+8,2%) vendég a kereskedelmi szálláshelyeken • ~ 809 ezer osztrák vendégéjszaka a kereskedelmi szálláshelyeken • ~75% szállodákban, ebből ~40% wellness szállodákban • A vendégforgalom 90%-a 3 régióban (Nyugat-Dunántúl, Budapest és környéke, Balaton)

9 Az elmúlt év az osztrák beutazás és vendégforgalom szempontjából minden idők legjobb évének számít • 125 mrd Ft (430 m EUR) költés → 90 mrd Ft (310 m EUR) turisztikai költés→ 45 mrd Ft egészségturizmus • 32%-a az összes külföldi egtur. költésnek osztrák vendégt ő l Az osztrák vendégforgalomban megfigyelhető pozitív trendszerűség valószínűleg az idei évben is folytatódik!

10 Ami a számok mögött van • Magyarország az egyik legjobb ár-érték arányú desztináció az osztrákok számára. • Fizikai és „lelki” közelség, erős szimpátia • Magas színvonalú, professzionális szolgáltatások • Sikeres termékfejlesztés • Erőteljes marketingtevékenység • Hatékony együttműködés

A Mária út, mint sikeres projekt

12 Mi a Mária út? • A Mária Út egy kialakítás alatt álló, Közép-Európán átívelő zarándok- és turistaút-hálózat, melynek kelet- nyugati tengelye az ausztriai Mariazelltől az erdélyi Csíksomlyóig vezet, mintegy 1400 km-es távon, gyalogosan 60 nap alatt bejárhatóan. • Az út vagy annak kisebb szakaszai csoportosan vagy egyénileg is bejárhatók lesznek, elsősorban gyalogosan, de akár kerékpáros változatban is.

13 Aktuális • Pilgrimage AT-HU zarándok projektzáró konferencia Sopron, szeptember 17. • Két és fél évnyi munka után a végéhez közeledik az osztrák-magyar határtérséget behálózó-, a hagyományos zarándokutakat életre keltő együttműködés. • Ennek fő célja a Nyugat-Dunántúl és Kelet-Ausztria között évszázados hagyománnyal rendelkező máriacelli zarándokutak jelen kor igényeinek megfelelő életre keltése, abból szakrális-, turisztikai termékek és kínálat kialakítása

14 Aktuális • Az elvégzett munkát a projektpartnerek hálaadó zarándoklat keretében mutatták be. A menet a soproni Fő térről indult a kitáblázott Mária úton Sopronkertesbe (Baumgarten). A zarándoklaton a Fertő-parti és soproni zarándok közösségek alkották a magot, de Székelyföldről, Ausztriából és Svájcból is érkeztek résztvevők. Forrás: Kisalfold.hu, Magasi

15 Tervek • Az utat útjelzések és táblák jelölik majd, ajánlott szálláshelyek várják a vándorokat és térképes zarándokkalauz készül. • A zarándokok az útvonal bejárása során az állomásokon pecsétet és egyedi azonosítású gyöngyszemet kapnak, amelyből a saját rózsafüzérüket fűzhetik fel az egész út végigjárása folytán. • A kelet-nyugati tengely mellett észak-déli útvonal is tervezett, így egy Közép-Európát átívelő keresztet kapunk.

16 A Mária Út több mint turistaút, több mint zarándokút, több mint értékes program, több mint értékek gyűjteménye, több mint az önismeret útja, több mint új szemlélet, több mint jó társaság, több mint kultúra, több mint szakralitás, több mint turisztikai ajánlat, több mint spirituális élmény, több mint Közép-Európa felfedezése, több mint az országkép gazdagítása - több mint 1400 km... A Mária Út mindezek - és még sok más - összessége!

17 További térségi együttműködések

18 • RECOM – Lényege, hogy a turizmus területén tevékenykedő partnereket összegyűjtse, és a résztvevő partnerek alakítsanak ki egy értékesíthető,,árualapot” a térségben. • Tourist-Net – A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által vezetett projekt, alapvetően közös, a határ két oldalán lévő szolgáltatók bevonásával készült csomagajánlatokkal. • Fertő-Hanság Környezetbarát Mobilitás – Célja a modern és teljesítő képes vasúti közlekedés biztosítása, egy zárt, határon átnyúló kerékpárút-hálózat létrehozása, valamint a régió „ökoturisztikai modellrégió”-ként való pozícionálása.

19 Marketingtevékenység

20 • Budapest Winter Invitation (BWI) kampány – Budapest téli vendégforgalmát élénkítő turisztikai kampány (BWI - • Értékesítés-ösztönző kampány a konferenciaturizmus élénkítésére – április 1. és június 30-a között – A kampány célja Budapest mint hivatásturisztikai desztináció népszerűsítése volt a nemzetközi hivatásturisztikai piacon, a piaci szereplők együttműködésének és eredményességének erősítése, valamint az értékesítés támogatása.

21 • Vendégéjszakák számának növelése Magyarországon, az ausztriai magyarok és magyar érzelm ű osztrákok segítségével... • Nyaralás, szabadid ő eltöltése, találkozók, konferenciák stb. céljából hazánk népszer ű sítése. • Kulturális, érzelmi kapcsolatok er ő sítése... A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom/célja

22 • Kínálati oldal: kedvezményes hazai szolgáltatói ajánlatok. • A Magyar Turizmus Zrt. összegy ű jti, aktualizálja, és on-line formában közzéteszi az ajánlatokat. • Kedvezményes ajánlatokat az ausztriai magyarok kipróbálják, tovább ajánlják... • Mint a szájpropaganda, csak van hozzá eszköz: • januártól Élménykártya! A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom/működése

23 Köszönöm a figyelmet!