Turizmus gazdaságtan 2..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Energia – történelem - társadalom
Turizmus gazdaságtan 12..
Turizmus gazdaságtan 5..
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Az indiai gazdaság kilátásai a 21. század elején
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Az elveszett termelés az építőipar gondjairól. Forrás: eurostat.
TDM Szakmai Nap november 21.
Tízezren innen és túl A magyar tőzsde és a világ pénzügyi piacai 2003 őszén Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde Rt.
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
Az öntözés hazai szerepe, jelentősége
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A turizmus gazdasági hatásai
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
A népesség nem és kor szerint
A nemzeti számlák rendszere
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Közel-Kelet és Észak-Afrika. Iszlám fundamentalizmus XIX. Század eleje – szembesülés az elmaradottsággal. Két lehetőség a kitörésre: a/
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
szakmérnök hallgatók számára
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
- a foglalkoztatási jellemzők és jövedelemviszonyok tükrében -
Transznacionális és multinacionális vállalatok
turizmusért felelős helyettes államtitkár
C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 A GM növények termelésének helyzete a világon és az EU-ban...
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
A Nemzetközi Turizmus eredményei 2012-ben és kilátások 2013-ra Somogyi Zoltán, Executive Director UNWTO.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
UDOVECZ GÁBOR Balkán: együttműködés vagy verseny a mezőgazdaságban?
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Nemzetközi pénzügyek 4. előadás Nemzetközi hitelfinanszírozás hivatalos csatornái.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
Globalizáció.
A mezőgazdasági termelés
Előadás másolata:

Turizmus gazdaságtan 2.

A turizmus szerepe a (világ)gazdaságban Tercier szektor jelentősége világszerte nő Más gazdasági ágak szerepe csökken (regionális különbségek!) Fejlett világ – turizmus fejlődése Diszkrecionális jövedelmek, fizetett szabadság és szabadidő nő (regionális/nemzeti eltérések)

A turizmus szerepe a (világ)gazdaságban 2. Fejlődő országok – turizmus fejlesztése Devizabevétel Hagyományos jövedelemforrások válsága Egzotikus piacok Gazdasági szerep Költés Munkahelyteremtés, Befektetés ösztönzés

Nemzetközi turistaérkezések (2003) Millió fő 2003/2002(%) Világ 691,0 -1,7 Európa 398,8 0,4 Amerika 113,0 -3,1 Ázsia & Óceánia 119,3 -9,0 Afrika 30,8 3,1 Közel-Kelet 28,8 3,4

Nemzetközi turisztikai bevételek (2003) Md USD 2003/2002(%) Világ 523,0 -1,7 Európa 285,0 -2,7 Amerika 114,4 -1,1 Ázsia & Óceánia 95,4 -8,9 Afrika 14,4 0,3 Közel-Kelet 13,9 16,0

Turistaérkezések (2003) 1. Franciao. 75,0 -2,6 2. Spanyolo. 51,8 -1,0 Ország Millió fő 2003/2002 1. Franciao. 75,0 -2,6 2. Spanyolo. 51,8 -1,0 3. USA 41,2 -5,3 4. Olaszo. 39,6 -0,5 5. Kína 33,0 -10,4 6. UK 24,7 2,2 7. Ausztria 19,1 2,5 8. Mexikó 18,7 -5,1 9. Németo. 18,4 2,4 10.Kanada

Nközi bevételek (2003) 1. USA. 64,5 -3,3 2. Spanyolo. 41,8 23,6 Ország Md USD 2003/2002 1. USA. 64,5 -3,3 2. Spanyolo. 41,8 23,6 3. Franciao. 37,0 13,1 4. Olaszo. 31,2 16,2 5. Németo. 23,0 21,2 6. UK 22,8 10,7 7. Kína 17,4 -14,6 8. Ausztria 14,1 25,2 9. Töröko. 13,2 10,9 10.Görögo. 10,0

Nemzetközi bevételek 2. Világ: 523 milliárd USD (+8,9% !!!!!!) Egy turistaérkezésre jutó bevétel - 757 USD/fő

A turizmus gazdasági jelentősége Magyaro-n (2003) Közvetlenül a GDP 5,0%-a származik a turizmusból (3,5 md USD) Közvetett GDP 10,4%-a (7,2md USD) Foglalkoztatottak 6,3%-a a turizmusban dolgozik (247,5 ezer fő) Közvetetten a foglalkoztatottságból való részesedés szintén kb. 10% A befektetések kb. 7%-a realizálódik a turizmusban

Határforgalom (millió) Külföldi beutazók száma 31,4 (99%) Kiutazó magyarok száma 14,3 (110%) Kereskedelmi szálláshelyek (millió) Belföldi vendégek száma 3,4 (106%) Belföldi vendégéjszakák 8,6 (106%) Átlagos tartózkodási idő 2,5 éj (96%) Külföldi vendégek száma 2,9 (98%) Külföldi vendégéjszakák 10,0 (97%) Átlagos tartózkodási idő 3,4 éj (99%)