Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Gönczy Pál Általános Iskola
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Belső-erzsébetvárosi Általános Iskola, Szakközépiskola és Szakiskola
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Az IKT-metria mérőeszköz
PÁLYAVÁLASZTÁS.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Év végi értekezlet.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Általános iskola eredménye, értékelése
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Előadás másolata:

Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi koordinátor: FÜGGETLEN PEDAGÓGIAI INTÉZET Kutatási beszámolót készítette: Szontagh Pál középiskolai tanár, okl. közoktatási vezető, GYISM ifjúsági szakértő Budapest, 2005. február 3.

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban 33 középiskola 19 önkormányzati – 14 alapítványi/egyházi 8 gimnázium–4 szakközépiskola–5 szakiskola– 15 vegyes 19 budapesti – 6 megyeszékhelyen – 8 egyéb városban 3557 tanuló – 389 pedagógus

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Önkormányzati iskolák 67% eü. szakember 56% szabadidő-szerv. 22% pszichológus 22% szociális szakember 17% fejl. pedagógus AME-iskolák 64% eü. szakember 43% szabadidő-szerv. 57% pszchológus 43% szoc. szakember 36% fejl. pedagógus

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Összes iskola 1 főre jutó igazolatlan hiányzása (2003/2004 I. félév): 3,7 óra (tanévre vetítve: 7,4 óra/fő) Önkormányzati iskolák (I. félév): 4,2 óra/fő (tanév: 8,4 óra/fő) Legjobb: 0,07 óra/fő, legrosszabb: 45,7 óra/fő! AME-iskolák (I. félév): 2,29 óra/fő (tanév: 4,58 óra/fő) Legjobb: 0,76 óra/fő, legrosszabb: 9,4 óra/fő (TANODÁK NÉLKÜL!)

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban THAN: első-utolsó órák 8 testnevelés 5 technológia 1 német 1

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Eltérések a tanári és tanulói válaszok között Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Eltérések a tanári és tanulói válaszok között TANÁROK KÉRDÉSEK TANULÓK 30% Családi problémák, családi események okozzák a lógást 7% 2+8=10% Szabadidős tevékenységek szervezése a lógások ellen 29+18=47% 18+23=31% Új tanítási eljárások a lógások ellen 33+37=70%

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban A tanárok illetve tanulók által említett tantárgyak összehasonlító táblázata TANTÁRGY TANÁRI ADAT TANULÓI ADAT % első-utolsó órák 24 4 fakultáció 2 1 gyakorló órák hittan humán közismereti 8 13 idegen nyelv 6 12 informatika készségtárgyak osztályfőnöki reál közismereti 15 29 szakmai tárgyak 7 (10) 9 (35) számonkérő órák testnevelés 18

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

Következtetések – benyomások Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Következtetések – benyomások Iskola és iskola-egészségügy együttműködése?! Alapvető kompetenciákat meghatározó órákról lógnak! Pályaorientációs problémák? Szervezeti és személyzeti korlátok?

Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban További feladatok Tanári-tanulói igények összehangolása Konkrét adatok a mulasztott tantárgyakról Lógó tanulók tanulmányi teljesítménye Szakmaválasztás kutatása Tantestületi személyi feltételek és a lógások összefüggései Módszerbörze, egymástól tanulás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Köszönöm megtisztelő figyelmüket!