Fogyasztói értékpreferenciák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Humánkineziológia szak
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
EU II..
szakmérnök hallgatók számára
Az opciók értékelése Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew Will 21. fejezet McGraw Hill/Irwin.
Kalkuláció 13. feladat TK 69. oldal.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

Fogyasztói értékpreferenciák Dr. Hofmeister Tóth Ágnes A Magyar Tudomány Ünnepe „An Integrated Value Model in Marketing” Az MTA Marketingtudományi Bizottsága Nemzetközi Konferenciája Budapest, 2007. november 13.

Az előadás tartalma Értékek a szakirodalomban Az értékek mérése Hazai értékkutatások Módosított Rokeach lista 1992-2004 2002 Polgári értékek Windhorst értékkészlet 1998-2002 2005-2006 kutatás Globális értékek Vásárlói értékek A kutatás további irányai Hofmeister

Az értékek mérése Milton Rokeach (1973; 1976): Rokeach Value Survey (RVS) Kahle (1983): List of Values (LOV) Inglehart (1977, 1990) Schwartz and Bilsky (1987, 1990): Seven motivational domains Windhorst (1985): Az értékek fontossága és megvalósítása Raffee and Wiedmann,1987 GLOV Scherhorn 1987 Restall-Millar 1991 GfK network Hofmeister

Az értékek fogalma „A kulturális értékek az általánosan elfogadott meggyőződések/hitek arról, hogy mi az, ami kívánatos” (Hawkins- Best Coney, 1992) Az értékek a fogyasztók alapvető szükségleteinek és céljainak kognitív képviselői.” (Peter-Olson, 1987) Hofmeister

Értékkutatások Magyarországon BCE Marketing ACE/ Evolving Values in Eastern Europe, 1992 VALS 1996 Monitoring: Fogyasztó értékek(Consumer Sentiment Index kutatás) 1997, 2001, 2002, 2004 A Budapesti és Bécsi Menedzserek értékei, 2000 Kuturális standardok Materialista értékek (Belk, Richins and Dawson) 2000 Monitoring BCE hallgatók 1992-2002 Kisérletezés többféle értéklistával és módszerrel 2005-2006 globális értékek Hofmeister

Értékváltozás 1992-2004 Értékek 1992 n=662 1997 n=500 2001 2004 Becsületes/őszinte 78 % 73 % 63 % 62% Segítőkész 65 % 64 % 65% Intelligens 38 % 31 % 38% Tiszta 61 % 60 % 35% Gyengéd 56 % 34 % 36 % 34% Szerető/kedves 51 % 36% Takarékos 15 % 46% Udvarias 52 % 37 % Békés 23 % 50 % 40 % Sikeres 3 % Gazdag/van pénzem 1 % 21 % 45% könnyűszívű 4 % 9 % 35 % Aktív/dinamikus

Értékváltozás 1992-2004 Hofmeister

Értékkutatás 2002 FBI Survey 2002. június N= 500 Egészség 86 % Családi biztonság 70 % Becsületes 61 % Béke 60% Boldogság 52% Igaz barátság 37 % Segítőkész 35 % Belső harmónia 32 % Szabadság 28 % Kényelmes élet 28 % Gazdag/van pénzem 27 % Hofmeister

Az értékek változása Windhorst(1985) Értéklista 1=nem fontos, 5=nagyon fontos

A globális* top 15 személyes érték rangsora Közép-Európában és az egyes országokban, 2005 * 5 kontinens 30 országa vett részt a kutatásban Forrás: GfK-NOP Roper Reports 2005

Tervezett nemzetközi kutatás Résztvevő országok: Értékkutatás 2005-2006 Tervezett nemzetközi kutatás Résztvevő országok: Magyaroroszág, Németország, Lengyelország, Csehország, Oroszország, Románia, Kína (Shanghai) Hofmeister

Vinson-Scott-Lamont (1977) modellje

Definíciók A Globális értékek alkotják az egyéni értékrendszer magját. Ezek olyan tartós meggyőződések, amelyek az emberi magatartás céljait és a célok elérésének eszközeit különböző szituációkban befolyásolják. A globális értékek körébe tartoznak a Rokeach féle eszköz és célértékek. A Területspecifikus értékek, kevésbé absztrakt fogalmak és a számuk is jóval több, mint a globális értékeké. A modell figyelembe veszi, hogy a magatartást egyrészt szituációs kontextusban kell érteni másrészt a magatartás a különböző szituációkban szerzett tapasztalat útján tanulható és módosítható. Ennek megfelelően a fogyasztás specifikus értékeket elsősorban a termékek és szolgáltatások vásárlása, használata során szerzett tapasztalatok határozzák meg. Termékjellemzők értékelése, vagy preferált terméktulajdonságok, olyan beállítódások/attitűdök, amelyek a terméktulajdonságokat illetően nem gyökereznek mélyen és könnyen megváltoztathatók. Itt tulajdonképpen termékvonatkozású koncepciókról, a termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó ideális elképzelésekről van szó.

KIEGÉSZÍTETT MODELL Hofmeister

A modell változóinak mérése Értékszint Globális értékek 24 db érték állítás- - fontosság, megvalósítás Területspecifikus értékek: Inglehart politikai célok 4 állítás Fogyasztói értékek 23 db állítás Termékjellemzők értékelése: az autó tulajdonságainak fontossága 16 db állítás Magatartás szint Életstílus Általános életvezetés 20 állítás Fogyasztói magatartás: a jövedelem elköltése, általános fogyasztói magatartás 20 állítás Vásárlói magatartás autó: a saját autó technikai adatai, az autó tulajdonságainak az értékelése Hofmeister

ÉRTÉKSZINT – 1. GLOBÁLIS ÉRTÉKEK k1fo1– k1me24 Értékrend I. Értékek fontossága és megvalósítása Bázis: Teljes minta N=300 ∆ ≥ 1 ∆ ≥ 1 ∆ ≥ 1

Globális értékek 2006

GLOBÁLIS ÉRTÉKEK Értékrend II. Értékek fontossága k1fo1– k1me24 Bázis: Nemek szerinti bontásban Szignifikáns különbség 95% konfidencia szinten

GLOBÁLIS ÉRTÉKEK Értékrend III. Értékek megvalósítása k1fo1– k1me24 Bázis: Nemek szerinti bontásban Szignifikáns különbség 95% konfidencia szinten

ÉRTÉKSZINT Értékrend VI. Politikai célok Átlag (A kisebb fontosabb!) C Bázis: Teljes minta N=300 Átlag (A kisebb fontosabb!) C A F F A B C D E F Szignifikáns különbség 95% konfidencia szinten

ÉRTÉKSZINT –2. Területspecifikus értékek k4.1-k4.23 Vásárlói értékelképzelések (1) Átlag (1..5) Bázis: Teljes minta N=300

ÉRTÉKSZINT – 3. Termékjellemzők értékelése k7a1-k7a16 Az autó tulajdonságainak fontossága Bázis: Teljes minta N=300 ≥30% Átlag (1..5) Nagyon fontos Egyáltalán nem fontos

MAGATARTÁS SZINT – 1. ÁLTALÁNOS ÉLETVITEL k3.1-k3.20 Személyes életforma 1. Átlag (1..5) Bázis: Teljes minta N=300

MAGATARTÁS SZINT- 2. Területspecifikus magatartás k6.1-k6.19 Személyes vásárlói és fogyasztói magatartás (1) Bázis: Teljes minta N=300 Átlag (1..5) Hofmeister

További kutatási irányok OTKA kutatás 2005-2007 Fogyasztóvá válás folyamata Az értékek jelentésének vizsgálata Monitoring (hallgatók) Az értékek megjelenése a marketingkommunikációs üzenetekben Nemzetközi kutatás 1992 mintájára Hofmeister

Köszönöm a figyelmet!