Utazzunk a jövőbe Debrecen, 2014. május 22. 5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Global Distribution System
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Magyar CIVINET második találkozója Székesfehérvár, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Fenntarthatóság, környezettudatosság
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Intelligens közlekedési rendszerek
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Utazzunk a jövőbe Debrecen, május 22

5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2

Tények és számok a közlekedés világából 3  A közlekedési szektor több, mint 10 millió embert foglalkoztat – 4,5%-a teljes alkalmazotti körnek  4,6 %-ot adja a GDP-nek (az eszközök gyártása további 1,7%)  Egy átlagos háztartás 13,2%-át költi közlekedésre  A torlódások költsége a GDP 1%-ot teszi ki évente (sok helyen évi 50 órát töltenek a sofőrök dugóban)  Egy busz 30 autónyi utast képes fuvarozni, de csak 3 autónyi helyet foglal el  Londonból Brüsszelbe egy vonat 9X kevesebb emissziót bocsát ki utasonként, mint egy repülő  A TomTom tanulmánya szerint a navigációval 11-15% időt, 6-16%- nyi km-t takaríthatunk meg – 40 M felhasználóval ez 10 M óra és 100 M km évente 26/09/2013Nyilvános Lakatos András / Utazzunk a jövőbe

Tények és számok a közlekedés világából 4  Egy átlagos autó 28X kevesebb szén-monoxidot bocsát ki ma, mint 20 éve; Egy átlagos új autó 15%-al kevesebb üzemanyagot használt, mint 10 éve  A közlekedés sokkal biztonságosabbá vált ben 40%-al kevesebben vesztették életüket az utakon, mint 2000-ben (lásd fék, út-tartó asszisztensek)  Az EU-ban összesen 4,5 M km kikövezett út található, km vasút és km navigálható szárazföldi vízi út  Az újonnan csatlakozott országokban 4800 km autópálya van – 20 évig tart egy építés a tervezéstől átadásig.  2000 – 2006 között az EU 859 M Eurót fektetett a közlekedési infrastruktúrába  A közlekedési igények kielégítéséhez kb. 1,5 trillió eurót kellene költeni között a közlekedési infrastruktúrára 26/09/2013Nyilvános Lakatos András / Utazzunk a jövőbe

A közlekedés fejlesztése, EU célok 2050-ig  Nincs több hagyományos üzemanyaggal működő autó a városokban  A repülők 40%-a fenntartható, alacsony széntartalmú üzemanyagokat használ; legalább 40%-os csökkentés a hajózás károsanyag kibocsátásában  50%-os elmozdulás a személyszállításban a középtávú intercity felé, a fuvarozásban a közútról a vasúti és vízi szállítás felé  Mindez hozzá fog járulni a század közepére a közlekedéshez kapcsolodó kibocsátások 60%- os csökkentéséhez 526/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Közlekedés fejlesztésre ig 1000MRD Ft EU-s forrás A közlekedés fejlesztése, EU prioritás, eszközök  Egységes európai közlekedési térség (Single European Transport Area)  széles körben alkalmazott ICT eszközök a végfelhasználók számára  az adminisztratív eljárások egyszerűsítése  Cargo követés, eFreight (optimalizált menetrend, közlekedési útvonal)  Multimodalitás  M2M projecktek  Autóipari és ICT szinergiák  Teljeskörű biztonság (end-to-end in freeflow) 626/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

5 trend, ami átalakítja a közlekedést  Beépített intelligencia (más szektorokkal való kapcsolat, pl.: EÜ)  Kötelező az autógyártásnál 2016-tól baleset automata jelzése!  Távolsági monitorozás (OBU)  Vezető nélküli autók (mozgó iroda-lakosztály)  A környezet (klímaváltozás, nyersanyagok hiánya)  A tömegközlekedés újjászületése (biztonságos, tiszta, kényelmes és elérhető) 726/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Fő fejlesztési irányok  Alternatív közlekedési módok (alrendszerek) fejlesztése  Irányító, tájékoztató, foglaló, vásárló, közösségi rendszerekkel integráltan  Minden szereplő az informatikai hálózathoz kapcsolódik fix és mobil eszközökkel  Közösségi közlekedés vasút, villamos, troli, földalatti, busz - egységes  Kerékpár – közösségi rendszerek  Gyalogos + mozgójárda  Személyautó és egyéb járművek osztott használata – a használati szokások átalakítása  Több ember használ kevesebb autót:  Autó klubok (teleautó)  Autómegosztó rendszerek a kerekpár megosztó rendszerek mintájára 826/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Fő fejlesztési irányok Integrált közlekedési rendszerek  Multi-módú közlekedési csomópontokkal  Integrált informatikai irányítási rendszerekkel  Szolgáltatás tervezés, forgalomirányítás, utastájékoztastás, eticketing  Egy kártyával több rendszer  Irányító, tájékoztató, foglaló, vásárló, közösségi rendszerekkel integráltan ; Minden szereplő az informatikai hálózathoz kapcsolódik fix és mobil eszközökkel  Interneten,mobilon, járművön, irodában, biciklin 926/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Hazai fejlesztések I. Közlekedési alrendszerek hatékonyságának fejlesztése  Közösségi közlekedés  Infrastruktúra : vasúti pályaépítés és felújítás, multimodál megállók, parkolókkal, kerékpártárolókkal,  Közlekedés-irányítási és utastájékoztatási információs rendszerek  Elektronikus jegyvásárlás és helyfoglalás  Különböző szolgáltatók közötti elszámolás támogatása  Közösségi rendszerek  Kerékpáros közlekedés javítása  Kerékpár utak építése, bevonása forgalom, útvonal tervezésbe, utastájékoztatásba  Közösségi kerekpáros rendszer  Kerékpáros állomások összehangolása vasút, tömegközlekedési állomásokkal  Optimalizáció: menetrendek, útvonalak, utazási idő, költség, vagy kényelem mentén 1026/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Hazai fejlesztések II. Közlekedési alrendszerek integrációja, lépések az integrált multimódú közlekedési rendszerek felé  Városkártyák és volán, egyéb közlekedési kártyák integrációja  Menetrendek összehangolása  Integrált utastájékoztatás • közös kijelzőn vasút, busz, metró • Egyesített térképek: autó, tömegközlekedés, kerékpár utak  Integrált / több módú forgalomirányítás: • Autóval kezdem, busszal folytatom, kerékpárral, gyalog fejezem be (online forgalmi helyzet alapján, adott út típusra vonatkozóan)  Kerékpár szállítás tömegközlekedési eszközökön  Vasút, autóbusz pályaudvaron kerékpár kölcsönző állomás  P + R – nemcsak autóból buszra, autóból kerékpárra  Marketing, reklám, további tájékoztatási lehetőségek, eszközök 1126/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

Mivel járul hozzá a T-Systems a közlekedés fejlesztéséhez  Szolgáltatás tervezés, vezénylés  Helyi és Helyközi  Utas tájékoztatás (kijelzőktől a QR kódig)  Járműveken, megállóban,mobilon és interneten  E-jegyrendszer (megállóktól a érintésmentes bérletekig)  Internet, TVM, okostelefon  Új közlekedési módok  Közbicikli, hajó, traffic on demand  Rendszerintegráció  Különböző közlekedési módok és támogató rendszereik megvalósítása és a rendszerek összekapcsolása 1226/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe  Forgalom irányítás, lebonyolítás  Beavatkozás, Zöld út kérés  Járműfedélzeti megoldások  OBU, hangosítás, rádió, WIFI, utasszámlálás

Mivel járul hozzá a T-Systems a közlekedés fejlesztéséhez 13  Meglévő közlekedési portfoliónk továbbfejlesztése  NFC és PayPass alapú közlekedési kártyák  Átjárható e-jegyrendszer  Multimodális on-line utastájékoztatás  Városkártya integráció  Szabványosítás  Lokális megoldások mellet felhő alapú szolgáltatás  Connected Car  Adatvagyon kihasználása  Parkoló rendszerek  Komplex városi közlekedésszervezés környezetvédelmi elveken  Közlekedési módok összehangolása  Széndioxid-terhelés csökkentése  Menetrend tervezés, optimalizálás 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

THANK YOU!