FIAT PROFESSIONAL CNG PALETTA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közvetlenül a finn gyártóktól!!!
Advertisements

Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
A területegységek átalakítása
Smart Széria – PSU – GPS-650AB-A Termék: Tápegység Cikkszám: GPS-650AB-A Termék csoport:ATX-PSU Leírás: A mai rendszerépítők nem csak a tartós és minőség.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
Fotó: Fenyősi László. Fotó: Fenyősi László Fotó: Fenyősi László.
Súroló H 402 Kézi használat. ERGONOMIKUS PROFESSZIONÁLIS SÚROLÓ SZÁRÍTÓGÉP.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Gyakorló feladatok Makroökönómia.
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
© Gács Iván (BME)1/10 Energia – történelem - társadalom Energia - teljesítmény.
TZ ELMA Zrt. Debreceni Egyetem FÖLD NAPJA TZ ELMA április 22.
HONDA CIVIC AUTÓ TÍPUSOK •Jó napot kívánok!!!!! •Ezen a bemutatón a HONDA autó típusokat mutatom be!!! •Elérhetőségek: •MC,Martin kert vr. •Mobil szám:
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
A KONTAKT-Elektro Kft. tüzelőanyag-cellás fejlesztései
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
Magyarországon és az Európai Unióban bevizsgált
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
A hidrogén szerepe az energia tárolásban
Szigorlati mintafeladat megoldása (folytatás)
Hoval nap május 19.- Budapest
Quantum tárolók.
Speed Sec Quick Folding Gate
A HIDROGÉN TÁROLÁS MAGYARORSZÁGI HELYZETE
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Energiaellátás: Tárolás
Energiaellátás: Előállítás
Korszakváltás az adapterek alkalmazásában
Horváth Gábor: A geometriai optika biológiai alkalmazása - Biooptika
Korszerű dízel motorok
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje A fazekas műhely példája és más egyszerű példák a vállalat modellezésére, rendszermátrix számításokra.
Termékszerkezet-elemzés
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Rögvest kezdünk MÁMI_05.
Mérnöki számítások MÁMI_sz2 1.
Hasonlóságelemzés Haszongépjárművek Készítette: Egeresi Eleonóra.
A térdizületben ható erők
AZ INAK ÉS SZALAGOK BIOMECHANIKÁJA
C = C/Y Ĉ=∆C/∆Y A fogyasztási függvény Reáljövedelem Y
Akaratlagos izomkontrakció súly mozgatása kontrollált sebesség állandó sebesség változó az idő függvényében állandó gyorsulás (lineáris változó gyorsulás.
Szabó Imre SziFire Kft.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
GÉPJÁRMŰVEK ERŐÁTVITELI BERENDEZÉSEI
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Új “Energiatakarékos” szivattyú: több mint 20% energia megtakarítás
Hulladékhő hasznosítása a Motorfejlesztő Központ vizsgálópadjainál.
Standardizálás Példák.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Civin Vilmos MVM Zrt. „Klímacsúcs” Budapest, február 27. Klímaváltozás és egy állami tulajdonú villamos társaság.
Százalék számítás - 1. feladat
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
- változatlan forma, bővebb műszaki tartalom -
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
A Föld légkörének hőmérsékleti tartományai
TASKI vento 8S/15S Sales prezentáció
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
ZERO CO2 | KÖZÖSSÉGI KÖRNYEZETVÉDELMI PROGRAM
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
Előadók: Kovács Richárd – marketing vezető Marketing osztály Bálint Norbert – PR főmunkatárs PR és kommunikációs osztály ZÖLDGÁZT ADUNK.
Hungarian Testing Board
Előadás másolata:

FIAT PROFESSIONAL CNG PALETTA

CNG – sűrített földgáz A természetben elérhető leggazdaságosabb üzemanyag: elérhető / biztonságos / gazdaságos Fejlett technológia Piaci lehetőségek : EU ösztönzi az alternatív üzemanyagokat, oly annyira, hogy 2020-ra célkitűzés, hogy az összüzemanyag felhasználás 8%-a bioüzemanyag, 5%-a hidrogén és 10%-a CNG Növekvő kúthálózat : 2500 CNG kút Európában Helyi ösztönző politika Olaszország fejlődő kúthálózat (600 CNG töltőállomás + 100 folyamatban) állami támogatás :1500 €, amennyiben a CO2 kibocsátás >=120 g/km ; 2000 €, amennyiben CO2 <120 g/km városközpontok lezárása, illetve forgalom korlátozások (CNG üzemanyagú autók nem esnek korlátozás alá) Németország fejlődő kúthálózat (~750 töltőállomás) CNG-t alacsonyabb üzemanyag adók terheli (50% olcsóbb, mint a dízel) Franciaország, Spanyolország, Nagy - Britannia CNG orientált közösség közlekedési flották

Környezeti – gazdasági előnyök A fosszilis üzemanyagok közül a CNG – nek a legalacsonyabb a széntartalma A CNG károsanyag - kibocsátása alacsonyabb más üzemanyagokkal összevetve - Szilárdrészecske (PM) kibocsátása nincsen - Dízelhez képest: -70% NOX, -50% CO, - 12% CO2, -80% szénhidrogének, -80% SO2 - Benzinhez képest: - 20% NOX, -75 % CO, -20% CO2, -60% szénhidrogének, -40% SO2 Gazdasági előnyök : - CNG – legnagyobb energiasűrűség : 1 kg CNG 1,3 l dízel, 1,5 l benzin és 2 l LPG energiatartalmával egyezik - Hihetetlenül versenyképes fogyasztói ár - Legjobb €/ kilóméteróra arány Meggyőző költség / km csökkenés Dízelhez képest Benzinhez képest - 30 / - 35% - 50 / - 55% Környezeti – gazdasági előnyök

FIAT PROFESSIONAL STRATÉGIA A FIAT az első autógyártó, amely CNG / benzin üzemű gépjárműivel egy komplett, környezettudatos Natural Power palettát kínál ügyfelei számára, ezáltal kielégítve a legkülönbözőbb vásárló mobilitási igényeit (a kiskereskedelem, futár -, és csomagküldő szolgálat,a távközlés -, tömegközlekedés, valamint közüzemi szolgáltatok terén). Magas használati értékkel rendelkező innovatív és tiszta megoldásokat kínál a mobilitás fenntartására Kis emissziójú alternatív rendszerek állandó továbbfejlesztése Az olajtól való függősség csökkentése Fiat Professional CNG termékpaletta: Ducato, Doblo, Fiorino, Van-ek CNG rendszer maximális súlya Fiorino 120 kg Új Doblò 150 kg Ducato 200 kg CNG Hatótávolság : 300 km (Fiorino – Új Doblò – Grande Punto) ; > 400 km (Ducato M/LWB) A raktér változatlan vagy kis mértékben csökken

Miért a kettős üzemmód? A piac előnyben részesíti a kettős üzemanyagú megoldásokat a CNG kúthálózat – átmeneti - lefedetlensége miatt A versenytárselemzés is a kettős üzemanyag használatot támasztotta alá Csak az Opel (Astra, Zafira, Combo, új Corsa) és az Iveco (Daily) ajánl mono üzemmódot Minden jelenlegi Fiat modell kettős üzemanyagú Panda, Punto , G.Punto, Doblo és Ducato A kettős üzemanyagú járművekre nagyobb kereslet mutatkozik, mint a mono üzemmódra Az autó „saját lábon” el tud menni az átalakító üzembe, és utótesztek elvégézése végett vissza is tud „gurulni”

DUCATO NATURAL POWER

DUCATO NATURAL POWER 3 literes motor 136 LE A CNG üzemmód dominál, 15 liter benzin csak tartalék –üzemmódra Termékvonal Furgonok, alvázak, személyszállítók, 3.5 -4.0 t össztömeg, M, L, és XL tengelytáv Szervízintervallum: 40 000 km Homologizáció Maxit kivéve – EUR 4 Maxi – EUR V

DUCATO NATURAL POWER Vezérlőegység (ECU) Nyomásszabályzó szelep Olajleválasztó szűrő CNG befecskendező fúvóka Benzin tank Benzin & CNG betöltő szelep Megerősített tartálytartó keret (2 tartály) Megerősített tartálytartó keret (3 tartály) 6 1 2 3 4 5 7 8

DUCATO NATURAL POWER 1 2 3 4 5 Gáznyomás: 200 bar 15°C-on 4 évente időszakos felülvizsgálat 20 éves életciklus Tank 1 Tank 2 Tank 3 Tank 4 Tank 5 TOTAL Liter Hossz Átmérő 40 1050 Ф244 50 Ф276 220

DUCATO NATURAL POWER CNG szint mutató Acél védőlemez Gáz gyorscsatlakozó Benzin betöltő nyílás Nyomásszabályzó szelep

Teljesítmény

TELJESÍTMÉNY GÖRBE

DUCATO NATURAL POWER eladások

VERSENYTÁRSELEMZÉS

Benzin (tartalék üzemmód) VERSENYTÁRSELEMZÉS DUCATO NATURAL POWER Furgon Maxi L2H2 SPRINTER NGT Furgon L2H2 Motor 3.0 Natural Power 16 V 1,8 NGT 16 v Hengerűrtartalom (cm3) 2999 1796 Maximális teljesítmény kW (LE) ford./percnél 100 (136) 3500 (már 2750-től) 115 (156) 5000 Maximális forgatónyomaték 350 (1500 ) 240 ( 3000-től 4000) Üzemanyagtípusa CNG Benzin (tartalék üzemmód) Benzin Méretek Hosszúság/Szélesség/Magasság (mm) 5413 / 2050 / 2524 5910 / 1993 / 2535 Raktérfogat (m3) 11,5 10,5 Súlyadatok Saját tömeg (kg) 2205 2300 Teherbírás vezetővel együtt (kg) 1295 1200 Össztömeg (kg) 3500

3 + 3 (opcionális) padló alatt VERSENYTÁRSELEMZÉS DUCATO NATURAL POWER Furgon Maxi L2H2 SPRINTER NGT Furgon L2H2 Motor 3.0 Natural Power 16 V 1,8 NGT 16 v Teljesítmény Végsebesség (Km/h) 153 147 Maximális lejtés teljes terhelésnél 21,50% N.A. Üzemanyag Üzemanyag típusa CNG Benzin Vegyes fogyasztás * 9,3 kg /100 km 13,8 l /100 km tartalék üzemmód 9,0 - 9,6 12,7 -13,8 Hatótávolság (km) 400 >100 200-330 870 Üzemanyagtartály (l) 220 15 124-208 100 Gáztartályok száma és elhelyezkedése 5 Padló alatt 3 + 3 (opcionális) padló alatt * Irányadó értékek (NEDC)

VERSENYTÁRSELEMZÉS Standard jármű: Gáztartály kapacitás (padló alatt): 185 l (30Kg) CNG hatótávolság: 200 km CNG kiterjesztett hatótáv (opc.): 330km Benzintartály: 100 l Benzin hatótávolság: kb. 900 km Manuális üzemanyagmód kapcsoló (benzin/CNG) Teljesítmény: Maximális teljesítmény: 115 Kw (156 LE) Maximális nyomaték: 240 Nm

Primary sources differentiation Oil independent Oil derivate   CNG LPG Primary sources differentiation Oil independent Oil derivate Reserves availibility Higher than oil Bound by oil Strategic values Bridge towards hydrogen blends Potential of the biomethane chain None Type of fuel Gaseous, storage pressure in gas tank 200 bar Liquid, gas tank 8 bar Composition Predominantly methane, small quantities of propane, butane, ethane Predominantly propane, butane, propene, butene Environmental / Climate balance Better than LPG Behaves like petrol CO2 vs. petrol - 25% vs. petrol - 12% Other Pollutants vs. petrol - 80% vs. petrol - 50% Hydrocarbons Total absence of hydrocarbon > C1 Hydrocarbon presence up to C5 Biztonság Sűrített gáz tartály and nagy biztonságú szelepek, a földgáz gyorsan elpárológ Szivárgás esetén egy robbanóképes elegy képződik a föld színén. Nem engedélyezett mélygarázsban, kompon. Továbbfejlesztési lehetőség Magasabb hatásfok, tovább fenntartható a biogáznak köszönhetően Olcsó utólagos megoldás, biogáz nem elérhető Motor jellemzők RON (oktánszám) = 130 Ideális turbó-, és nehéz körülmények között dolgozó motorok számára. Kiváló használati lehetőség hideg körülmények között. RON (oktánszám) erősen függ a gáz minőségétől. Limitált használati lehetőség hideg körülmények között.

soros, négyhengeres, elől kereszben elhelyezve DOBLO CARGO NATURAL POWER Motor 1.6 Natural Power 16 V Hengerek száma és elrendezése soros, négyhengeres, elől kereszben elhelyezve Lökettérfogat (cm3) 1 596 Üzemanyag Benzin földgáz Csúcsteljesítmény EC: kW (LE) fordulatszám 76 (103) 5 750-nél 68 (92) 5 750-nél Maximális nyomaték EC: Nm fordulatszám 145 4 000-nél 130 4 000-nél Környezetvédelmi besorolás Euro 4 Vezérlés fogasszíj-hajtás Üzemanyag rendszer Hengerenkénti befecskendezés, elektronikus felügyeletű rendszer, speciális gáz injektorok Széndioxid-kibocsátás (g/km) 208 157 Fordulási körátmérő padkák közt (m) 11.8 Csúcssebesség (Km/h) 163 152 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4 633/1 722/1 817 Raktér (m3) 4 Önsúly (kg) 1 430 Hasznos terhelés (kg) 700 Össztömeg (kg) 2 130 Fogyasztás: városi – országúti – vegyes* 11.2 – 7.4 – 8.8 (l/100 km) 7.3 – 4.8 – 5.7 (kg/100km) Hatótáv (km) 330 300 Üzemanyagtartály térfogata (liter) 30 111 (18 kg) Gáztartályok száma és elhelyezkedése 3, padló alatt

FIORINO Fiorino 84 l CNG (18 és 66 l-es gáztartály a padló alatt) 45 l benzin (eredeti benzintank) CNG CO2 kibocsátás 119g/km Benzin fogyasztás: 6,8/8,9/5,6 l/100km CNG fogyasztás: 6,6/8,6/5,5 m3 /100km

FIORINO Vízszintes, sima padló kb. 2 m3 –es raktérfogat Emelt padló 130mm Vízszintes, sima padló kb. 2 m3 –es raktérfogat 500 kg terhelhetőség (vezetővel együtt) 1.4 lt 8v Benzin/CNG Motor Időzített szekvenciális elektronikus gázbefecskendezés

GRANDE PUNTO VAN Az autónak két a tartálya van, amelyek a padló alatt helyezkednek el, és két speciális acélvédő lemez óvja az esetleges sérülésektől.

GRANDE PUNTO VAN A benzin/metán kapcsoló a középkonzolon található, ennek megnyomásával kapcsolhatunk át benzin üzemanyagmódba. A négy vertikális oszlop jelzi metán szintet. A metán töltő a benzin töltő mellett helyezkedik el. Az autó nem pótkerékkel, hanem FIX & Go-val érkezik.

GRANDE PUNTO VAN Teljesítmény Grande Punto Van CNG Hengerűrtartalom 1368 cm3 Maximális teljesítmény: KW (LE) ford./perc 57 (77) 6000 51 (70) 6000 * Maximális nyomaték Nm ford./ perc 115 Nm 3000 104 Nm 3000* Maximális sebesség 162/156* Üzemanyagfogyasztás (Kombinált) 6,3 l /100 Km 4,2 Kg /100 Km* Hatótávolság (Kombinált) 310 Km* CO2 kibocsátás 149 g/Km 115g/Km* Üzemanyagtartály 45 l/13 Kg* * CNG

GRANDE PUNTO VAN Súlyadatok ( Kg) Grande Punto Van CNG Saját tömeg (menetkész jármű 90%-nyi üzemanyaggal, szerszámokkal, kiegészítőkkel, opciók nélkül) 1210 Terhelhetőség (vezetővel együtt – 75 kg) 400 Megengedett első tengelyterhelés 850 Megengedett hátsó tengelyterhelés 860 Megengedett össztömeg 1610 Vontatható tömeg (fékezett utánfutóval) 1000 Vontatható tömeg (fékezetlen utánfutóval) MAXIMUM LOAD ON THE BALL 75 Maximális tetőterhelés 60