A Than mint referencia intézmény TÁMOP 3.1.7. A Than mint referencia intézmény készítette: Gecse Nóra Tánczos Eszter
A képzések A képzések tartalma: A referencia-intézményi működéshez szükséges feltételrendszer kialakítása Referenciahelyi mentor pedagógusok felkészítése Hálózati együttműködések és kapcsolatok PR tevékenységek Felkészülés a felsőoktatási gyakorlóhely vállalására A felsőoktatási gyakorlatvezető mentor pedagógusok felkészítése + bónusz: Zoltán A kiválasztottak: Both Kriszta Balogh Gabi Gecse Nóra Müller Tamás Bulcsú Sivák Móni Tánczos Eszter Tihanyi Ildi Tóth Csilla Ida Varga Bori + Csordás Kati Hublik Ildi Stefán György Összesen kb. 150 óra
Referenciaintézmény 1, Felsőoktatási gyakorlóhely: fél éves gyakorlat -mentori felügyelet alatt mentorképzés (mentorálási napló, portólió, stb.) 2, Jó gyakorlatok szolgáltatása 3, Digitális feladatbank Speciális (?) kompetenciák alkalmazása Képzési formák gazdagsága …
Az iskola Jó gyakorlatai: „Tavasz az egészségért” program – Balogh Gabi Integrált (szövegértés-szövegalkotás ) tanórák terepen – Keszthelyi Márta Digitális taneszközök használata az idegen nyelv oktatásában (Angol tanítás e- learning módszerekkel) - Bacsó Márton Digitális taneszközök használata a természettudományok oktatásában (Földrajztanítás e- learning módszerekkel) – Fáber Erzsébet Tanár-diák szerződés – egyénre szabott nevelési munka SNI-s és BTM-es nehézségekkel küzdő diákok részére – Müller Tamás Bulcsú Ökoiskola – Sivák Móni/Házlinger György Nyitott szemmel – Velünk élő történelem, Múzeumpedagógiai órák – Tóth Csilla Ida
A szakmai team céljai: Az intézményi jó gyakorlatok karbantartása, fejlesztése; minőségbiztosítása Az intézményen belüli szakmai együttműködés megteremtése Felkészülés a pedagógiai szakmai szolgáltató szerepre A szolgáltatói csoport létrehozása és működtetése
A szakmai team eredményei: A jó gyakorlatok átdolgozása, frissítése A jó gyakorlat átadásának és adaptálásának kritériumainak, eljárásrendjének kidolgozása (időkeretek meghatározása) Szolgáltatási csomagok létrehozása (alap/ bővített csomagok) A csomagokban lévő tanári és tanulói eszközök létrehozása: feladatlapok, feladatbankok, tanmenetek, óratervek, stb.) A mentortanári működés egységes eljárásrendjének kidolgozása
A szolgáltatói team céljai: A Jó gyakorlatok iránti igények felmérése A Jó gyakorlatok átadása Az átadási folyamat megszervezése Az átadási folyamat lebonyolítási forgatókönyvének kidolgozása
A szolgáltatói team eredményei Rendezvényszervezési és szolgáltatási eljárásrend kidolgozása Szolgáltatási költségvetés (csomagok beárazása) kialakítása Jó gyakorlatokkal kapcsolatos marketing munka elvégzése (népszerűsítés, piackutatás, támogatók azonosítása) Versenytársak azonosítása, kínálatuk feltérképezése A jó gyakorlatok átadásának szervezeti és tárgyi feltételeinek kialakítása A lebonyolítás folyamattervének kidolgozása A szolgáltatással kapcsolatos szerződéstervezetek kidolgozása Minőségbiztosítási kritériumok, feladatok meghatározása, dokumentumok előkészítése (kérdőívek)
„érzékenyítőtréning”