Gyermekvédelmi munka áttekintése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Elfogadlak Alapítvány
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Szülői értekezlet 2009.február 9..
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
szakmérnök hallgatók számára
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Szül ő i értekezlet Október 12.. Az értekezlet tartalma Oktatás, nevelés (Szöll ő si Zsuzsanna – igazgatóhelyettes) Szakmai képzés sajátosságai.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
Évvégi beszámoló Felső tagozat Kardos Zsuzsa igh
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Speciális gyermekvédelem
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Gyermekvédelmi protokoll és ifjúságvédelmi munka a miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnáziumban és Kollégiumban - egy alakuló gyakorlat bemutatása P. Holczinger.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Gyermekvédelmi munka áttekintése Zimándy Ignác Általános Iskola 2012./2013. I. félév Gyuricza Anita - Komendáné Nemes Éva

Gyermekvédelmi munka áttekintése A gyermekek és szülők társadalmi, gazdasági jellemzői Kedvezményes vagy ingyenes szolgáltatások (étkezés, tankönyv) alakulása Szociális problémák, deviancia Prevenciós munka

1. A gyermekek és szülők társadalmi, gazdasági jellemzői Iskolánk körzete A gyermekvédelem team munkát igényel: osztályfőnökök napközisek védőnő logopédusok Segítő Kéz Szolgálat Nevelési Tanácsadó Caritas

1. A gyermekek és szülők társadalmi, gazdasági jellemzői Tanulóink létszáma: 607 fő Hátrányos helyzetű: 50 fő (8,2%) Halmozottan hátrányos helyzetű: 29 fő (4,8%) Veszélyeztetett: 24 fő (4%)

2. Kedvezményes vagy ingyenes szolgáltatások alakulása a) Kedvezményes étkezés Menzások 175 fő Napközi 229 fő Iskolaotthon 46 fő ingyenes 50% Létszám 26fő (15%) 21fő (12%) 19fő (8,3%) 49fő (21,3%) 13fő (28%) 15fő (32,6%) Összesen 47 fő (27%) 68 fő (29,6%) 28 fő (60,6%)

2. Kedvezményes vagy ingyenes szolgáltatások alakulása b) Tankönyvellátás

3. Szociális problémák, deviancia Osztályfőnökök jelzései rendszeres magatartási problémák tanulási nehézségek rossz anyagi helyzet Kapcsolat a Segítő Kéz Szakszolgálattal Gyermek – és szülőcsoportok Ünnepekhez és évszakokhoz kapcsolódó programok Fejlesztő foglalkozások, korrepetálás

(Szabó Magda: Álarcosbál) 4. Prevenciós munka Internet, mobilhasználat veszélyeiről szóló foglalkozás (Safer Internet Plus Program) Farkasné Csík Hajnalka védőnő bevonásával: drogprevenciós foglalkozás szexuális felvilágosítás Pályázati lehetőségek kiaknázása dohányzás elleni előadás Adatgyűjtés „Gyereket csak egyféleképpen lehet nevelni. Ha maga hideget fúj rá, én meg meleget, még megfázik. Még nagyon gyönge a lelke. El ne feledje!” (Szabó Magda: Álarcosbál)