F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
Advertisements

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Az Energiatakarékos megoldások Beke Adrián Felkészitő t.: Spek Krisztina Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola Slovenská ul.52, Kolárovo.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n június 4. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2010 Kontakt: Hajna.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program Kontakt: Hajna Csongor.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Kontakt: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Önéletrajz készítése. Önéletrajz készítése Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Talentum Játék Dörögdi Fesztivál ‘
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Fogyasztói magatartás 2006
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Mit jelent gazdálkodni?
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Családi költségvetés osztály.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Átlag család költségvetése. A család funkciói A család funkcióit általában így foglaljuk össze: · reprodukciós funkció · gazdasági funkció · szocializációs.
Előadás másolata:

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka Magdolna egyetemi docens, BME Kontakt: Családi Kasszasikerek Program // Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt., Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program A család termel [ ]

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A háztartás gazdasági tevékenységei  Fogyasztás – szükségletek kielégítése  Jövedelemszerzés – a háztartástagok munkaerejének eladása által;  Vásárlás – azaz a háztartás szükségleteit kielégítő javak megszerzése a pénz elköltése által;  Termelés – pl. a piacon beszerzett javakból magasabb értékű javak előállítása a háztartási munka segítségével;  Reprodukció – a munkaerő újratermelése

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mit fogyasztunk?  Élelmiszereket  Ruhát  Tartós berendezéseket (hűtő, mosógép, autó)  Moziba, vagy nyaralni megyünk

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Honnan, miből fogyasztunk?  Vállalatnál végzett munkával szerzett jövedelemből. (A fizetésünket költjük fogyasztási cikkekre.)  Otthoni termelésből. (Pl.:veteményes, gyümölcsös, házilag kötött pulóver stb.)  Államtól kapott szociális juttatásokból (pl. családi pótlék, ösztöndíj)

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mit jelent a házimunka?  A háztartás is termel  Házimunka: az a tevékenység, amit egy családtag a másik családtag számára végez, ami helyettesíthető lenne piaci termékkel vagy szolgáltatással Mit szöszmötölsz annyit azzal a mosogatással?! Forrás: Balász Piri Balázs Nálatok ki végzi a legtöbb házimunkát?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Forrás:

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A házimunka hova tartozik?  Amennyiben mással végeztetjük, az kiadással jár.  Ha mi végezzük el, akkor azzal megtakarítunk. Így minden otthon elvégzett munka is termelésnek számít (mosogatás, főzés, takarítás, fűnyírás, festés, tapétázás stb.)

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Te miben segítesz otthon?  Az otthoni munka nem feltétlenül egy ember feladata, még akkor sem, ha ő a leggyorsabb.  Példa: anya 3 óra alatt főz meg és mosogat el mindent. Ha Te végeznéd el ugyanezt, az 4,5 órába telne. Akkor ez azt jelenti hogy anya csinálja ezeket, Te meg TV-t nézel?  NEM: mert ha segítesz neki, akkor például 2,5 óra alatt végez anya a konyhában.  A felszabadult időt együtt töltheti a család (társasjáték, kirándulás, beszélgetés).

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Aranyszabály!  Otthon nem csak a leggyorsabban dolgozó végez el mindent.  Mindenki besegít, s mindenki abba, amihez a legjobban ért (anya főz, a lány mosogat, apa füvet nyír, a fiú udvart söpör).  Az otthoni munka terheinek közös viselése idő megtakarítással jár, amit magunkra fordíthatunk.  Mindent, amit mi meg tudunk csinálni kiadásaink csökkentésével jár.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Feladat: Gyűjtsd ki, hogy nálatok ki mit csinál otthon! Rendszeresen v é gzett feladatIdőnk é nt v é gzett feladat Anya Apa ÉnÉn Testv é r

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mit gondolsz? Gazdasági szempontból a gyereknevelés a család „termelési” feladata? Milyen költségekkel jár a gyereknevelés? Milyen eredményekkel jár? Fordítsunk időt gyermekünkre, jó befektetés!

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2010, Családi Kasszasikerek Program A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  dr. Daruka Magdolna egyetemi docensnek és a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének a tananyag összegyűjtéséért és formába öntéséért.  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot.  A Családi Kasszasikerek Program szaktanácsadóinak:  Vörös Éva (United Way), dr. Bodnár Éva (Corvinus Egyetem), Tar-Bárczy Szilvia (Józsefvárosi Családsegítő), Győri-Daniné Szabó Mónika (Máltai Szeretetszolgálat), dr. Majoros Márta szociálpszichológus