Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus Fizetés megvalósítása
Modellezés a számvitelben
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Kdkd Elektronikus fizetés a közigazgatásban
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
EKOP Elektronikus levéltár
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
A tételek eljuttatása az iskolákba
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
1 Pepper Rendszerház Zrt. Kafetéria rendszer a VIP Humánpolitikai Rendszerben.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
EBA STEP2 Az első pán-európai elszámolási rendszer a kisösszegű euró átutalások teljesítésére Bartha Lajos február 23.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
szakmérnök hallgatók számára
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
7. Házi feladat megoldása
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére június 12.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Előadás másolata:

Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer szakmai tájékoztató az intézmények részére 2010. Május 13.

Köszöntjük vendégeinket ! Kratochwill Péter elnök Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ

Alapkérdés F E R E Igazgatási szempontból: milyen ügyintézési folyamatokba illeszkednek az EFER fizetési szolgáltatásai? Pénzügyi szemponból: hogyan támogatja az EFER az elszámolást? Informatikai szempontból: milyen feladatokat jelent a csatlakozás az EFER-hez?

Az EFER szolgáltatásai Tomsics László szakmai projektkoordinátor PMISZK

Az elektronikus fizetés megvalósítása a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszert (EFER) létrehozó horizontális projektből és a szolgáltatást használatba vevő vertikális projektekből áll. A vertikális projektek elektronikus fizetést tesznek lehetővé az Okmányirodákban, APEH-nél, VP-nél. A központi szolgáltatás befogadó szervezete a Magyar Államkincstár. Az EFER a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer része lesz. 6

1. Célcsoport: Az állampolgárok és a gazdálkodók F a napi gyakorlatban általuk alkalmazott elektronikus fizetési megoldásokat használhatják a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeik teljesítésére, elektronikus ügyintézés során bankkártyával, internetbankkal és mobilbankkal, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során bankkártyával és mobilbankkal fizethetnek. Az Ügyfelek a fizetéssel járó ügyek esetén is választhatják az elektronikus ügyintézést a személyes megjelenés helyett (amennyiben a szakrendszer lehetővé teszi), a személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő pedig csökken, a befizetések pontossága nő.

2. Célcsoport: Az intézmények F viszonylag gyorsan és egyszerűen beépíthetik működésükbe az elektronikus fizetési szolgáltatást, így teljesen elektronikus ügyintézési folyamatokat, egyszerűsített, ezáltal felgyorsított, hagyományos ügyintézési folyamatokat hozhatnak létre.

3. Célcsoport: Az intézmények ügyintézői F 3. Célcsoport: Az intézmények ügyintézői E több időt fordíthatnak az Ügyfelek valós kiszolgálására, mert az adminisztratív terheik csökkennek, a pontosabb befizetések miatt kevesebb hibakezelést kell végezniük.

A kapcsolódó rendszerek F E A kapcsolódó rendszerek E Ügyintézési felület Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénzügyi rendszer Fizetési felület Fizetési megoldás FMSZ számlavezető rendszer EFER Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) Ügyfél kiszolgálás Fizetési ígérvény A fizetés teljesítése Intézmény Központi rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató Intézményi pénztár program

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás három elven alapul Az ügyintézéshez és a fizetéshez az Ügyfél külön azonosítása szükséges. Az ügyintézéshez szükséges azonosítást az intézményi szakrendszer végzi (a Központi Rendszer vagy az ügyintéző útján) a fizetéshez szükséges azonosítás a fizetési megoldás (pl. internetbank) feladata. A fizetés az ügyazonosító ismeretében történik, melyet az intézményi szakrendszer (esetleg az Ügyfél) képez. A fizetési megoldás szolgáltató a fizetés visszavonhatatlan megindításáról ad elektronikus igazolást, s az igazolás kiadásával garantálja az összeg kifizetését.

Mit tételez fel az EFER az ügyintézés folyamatáról?

bármilyen személyes megjelenéssel járó ügymenetben, F Ügyintézési típusok Az EFER alkalmazható bármilyen személyes megjelenéssel járó ügymenetben, párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során, nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során.

Az EFER a piacon elérhető fizetési megoldásokat integrál A fizetés jellemzői Az EFER a piacon elérhető fizetési megoldásokat integrál a bankkártyás fizetés a megszokott módon zajlik, a fizetés alapvető adatait (összeg, célszámla, ügyazonosító) az EFER átadja az Ügyfél által kiválasztott internetbank, mobilbank rendszernek, a hitelintézet fizetési ígérvényt ad. (A projekt meghatározza és létrehozza az adatok átadására szolgáló felületet, az internetbank, mobilbank szolgáltatást nyújtó szolgáltatók pedig önkéntesen csatlakozhatnak.)

Az elszámolás jellemzői Az EFER lehetőséget nyújt az Ügyfelek számára az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettség egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést (pl. egy összegben fizethető az egy ügyhöz kapcsolódó vám, import ÁFA és környezetvédelmi termékdíj). A felosztás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban nyitott, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik.

Az egy ügyhöz kötődő fizetési kötelezettség megfizetése

A díjelszámolás is feladat Az EFER elvégzi a fizetési megoldás szolgáltatók tranzakciós díjainak (pl. a bankkártya elfogadás díjának) felosztását a költségviselő intézmények között.

Hiba- és eltérés kezelés Valamennyi kapcsolódó rendszer hibázhat. Az EFER minden bejövő üzenetet önmagában is ellenőriz és keresztellenőrzéseket is végez, figyeli az események sorrendjét. Nem fogadja be azokat az üzeneteket (vagy tételeket) melyek önmagukban hibásak, nem felelnek meg az egyediség ellenőrzésen vagy érvénytelen sorrendben érkeznek. A keresztellenőrzések eltéréseket mutathatnak ki.

Hiba- és eltérés kezelés (folytatás) A felfedett hibákat, eltéréseket az interfészen kapják vissza a kapcsolódó rendszerek, göngyölítve. A javításokat is az interfészen tudják beküldeni. Az EFER felhasználói felületén nem lehet fizetési, elszámolási adatot módosítani (állapotot lehet „kézzel lezárt”-ra állítani).

Hiba- és eltérés kezelés (folytatás) A központi működtetők feladata az Fizetési Megoldás Szolgáltatók adatforgalmában felfedett hibák, eltérések egyeztetése és annak a figyelése is, hogy az FMSZ (nem az Ügyfél) teljesíti-e fizetési kötelezettségeit. Az intézményi felhasználók feladata az intézmények adatforgalmában felfedett eltérések kezelése és az FMSZ-ek téves utalásainak egyeztetése, kezelése.

Az elektronikus fizetés megvalósítása Összefoglalva Az elektronikus fizetés megvalósítása Lehetővé teszi teljesen elektronikus ügyintézési rendszerek létrehozását, akkor is, ha az ügy fizetési kötelezettséggel jár. Csökkenti az állampolgárok, gazdálkodó szervezetek az ügyintézéssel töltendő idejét, javítja a közigazgatási szolgáltatások színvonalát.

Összefoglalva (folytatás) Az elektronikus fizetés megvalósítása Az elektronikus fizetés államháztartást terhelő költségeit a felváltott fizetési mód (pl. készpénzátutalási megbízás) költségei alatt tartja. Lehetővé teszi, hogy az egy ügyhöz tartozó, de különböző jogosultaknak történő (vagy több célszámlára irányuló) befizetések egy fizetési tranzakcióval történjenek, így csökkenti a tranzakciók számát, a tranzakciós költségeket.

Az Intézményi Pénztár Program F E Az Intézményi Pénztár Program E Ügyintézési felület Fizetési felület Ügyfél kiszolgálás Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénztár program EFER Fizetési megoldás Fizetési ígérvény Intézményi pénzügyi rendszer Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) FMSZ számlavezető rendszer A fizetés teljesítése Intézmény Központi rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató

F E Kérdések E

F E E Köszönöm a figyelmet !

Az Intézményi Pénztár Program (IPP) bemutatása F E E Az Intézményi Pénztár Program (IPP) bemutatása Nagy Annamária, CGEIT projektmenedzser Zalaszám Informatika

Az IPP használatának feltételei Jellemzők Támogatott feladatok Tartalom E Röviden az IPP-ről Az IPP használatának feltételei Jellemzők Támogatott feladatok Rendszer architektúra Az IPP infrastruktúra igénye

Röviden az IPP-ről F E E EFER projektben létrehozott alkalmazás Csatlakozó intézményeknél önállóan telepíthető Standard megoldást biztosít a fizetési, elszámolási intézményi feladatok biztosításához, alkalmazásához Céljai: elektronikus és hagyományos fizetési megoldások integrálása és alkalmazása az intézményi környezetben a fizetések egyszerűsítése az ügyösszevonás biztosításával és az átvezetési számla alkalmazásával az elszámolásokhoz szükséges adatok biztosítása Az ügyintézéshez alkalmazott szakrendszerek, a pénzügyi rendszer(ek) és az EFER közötti kapcsolat megteremtése, általános fizetési, elszámolási funkciók rendelkezésre bocsátása

Kedvezményezett pü-i rendszere Az IPP kapcsolatai E FMSZ(1) FMSZ(2) FMSZ(n) KSZR EFER Kártya-elfogadó FMSZ IPP Kedvezményezett pü-i rendszere POS terminál Szak-rendszer(1) Szak-rendszer(2) Szak-rendszer(n)

Az IPP használatának feltételei Intézményi/szakrendszeri feltételek: A szakrendszer egyedi igazgatási ügyazonosítót képez A szakrendszer nyilván tartja az egyes eljárásokhoz tartozó lehetséges fizetési módokat (utalás, kp, kártya) A szakrendszer határozza meg a fizetési határidőt az eljáráshoz tartozóan A szakrendszer határozza meg a fizetendő összeget POS fizetési megoldás alkalmazása esetén egy munkaállomás egy POS terminálhoz tartozhat

Jellemzők Mind a személyes, mind a személyes megjelenést F Jellemzők Mind a személyes, mind a személyes megjelenést nem igénylő ügyintézéshez biztosít szolgáltatást Választható fizetési megoldások: készpénzátutalási megbízás házipénztárban készpénz kártya (POS, VPOS) mobilbank házibank vegyes fizetés Lehetőség van az ügyösszevonásra

Jellemzők Az IPP a szakrendszertől veszi át a fizetési kérést Az IPP az elektronikus fizetések lebonyolítása érdekében a POS terminállal vagy az EFER-rel kommunikál Az IPP és a POS terminál közvetlen kapcsolatban van, ügyintézői beavatkozás nem lehetséges Az IPP a szakrendszer részére átadja a fizetési ígérvényt vagy a sikertelen tranzakció eredményét Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére az előírásokat Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére a számukra utalt összegek analitikáját Beépített biztonsági elemek (pl. ellenőrzés, tétlenségi idő)

Támogatott feladatok A fizetésekhez kapcsolódóan: Szakrendszeri kapcsolat POS kapcsolat Ügyösszevonás Fizetési tranzakció meghatározása Fizetési megoldás kiválasztása EFER kapcsolat A fizetések elszámolásához kapcsolódóan: Pénzügyi rendszer kapcsolat (előírások, utalási meg- bízás állományok

Támogatott feladatok A tranzakciós díjak elszámolásához kapcsolódóan: EFER kapcsolat Pénzügyi rendszer kapcsolat (tr.díj állományok)

Rendszer architektúra Modulok: UULM: ügyintézői felhasználói felület külső rendszerek integrációs modulja személyes és nem személyes ügyintézés üzleti logika UFM: ügyfelek felhasználói felülete böngészőben elérhető, html alapú nem személyes ügyintézés Kommunikáció: A két modul között és más rendszerek irányában is SOAP/HTTP alapú

Rendszer architektúra Többrétegű Java-JEE alapú alkalmazás: Felhasználói felület: UULM: Java Web Start UFM: JSP/Servlet JEE/EJB3 alkalmazáskomponensek SOAP/HTTP alapú integrációs felület Támogatott adatbázis kezelők: Oracle vagy PostgreSQL Naplózás: Syslog vagy Windows Event Log Címtár integráció: LDAP interfészen Opcionális token használat az azonosításhoz

Szerver infrastruktúra igény Támogatott operációs rendszerek: RedHat Enterprise Linux 5u4 x86 és x64, Solaris 10 x86 és x64, Windows Server 2003 SP2 v. R2 x86 és x64 Windows Server 2008 R2 x64 JBoss 5.1 Alkalmazásszerver Adatbázis kezelő: Oracle 10gR2, 11gR1 11gR2 vagy PostgreSQL 8.4, 9 LDAP alapú címtár

Kliens infrastruktúra igény UULM modul: Windows 2000, XP, Vista, 7 x86 vagy x64 Oracle-SUN JRE (Java Futtató Környezet) 6 PDF és XLS megjelenítő alkalmazás PKCS#11 felülettel rendelkező token UFM modul: - HTML 4 kompatibilis böngésző

F E Kérdések E

F E E Köszönöm a figyelmet!

Csatlakozás az EFER rendszerhez csatlakozás módja, feltételei Lassán Csaba

Csatlakozás az EFER rendszerhez Mi az EFER? Hol a helye a nagy képen? Melyek az EFER kapcsolódási pontjai? Hogyan lehet kapcsolódni? Megoldandó feladatok. Műszaki feltételek. Személyi feltételek. Folyamat. Kérdések (talán válaszok is).

Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Az EFER szerepe E Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Fizetési folyamat, házibank esetén. 1. szakrendszer, 2. pénztárprogram, 3. KFM, 4. bank, 5. házibank, 6. ígérvény, 7. pénztárprogram, 8. szakrendszer, ügy kész, 9. értesítés

Elszámolási folyamat példa Az EFER szerepe E E Elszámolási folyamat példa Elszámolási folyamat 1. FMSz, GIRO 2. Kincstári számlavezető, 3. IPP 4. Saját tudásunk, 5. hibaág és elszámolás, 6. elszámolás Kincstár és Intézmény felé.

Az EFER kapcsolódási pontjai Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Felhasználó böngészője Webáruház Intézményi Portál Raktár 1 Szakrendszer 1 Raktár 2 Tények: Az EFER a pénztárprogrammal és a FMSz-val kommunikál. Az EFER háttérrendszer, Back-Office, biztosítja a FMSz-k és Intézmények egységes kommunikációját. Tolmács. Feladatok: Intézmény (a portál és/vagy a szakrendszerei) integrációja a pénztárprogrammal vagy az EFER-rel. Segítség: Megismerhető az EFER-IPP interfész Megismerhető az IPP szerkezete Rendelkezésre áll az EFER-IPP és IPP-Szakrendszer integrációs know-how Szakrendszer 2 Kosár-adatbázis Intézményi Pénztár Program Fizetési rendszer EFER Bank

Hogyan lehet kapcsolódni? F E Hogyan lehet kapcsolódni? E IPP-vel, vagy nélküle? Az Intézmény pénzügyi rendszere tudja a funkciókat (üzleti, biztonsági, infrastrukturális)? Tudás és erőforrás rendelkezésre áll? Fejlesztési és rendszerintegrációs projekt. Az IPP nyílt, ingyenesen felhasználható egészben, vagy mint keretrendszer, de akár csak az egyes komponensei is. Az IPP az EFER rendszerhez már integrálva van. Az IPP CC EAL3 garanciaszintű.

Megoldandó feladatok Fejlesztési tudás átvétele IPP és szakrendszer integráció IPP és pénzügyi rendszer integráció vagy EFER és intézményi rendszer integráció Bevizsgálási folyamat végig vitele Használati, üzemeltetési, támogatási tudás transzfer Használat, üzemeltetés Támogatás biztosítása Dokumentáció, konzultáció, oktatás, forrás Fejlesztői tudás Közös munka, projektvezetés Dokumentáció, konzultáció, oktatás Outsource Support

Műszaki feltételek DE Common Criteria EAL3 szintű garancia Ötkilences közeli rendelkezésre állási elvárások Két telephelyes működés PSzÁF ajánlás szerinti naplózás IDS, IPS, riasztási automatizmusok Mentés, archiválás Teljesítmény Szeparált teszt és szeparált bevizsgáló környezet DE a teljes rendszer megítélése az Intézmény rendszerén is múlik!

Műszaki feltételek Interfész Berendezés Üzemeltetés Teljesítmény E HTTPS, two-way-ssl, PKI Web Services, WS-Security, WS-RM SOAP XML Berendezés CC EAL4 OS ACID RAID, ECC, Bridged Eth, stb… Üzemeltetés Mentés és visszaállítás, archiválás Naplózás Monitorozás, felügyelet, támogatás Környezeti feltételek Biztonság! Teljesítmény 2048 bit kulcs, aláírás

Személyi feltételek Intézményi Felhasználó Intézményi Help-Desk Autentikációs token, PKI rendszerből kapott kulcsokkal. Csak autentikációs tanúsítvány az EFER-ben. Alkalmazás monitoring Intézményi felhasználók jogosultságainak kezelése Intézményi Help-Desk Elsődleges kapcsolattartási pont az intézmény ügyintézőivel Eszkalál a központi EFER help-desk felé Üzemeltetés Legtöbb helyen megoldott

Folyamat Helyzetértékelés Csatlakozási szerződés Implementáció és/vagy bevezetés Tesztelés Bevizsgálási eljárás

Köszönöm szépen a figyelmüket! Kérdések E Köszönöm szépen a figyelmüket! csaba.lassan@getronics.com

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet Dr. Némethi Zsolt vezető jogtanácsos PMISZK

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet Az államot megillető bevételek (adók, illetékek, eljárási díjak) ügyfél általi elektronikus megfizetését ágazati jogszabályok tartalmazzák. (Pl. az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más cégügyekben szóló25/2006. (V. 18.) IM rend.) EFER – elektronikus fizetési és elszámolási rendszer, az Ekszt. szerint a Központi Rendszer eleme. EU finanszírozású projekt, megrendelője a PMISZK, a vállalkozó a Getronics (Magyarország) Kft. Az ágazati jogszabályok módosítása szükséges ahhoz, hogy az elektronikus úton teljesítendő fizetési kötelezettség az EFER igénybevételével valósuljon meg. 4. Fizetési megoldás az EFER-ben: fizetési számlák között jön létre, fizetési módokra épül, az EFER működtetője és a fizetési megoldás szolgáltató csatlakozási megállapodását követően alkalmazható.

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 5. EFER működtető: közigazgatási szerv, (kiválasztja, és) megállapodást köt az FMSZ-szel. Fizetési megoldás szolgáltató (FMSZ): olyan pénzforgalmi szolgáltató, aki: műszaki feltételek teljesítését vállalja: az EFER-rel, illetve az EFER-hez csatlakozott szervezettel való kapcsolattartásra az erre a célra kialakított csatlakozó felületet használja, és elfogadja a 222/20009. (X. 17.) Korm. r. szerinti csatlakozási feltételeket; beszerzési eljárásban kerül kiválasztásra bankkártyás fizetési szolgáltatóként, vagy bárki, aki teljesíti a feltételeket (mobilbank, internetbank, VPOS szolgáltatóként. EFER-hez csatlakozott szervezet: az a szervezet, amely a Központi Rendszer működtetőjével az EFER-re is kiterjedő együttműködési megállapodást kötött.

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet ÜGYFÉL FIZETÉSI MEGOLDÁS SZOLGÁLTATÓ (pl. bank) EFER-HEZ CSATLAKOZOTT SZERVEZET EFER MŰKÖDTETŐJE

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 6.Elektronikus fizetés az EFER igénybevételével Fizetési folyamat kezdeményezésekor az EFER-hez csatlakozott szervezet az alábbi adatokat szolgáltatja az EFER-nek: a fizetendő összeget, a célszámla számát(az összeg bontását jogcímek, összegek és célszámlák szerint),; az általa képzett, az adott fizetési folyamathoz rendelt fizetési ügyazonosítót; a fizetés EFER elszámolási számlájának számát; a fizető fél által a fizetési kötelezettség teljesítése céljából megadott fizetési adatokat (így különösen a választott fizetési módot, és az ehhez szükséges adatokat); az előkészített fizetési ügylet EFER-hez csatlakozott szervezet által meghatározott érvényességi idejét; a fizetési ügylet elszámolásához szükséges további adatokat, amelyek törvény rendelkezése alapján tartalmazhatnak személyes adatokat. B. Az EFER a 7. pont szerinti adatszolgáltatás alapján szerzett adatokat az FMSZ részére átadja (bontást csak akkor, ha a fizető fél ehhez kifejezetten hozzájárult, további (személyes) adatokat nem ad át).

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet C. A fizetési folyamat elindítását követően az FMSZ elektronikus igazolást állít ki, amely tartalmazza: a fizetett összeget, a fizetés jóváhagyásának időpontját, fizetési ügyazonosítót, a fizetés EFER elszámolási számlájának számát, valamint arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az igazolásban megjelölt fizetési folyamatot visszavonhatatlanul elindította Meghiúsulás esetén erről állít ki igazolást. Ezt megküldi: átutalással történő fizetés esetén az EFER-nek, az EFER ez alapján tájékoztatja az EFER-hez csatlakozott szervezetet a fizetési folyamat visszavonhatatlan elindításáról, vagy a fizetési ügylet meghiúsulásáról. Az előbbi esetben az FMSZ készfizető kezesként felel a fizetés teljesítéséért bankkártyás fizetés esetén az EFER-hez csatlakozott szervezet részére, aki ez alapján tájékoztatja az EFER-t a fentiek szerint.

Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 7. A fizetések ellenőrzése az EFER-hez csatlakozott szervezet kötelessége. 8. Az elektronikus fizetések elszámolása az EFER a bontásnak megfelelően előkészíti az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséhez szükséges átutalási megbízásokat. az EFER-hez csatlakozott szervezet átutalási megbízás útján rendelkezik az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséről. 9. A költségek elszámolása az FMSZ-eket megállapodás alapján megillető díjakat az EFER működtetője fizeti meg. a díjaknak az EFER-hez csatlakozott szervezetek felé teljesített fizetésekre eső részét az EFER működtetője rájuk áthárítja.

F E Kérdések E

F E E Köszönöm a figyelmet !

Az előadások 11.30-kor folytatódnak. KÁVÉSZÜNET E Az előadások 11.30-kor folytatódnak.

Adófizetés (APEH) elektronikus módon, az EFER szolgáltatásaival EFER és e-ADÓ E Adófizetés (APEH) elektronikus módon, az EFER szolgáltatásaival Baumann Ildikó pénzforgalmi igazgató-helyettes APEH SZTADI

F Az e-Adózás célja Az EFER projekten belüli APEH vertikális projekt (eADÓ) célja az, hogy az elektronikus fizetési rendszerhez kapcsolódva az adóhatóság biztosítsa az adózók számára az adó elektronikus úton történő megfizetését, az adózók az adózással kapcsolatos tartozásaik, kötelezettségeik megfizetését egy összegben - az államháztartási számlánkénti befizetéseiket összevontan - tudják a számlájukról elindítani, az általuk meghatározott terhelési dátummal.

Az e-Adózás fizetési módjai(EFER-hez csatlakozással) Internet bankos (házibankos): > ügyfél jelenlétet nem igényel, > a teljes adózói körre (magánszemélyek, egyéni vállalkozók, gazdálkodók), minden államháztartási számlára (adózói pénzforgalmat bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: az EFER bevezetésével egy időben. Bankkártya (POS terminálos): az APEH-ban jelenleg működő rendszer migrálása: > ügyfél jelenlétet igényel, > a teljes adózói körre, minden államháztartási számlára (adózói pf-t bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: 2011 szeptember.

Az e-ADÓ rendszer használatának feltételei Az ügyfélkapu regisztráció, az ügyfélkapuhoz való hozzáférés, Pénzintézeti szerződés a internet bank használatához Email cím (Technikai feltételek: pénzintézetek csatlakozása az EFER-hez, APEH technikai számlaszám nyitás)

Belépés az eBEV-be (APEH elektronikus bevallási rendszer) F Belépés az eBEV-be (APEH elektronikus bevallási rendszer) E

Belépés az e-ADÓ rendszerbe F Belépés az e-ADÓ rendszerbe E

Az e-ADÓ rendszer folyamata

APEH számlák közötti átvezetés F E APEH számlák közötti átvezetés E

F E Kérdések E

F E E Köszönöm a figyelmet !

Bankkártyás fizetés az okmányirodákban Az „Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt bemutatása Huszti Gergely KEK KH Programiroda

F E Tartalom E KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben A vertikális alprojekt eredményei Statisztikák A KEK KH feladatai a jövőben

A KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben „Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt Cél: személyes megjelenést igénylő ügyintézés esetében illetékek és igazgatási szolgáltatási díjak bankkártyával történő megfizetése az okmányirodákban

Feladatra jutó támogatás: 720.000.000 Ft Peremfeltételek E Feladatra jutó támogatás: 720.000.000 Ft Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló 2008. évi LXXXI. tv. 247. § (2) bek. Vertikális alprojekt megvalósítási határideje: 2009.07.01. Határidőig végrehajtandó feladatok: Okmányirodai szakrendszerek továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére KEP rendszer továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére Központi és az okmányirodai infrastruktúra bővítése

Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben Illeték törvény adta megvalósítási határidő: 2009.07.01 (2009. június 29-én a rendelkezés törlésre került) Megoldásnak az „okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt eredményein alapulnak, Ideiglenes megoldás kialakítása és megvalósítása Éles indulás a Központi Okmányirodában: 2009.07.02 Végleges működési modell kialakítása, EFER integráció megvalósítása

Átmeneti megoldás megvalósítása F E Átmeneti megoldás megvalósítása E

Átmeneti megoldás megvalósítása F E Átmeneti megoldás megvalósítása E * PMISZK és a KEK KH közös ajánlatkérésben - nemzeti forrásból megvalósuló közbeszerzés

Ügyintézésbe épített fizetési folyamat Hibajelzés szakrendszernek Pénztárnyitás Ügyindítás a szakrendszerben Adatátadás KEP-nek Adatfogadás szakrendszertől Fizetési tranzakció összeállítása Bankkártyás fizetés indítása a KEP-ben Adatok átadása POS terminálnak Fizetés a POS terminálon Ig.szolg.díjak nyilvántartásba vétele a KEP-ben Adatok fogadása POS termináltól Szakrendszerekben megoldott funkciók STB-KEP-ben megoldott funkciók Pénztárzárás a KEP-ben Pénztárzárás a POS terminálon POS terminálon megoldott funkciók

F E Eredmények E 2009. 07. 01.: A KEK KH vonatkozó szakrendszereinek továbbfejlesztése a Zalaszám Informatika Kft., az IDOM 2000 Konzulens Zrt., a Multipolaris Kereskedelmi és Gyártó Kft., valamint a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. közreműködésével elkészült 2009. 07. 02.: a Központi Okmányirodában megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége 2009. 08. 31.: a fővárosi kerületek és a megyeszékhelyek okmányirodáiban megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége

F E Statisztikák (I.) Bankkártyával fizetett összegek alakulása

F E Statisztikák (II.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a bankkártyával fizetett ügyek számához viszonyítva

F E Statisztikák (III.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a hagyományos fizetési eszközökkel fizetett tranzakciók számához viszonyítva

Projekt végrehajtási határideje: 2010.07.31. F E Folytatás E Projekt végrehajtási határideje: 2010.07.31. KEK KH vállalt feladatai projektzárásig: 1575 db POS terminál beszerzése POS terminálok telepítése és üzembe helyezése az ország valamennyi okmányirodájában KEP rendszer integrációja az elkészült EFER rendszerhez

F E Kérdések E

F E E Köszönöm a figyelmet!

EFER a Vám és Pénzügyőrségnél A vertikális projekt bemutatása Bíró György projektvezető Vám és Pénzügyőrség – Informatikai Főosztály

Konzorciális vállalás A feladatok kifejtése TARTALOM E Konzorciális vállalás A feladatok kifejtése A feladatok megvalósításának keretei Ütemezés

I. Konzorciális vállalások F E I. Konzorciális vállalások E Támogatási szerződés, konzorciumi megállapodás alapján: szakrendszerek módosítása az EFER igénybevételére. A központi projekt PAD-ja szerint: POS-os fizetés átterelése EFER csatornába; POS fizetés bővítése; házi banki/mobil banki fizetés lehetővé tétele az űrlap alapú eljárások tekintetében (első lépésben az EBÜK ügyfélkör számára). Biztosított forrás: 98,3 MFt

Központi projekt szakértői támogatása. F E II. A feladatok E Központi projekt szakértői támogatása. Az e-Fizetés technikai hátterének biztosítása, az e-Fizetési környezet megerősítése. Érintett rendszerek fejlesztése.

III/1. A feladatok megvalósításának keretei Jelenlegi e-Fizetési megoldások a VP-nél POS terminál Nem kereskedelmi forgalomban vám, és a vámkezeléshez kapcsolódó közterhek megfizetésére (mobil terminálok tesztelés alatt). EBÜK 5 szerződött bank ügyfeleinek befizetéséről elektronikus értesítést kapunk.

III/2. A feladatok megvalósításának keretei A projektben megvalósuló feladatok: Az e-Fizetést támogató központi géptermi és hálózati fejlesztések; banki szolgáltatói szerződés bővítése; POS fizetés lehetőségének bővítése, EFER-hez igazítása; EBÜK ügyfelek házi banki fizetésének támo-gatása EFER szolgáltatás igénybevételével.

III/3. A feladatok megvalósításának keretei Nyitott kérdések Meglévő vagy új bank POS bérlet – POS beszerzés POS iránti ügyféligény növelése házi banki megoldás hasznosulása (hány EFER bank lesz)

IV. Ütemezés Projektindítás 2010. május 3. Belső rendszerfejlesztés 2010. június 16. EFER kapcsolat kialakítása 2010. augusztus 15. EFER integrációs teszt kezdése 2010. augusztus 18. Projektzárás, éles indulás 2010. szeptember 15.

F E Kérdések E

Köszönjük vendégeinknek a figyelmet és a részvételt!