TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 2008. június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Gyöngyös GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Fő célok:  a foglalkoztatás bővítése és a  a növekedés biztosítása. A fenti célok elérése érdekében hat kiemelt területen indultak összehangolt állami.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai fejlesztési program
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

TÁMOP /2-2008

2008. június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

TÁMOP / Batthyány Lajos Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Dr. Mező Ferenc Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola Thúry György Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakképző Iskola Zsigmondy Vilmos és Széchenyi István Szakképző Iskola

Térségi Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium

Pannon Egyetem Nagykanizsai Telephely Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar Keszthely Pannon Egyetem Felnőttképzési Intézet Zala és Veszprém Megye

Célok 1.Tevékenységi területein igyekszik elősegíteni a munkaerő-piac igényeihez igazodó képzési struktúrájú és oktatási színvonalú szakképzés kialakítását. 2.A minőségi szakképzéshez való jobb hozzáférés biztosítása, és a helyi munkaerő-piaci igények kielégítésének elősegítése. 3.Összehangolt – az érdekelt és érintett felek egyetértésén alapuló – szakképzés-fejlesztési irányok meghatározása, a koordináció javítása, a fejlesztési források hatékony felhasználásának biztosítása. 4.A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztízsének növelése.

TÁMOP / Célok 5.Az iskolai rendszerű szakképzésben egyre növekvő számú hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók képzési problémáinak megoldásában történő segítségnyújtás a lemorzsolódás, a képzési rendszerből szakképesítés nélkül kilépők számának csökkentése érdekében. 6.Elősegíteni az összehangolt, ugyanakkor a helyi igényeket is figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi képzési programok létrehozását. 7.Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés, valamint felnőttképzés szervezésében.

TÁMOP / Feladatok 1.Szakképzés fejlesztési stratégia készítése, felülvizsgálata 2.Szakmai fejlesztési folyamatok támogatása, nyomon követése. 3.Iskolák szakmai programjának elfogadása, jóváhagyása. 4.Az RFKB által meghatározott szakképzés fejlesztési irányára és beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társaság tagjai által fenntartott iskolákban az indítható osztályok, és szakmák számát. 5.Szakképzési támogatások fogadása ( gyűjtése), elosztása. 6.Szakképzési ( Eu, hazai) pályázatokon való részvétel. 7.A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodások megkötése.

TÁMOP / Szervezeti felépítése T A G GY Ű L É S Menedzsment szervezet Felügyelő bizottság Igazgatók (intézményvezetők) Tanácsa Tanácsadó testület Állandó bizottságok Intézmények Végrehajtói szint Operatív szint Stratégiai szint Alapító tagok Ügyvezető igazgató Szakmai vezető Gazdasági vezető Adminisztrátor Alapítók által delegált

TÁMOP / Helyzetelemzés Képzési struktúra: • betanított munkás • szakmunkás • technikus • felsőfokú szakképzés

TÁMOP / Helyzetelemzés Szakmacsoportok, szakmák száma: • E• Egészségügy • Egyéb szolgáltatás lektortechnika-elektronika • Építészet • Faipar • Gépészet • Informatika • Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció önnyűipar örnyezetvédelem özgazdaság özlekedés • Ügyvitel • Vegyipar endéglátás-idegenforgalom

TÁMOP / Helyzetelemzés Felsőfokú szakképzések: • Banki szakügyintéző • Számviteli szakügyintéző zámviteli szakügyintéző (régi OKJ szerint) • Műszaki informatikai mérnökasszisztens űszaki informatikai mérnökasszisztens (régi OKJ szerint) • Idegenforgalmi szakmenedzserInformatikai statisztikus és gazdasági tervező • Gazdasági idegen nyelvű menedzser yógynövény- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó • Ménesgazda (régi OKJ szerint) • Hulladékgazdálkodási technológusLogisztikai műszaki menedzserasszisztens • Logisztikai műszaki menedzserasszisztens (régi OKJ szerint)

TÁMOP / Helyzetelemzés Létszám adatok Tanulói létszám:3420 fő Hallgatói létszám: 350 fő Tanár létszám: 234 fő Szakoktató létszám: 60 fő

Pénzügyi háttér 1.Társaság alapítóinak hozzájárulása 2.Szakképzési támogatások 3.Pályázatok 4.Felnőttképzés

TÁMOP / Pályázat Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.3/07/2

TÁMOP / Szakmastruktúra fejlesztése Közös szakmacsoport- és szakmakínálat kialakítása Az OKJ-ra épülő közös szakmacsoportos modultérképek kidolgozása szakma- csoportos tantervi bizottságok segít- ségével: 15 szakmacsoportban.

TÁMOP / Rugalmas képzési szerkezet kialakítása A térségi modultérképeknek megfelelő intézményi képzésszerkezet kidolgozása Az OKJ változásait folyamatosan leképző tartalomfejlesztési rendszer kiépítése A középfokú és a felsőfokú szakképzés rendszerének összehangolása, hiányzó képzések indítása.

TÁMOP / Stratégiai, fejlesztési döntések összehangolása Integrált intézményközi és fenntartói irányítás szervezeti kereteinek létrehozása Közös beiskolázási stratégia kidolgozása Az éves tantárgyfelosztás-és órarend-készítési gyakorlat közös tervezéssé emelése egységes helyiség- és eszközkataszter működtetésével Felsőfokú szakképzés közös beszámítási, tantervi rendjének és irányítási rendszerének kidolgozása Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása

TÁMOP / Integrációval kapcsolatos szervezetfejlesztés Közös adatgyűjtési és elemzési rendszer kialakítása Kapcsolatok erősítése a TISZK területén tevékenykedő meghatározó munkaerő-piaci szereplőkkel Minőségbiztosítási rendszer kialakítása - INDIKÁTOROK Közös forrásszerzési rendszer kialakítása, és felhasználásának nyomon követése. Felnőttképzési rendszer kialakítása

TÁMOP / Belső szolgáltatások fejlesztése Közös szolgáltatások szervezeti kereteinek kiépítése Közös pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása, karrier-tanácsadási rendszer kidolgozása. Kiegészítő tananyag fejlesztése Tanácsadási szolgáltatás kiépítése a vállalati képzőhelyek számára Bemutatóközpont-rendszer tervezése

TÁMOP / Külső szolgáltatások fejlesztése Az esélykülönbségeket csökkentő programok fejlesztése. Az alap- és bemeneti kompetenciák folyamatos mérésének kialakítása Az SZVK moduljaihoz egységes értékelési rendszer kidolgozása Együttműködés a helyi családsegítő szolgálatokkal.

TÁMOP / Humán erőforrás fejlesztés A modulrendszerű, kompetencialapú szakképzéshez szükséges tanári és tananyag-fejlesztési kompetenciák fejlesztése a szakképző évfolyamon tanító pedagógusoknál. A közismereti évfolyamokon tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének támogatása.

TÁMOP / Humán erőforrás fejlesztés A szakoktatók továbbképzésének és szakmai tapasztalatcseréjét szolgáló rendszer kiépítése a munkaerő-piaci szereplők bevonásával. A gyakorlati képzési rendszer fejlesztése, a tanulószerződéssel gyakorlati képzésben résztvevő vállalkozók képzése és folyamatos tájékoztatás.

TÁMOP / Humán erőforrás fejlesztés Menedzsment vezetőképzés, projektvezetői és a térségi irányítás intézményközi folyamatainak vezetői irányítási készség- fejlesztése. A pályázási kompetenciák és a pályázási aktivitás fejlesztése. Fejlesztési projektmenedzsment kapacitás- építés. Szervezetfejlesztési, csapatépítési tréningek szervezése.

TÁMOP / Nyomonkövetési tevékenység A tanulók és családjaik körében végzett adatgyűjtés. A gyakorlati képzésekről történő adatgyűjtés. A gazdálkodó szervezetektől történő adatgyűjtés. Felmérések, elemzések készítése.

TÁMOP / Nyilvánosság biztosítása Nyitó és záró konferenciák szervezése. Közbenső szakmai egyeztetések szervezése a régióban működő TISZK-ek részvételével.

TÁMOP / Nyilvánosság biztosítása Kiadványok, szórólapok készítése a cél- csoportok elérése érdekében. Marketing tevékenység a szülők, a gazdasági szereplők elérése érdekében. A médiák felhasználása (TV, rádió, Internet, sajtó-tájékoztatók). Saját honlap kialakítása és folyamatos működtetése –

TÁMOP / Köszönjük figyelmüket!