Informatika tanításom

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Székesfehérvári Belvárosi I. István Középiskola Székhelyintézmény
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
ECDL A MÓRICZBAN Monoki Zsolt Informatika szakos középiskolai tanár
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Bevezetés Előadó: Tóth István számítástechnika tanár
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Beiskolázási tájékoztató december
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Windows XP ismeretek és mappaműveletek
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
A történetünk 1950-ben alapították (Állami Vas-Fém-Gépipari Gimnázium)
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
Informatika.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Szoftverek. szoftver (software): A számítógép hardver elemeinek mûködtetését végzõ programok, a gép használatához szükséges szellemi termékek összessége.
Miért jó az informatika a hallássérülteknek?
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT struktúra.
A kompetencia alapú oktatásról
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
Informatika kimeneti mérés 2008
Informatika bemeneti mérés
Az ECDL-ről „Az ECDL célja az informatikai írástudás elterjesztése, és annak elősegítése, hogy minél több ember az Információs Társadalom teljesértékű.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, IV. 27.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Az operációs rendszer.
European Computer Driving Licence
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
A számítógép felépítése
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Tanfolyami kínálatunkból Számítástechnikai alapismeretek, 20 óra Szövegszerkesztés, 30 óra Táblázatkezelés, 36 óra Prezentációkészítés, 20 óra ECDL, 150.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Szoftverek csoportosítása
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
Informatika 5. osztály Cs.L. Az előző órákon tanultakból 1. Milyen részekből áll a számítógép? 2. Mit nevezünk hardvernek? 3. Mi a szoftver? 4. Mi a feladata.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Számítógépes alapismeretek
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Gábor Dénes Számítástechnikai Emlékverseny
Nemes Tihamér OKATV.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
Web oldal lippaiinfo.atw.hu.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tanár neve | Kurzus száma
Informatika munkaközösség
Előadás másolata:

Informatika tanításom Fekete Imre: Informatika tanításom

adatok röviden… 2000 óta tanítok általános iskolában 4- 8. osztályig van jelen a tantárgy 4-6. osztály: Heti 1 óra 7-8. osztály: Heti 0.5 óra Nincs tankönyv Csoportbontás Jó felszereltség

4.Osztály (heti 1 óra) Ismerkedés a számítógéppel Billentyűzet, egér Mappaműveletek Windows testre szabás Paint Logo

5. Osztály (heti 1 óra) Adatok, jelek Hardver (bemeneti-, kimeneti eszközök, háttértár) Mappakezelés, állománykezelés Paint II. Szövegszerkesztés alapjai Logo Motion

6. Osztály (heti 1 óra) Hardverek Szoftverek Logo Számrendszer, mértékegységek Internet alapjai Szövegszerkesztés Algoritmusok Prezentáció szerkesztés

7. Osztály (heti 0,5 óra!)  Fájlműveletek, tömörítés Szövegszerkesztés ismétlés Munka a hálózaton Internet, e-mail Prezentáció készítés haladó

8. Osztály (heti 0,5 óra!)  Vírusok Szövegszerkesztés ismétlés Prezentációkészítés ismétlés Táblázatkezelés Programozás alapjai

Számonkérések Elmélet: papíros Gyakorlat: óra alatti feladatmegoldás Eredmény tükrözi az általános tanulási képességeket Gyakorlat: óra alatti feladatmegoldás Mindenki megcsinálja. 7-8. osztályban több otthoni projekt Előfordul másolás Havi egy jegy erőltetés a vezetés részéről

Beérkezők tudása Nagyon változó Számítógépet csak újságban látótól - Online – „facebook betyárig” A tudást homogenizálni kell Differenciálás megoldása nehézkes

Kimeneti tudás Alapfokú számítógép kezelő szint Külön „fizetős” szakkörön ECDL Start Gyakorlatra erősebb hangsúly fektetve Céliskolák: Gimnázium Informatikai szakközépiskolák

Tehetséggondozás ECDL Start felkészítés 7-8. évfolyam Fizetős Szülői nyomás hatására Versenyfelkészítés 5-8.o Kozma László alkalmazói Informatika verseny Alföldi Regionális Informatika verseny Bendegúz Levelező Informatikaverseny

Szebb jövő… Több informatika óra Programozói szakkör 7-8. évfolyam: 1,5, esetleg 2 óra hetente Programozói szakkör Speciális programok szakköre Blender DTP