Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
IKT = információs és kommunikációs technológia
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
2003. november INFOtrend 2003 Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály Nyelvi technológiákkal az információs.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikus menedzseri továbbképzés PILOT PROJEKT Budapest, április 6.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
E-learning alapú komplex képzések
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
IKTA FORUM Budapest november 28. Fehér Éva Projektvezető I. rész 1 IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
E-learning Kovácspál Eszter.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Miért nem működik még az okostévé modell?
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 5.4 Szolgáltatói Keretrendszerek Prof. Dr. Gyimóthy Tibor,
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Engel László fejlesztési igazgató
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A Magyar Elektronikus Könyvtár új szolgáltatásai és működése Moldován István OSZK MEK osztály Balassi Bálint Megyei Könyvtár Salgótarján,
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az Internet.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Projekt bemutató 2007.Március 9. 1 JOB(B) A NŐKNEK PROGRAM Az eddig elért eredmények.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Alkalmazott nyelvészet I.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
2003. február 20. Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 1 Benedek András Távmunka a Tudásgazdaságban A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Nyelv- és Beszédtechnológiai Platform egy éve Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Nyelvi áttörés A nyelv- és beszédtechnológia mint húzóágazat.
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
Előadás másolata:

Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI

A projekt célja •Digitális oktatási médiák integrálása egy Internet portálba •Kiegészítő nyelvi-kulturális szolgáltatások •Oktatási és információs rendszer a nyelvoktatás szolgáltatásában •Kulturális és üzleti információk Magyarországról

Eszközök, alapelvek •Oktatási és kulturális kínálat a magyar nyelv iránt érdeklődők számára •Magyar Mozaik rendszer (korábbi IKTA pályázat) •Magyar, mint idegen nyelv oktatási és kulturális információs rendszer –Adaptálható más európai nyelvekre is •Lehetőség a kulturális örökség digitális megőrzésére

HungaroPort •Rugalmas nyelvoktatási és kulturális információs rendszer •Hozzájárul a felhasználók társadalmi mobilitásának növekedéséhez és életminőségének javításához •Költséghatékony megoldás –Az oktatás és tájékozódás nem lesz helyhez és időhöz kötött –Előzetes felkészülés lehetősége a Magyarországra utazók, itt működni szándékozók számára

A HungaroPort részei •Magyar mint idegen nyelvű oktatási és kulturális Internet portál •Online tanfolyamsorozat •Nagyméretű adatbázis tartalmazó tesztrendszer •CBT és WBT tanácsadó és elektronikus kereskedelmi alapú szolgáltató rendszer

Innováció •Komplex rendszer az oktatás támogatására –Szinkron (csoportos) módszerek –Aszinkron (egyéni) módszerek –A kettő kombinációja •Folyamatos tanulás lehetősége •Az ismeretanyag folyamatos frissítése (lifelong learning) •Nyitott és személyre szabható oktatási rendszer

Adaptív teszt •3 fázisú szintfelmérő rendszer •A tudásszint meghatározása a 3. Fázis végére történik meg •Az egyes szintek után a következő szinteket már az előző szinteken elért eredmények alapján állítja össze a program •A teszt hangolható

Eddig elkészült (1) •Elkészült az Internet portál arculati terve •Elkészült az Internet portál menüterve •Elkészült az oktatási anyag tesztjeinek részletes terve •Elkészültek a nyelvi tesztek minta-anyagai •Elkészültek a kezdő szintű tananyag gyakorlatai

Eddig elkészült (2) •Tipikus gyakorlatok –Drag-and-drop –Fill-in-the-blank –Igazi feleletválasztós teszt –Szóvégződések kiválasztása lenyíló listából •Adaptív teszt kiosztó programja