Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán
Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats
Havi egyszeri internetezők (15-69 éves) Forrás: NRC
Megoszlás 2011 Forrás: NRC
Online turizmus • Az Egyesült Királyságban 2012 nyarán az utazások 2/3 teljesen online kerület lefoglalásra • Egyre kevesebb portálban bíznak meg • A turisták 1/3-a keresett Facebookon kifejezetten turisztikai szolgáltatást Forrás: NRC
Milyen lehetősége van a szállásadónak? Saját weblap Területi portálok Tematikus portálok Szállásfoglalási portálok GDS rendszerek Közösségi média Mobil megjelenés Link gyűjtemények Cégjegyzékek Szállás.hu Utazzitthon.hu Booking.com Szállás.net Agoda.hu Galileo Amadeus Travelport Startlap.hu Linkkatalógus.hu
Saját weblap • Content is King – a tartalom a király • Fontos a releváns tartalom • Átlátható szerkezet • Könnyen megtalálható adatok
Megjelenés • Egyszerű • Letisztult • Átlátható • Saját URL
SEO • Kereső optimalizálás • URL • Tartalom menedzsment • Linképítés • Kulcsszavak • Belső linkek • Releváns külső linkek
Turisztikai portálok • • Közös marketing • Közös kampányok • Közös SEO • Közös büdzsé
Szállásfoglalási portálok • Jól optimalizált portálok • Nagy látogatószám • Bejáratott márkák • Komoly előírások • Magas jutalékok • Kontingens igényes
Közösségi média • Kétélű fegyver • Folyamatos gondozást igényel • Az utazási döntések 60%-a facebook bejegyzések alapján születik
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szabolcs Zoltán