// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, 2006. szeptember. 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build,
okostelefon alkalmazások a turizmusban
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Szinkronizált multiplatform élmények
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
Egy kisvállakozás dinamikus weboldalának fejlesztése: tervezés, problémák, megoldások Szilágyi Gábor.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Az e-kereskedelem (e-business)
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
e-Learning a tanárképzésben
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Bankolás az [origo] szemszögéből
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Vállalkozói készségek fejlesztése
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
I. Plenáris Ülés november 29.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.

minden ami Internet Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció

Tartalom 1.A médium 2.A KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet

 15 évesnél idősebb népesség 25%-a, a fővárosban már minden 3. ember használja a világhálót  Férfiak és nők aránya kiegyenlítődik  legaktívabb a korosztály, évesek még az átlag felett és 45 éves kortól jóval az átlag alá esik  Budapest (34%), megyeszékhely (21%) domináns de erősödik az egyéb város (18%) és a falu (10%) aránya is Internetezők jellemzői Forrás: Bell Research november, illetve IT-Business infokommunikációs hetilap 2004/43. szám a médium

Leglátogatottabb oldalak Forrás: Median webaudit a médium

Online médiatulajdonosok:  2005: 5 mrd  2004: 2,46 mrd nettó reklámköltés  2003: 1,6 mrd nettó reklámköltés (1,5-2 % a teljes piacnak)  elmúlt években % növekedés!  Telekommunikáció, bank, autóipar, FMCG  Erős koncentráció Nő az online reklámköltés Forrás: Napi online tendenciák

Nő az online reklámköltés

Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website projekt 5.Online kommunikáció minden ami Internet

… egy üzleti modell … egy célcsoport … egy médium … egy eszköz az Internet... a médium

- Hogyan támogatja az én üzleti/értékesítési modellemet az Internet? - Hatékonyan elérhető-e az én célcsoportom Interneten keresztül? - Mire van szükségem: vállalati szájt/ brand szájt/ e- kereskedelem? - Melyek azok a „best practice”-k amelyeket átvehetek a nagyvállalati szektorból? Jogos kérdések…

Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet

Partnerek áttekintése webes ügynökségek  Offline ügynökség  Webdesigner  Webes ügynökség  IT megoldás szállító  Médiavásárló  Online médiavásárló  Online médium

Együttműködési modellek a) Offline ügynökség - online megoldások b) Megbízó -> Offline -> Online biztos integráltság, erősebb márkaismeret, gyengébb visszacsatolás és webes szakmai bázis c) Online Offline integráció csorbulás lehetősége, külön utak, valódi szakmai viták, egyszerűbb kommunikáció Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. Megbízó Offline ügyn. Online ügyn. b) c) webes ügynökségek

Együttműködési modellek Megbízó Offline ügyn. Online/ Offline média Online ügyn. Megbízó Online média Offline média Online ügyn. Offline ügyn. Online/ Offline média Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. b)c1)c2) webes ügynökségek

Kiválasztás szempontjai Webdesigner  megbízhatóság, határidők betartása  kapcsolattartó rugalmassága  szakértelem, minőségi színvonal  ügyfélkiszolgálás  grafikai stílus  programozási képességek, platform függetlenség  kreativitás, szövegírói képességek  dokumentáció, forrás file-ok kezelése webes ügynökségek

Kiválasztás szempontjai Online (webes) ügynökség további szempontok  stratégiai gondolkodás képessége  magas szintű ügyfélkiszolgálás  folyamatos tanácsadás  eredmény-orientált gondolkodás  piac és versenytársak ismerete  trendek, nemzetközi gyakorlat ismerete  klasszikus marketing eszközök ismerete  széleskörű, képzett szakember gárda  széleskörű szolgáltatás portfolió (pl. hosting, kommunikáció) webes ügynökségek

Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet

Projekt terv, kutatás Projekt folyamat 1. Projekt tervezés  Projekt terv  Feladat specifikáció 2. Stratégiai kutatás, felmérések  Belső feltételrendszer •Jelen site értékelése •Elvárások, célkitűzések •Célcsoport definíció •IT környezet •Kommunikációs célok, keretek •HR vonatkozás, frissítési folyamatok  Külső feltételrendszer •Best practice •Célcsoport internetezési szokásai •Iparági körültekintés

Pontos, részletes tervezés 3. Információs architektúra tervezés  tartalmi és funkcionális elemek  website struktúra  navigációs eszközök  felhasználói felület, layout tervezés  labeling 4. Grafikai tervezés  fő és aloldal grafikai terve  template aloldalak grafikai terve  online arculati kézikönyv Projekt folyamat

Information Architecture Layout draft

Előkészítés, kivitelezés, teszt 5. Előkészítő szakasz  statikus/dinamikus oldalak  adatbázis tervezés  rendszerterv 6. Kivitelezés  Fejlesztői teszt környezet építés  Template oldalak elkészítése  Adatbázis építés, fejlesztés  Statikus és dinamikus oldalak  Alkalmazás programozás  CMS programozás  Tesztelés 7. Bevezetés  Éles környezet kialakítása, tesztelése  CMS oktatás  Publikálás Projekt folyamat

Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Webmester Adatgazda Kisebb site-ok esetén az összes karbantartási, frissítési munka a webmester feladata Projekt folyamat

Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Adatgazda Projekt menedzser Webes ügyn. Statikus website karbantartási külső webes cég közreműködésével Projekt folyamat

Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet

Tartalom frissítés - CMS Tartalom menedzsment rendszerek (CMS= Content Management System)  statikus, brosúra site helyett adatbázis alapú, dinamikus website  az adatbázis adminisztrációs felületeken keresztül frissíthető  a rendszer adott sablonok alapján az adatbázisból automatikusan frissíti a website releváns részeit  a CMS kezeléséhez nem kell informatikai ismeret  „dobozos” termék - saját fejlesztésű egyedi rendszer CMS rendszerek

Bejelentkezési felület CMS rendszerek

Tartalom menedzsment elemek CMS rendszerek

Címlapszerkesztés, előnézet funkció CMS rendszerek

Szerkesztési funkciók CMS rendszerek

Publikáló modul

További információ: Dr. Nemes László tel: Köszönöm a figyelmet!