// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
minden ami Internet Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció
Tartalom 1.A médium 2.A KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet
15 évesnél idősebb népesség 25%-a, a fővárosban már minden 3. ember használja a világhálót Férfiak és nők aránya kiegyenlítődik legaktívabb a korosztály, évesek még az átlag felett és 45 éves kortól jóval az átlag alá esik Budapest (34%), megyeszékhely (21%) domináns de erősödik az egyéb város (18%) és a falu (10%) aránya is Internetezők jellemzői Forrás: Bell Research november, illetve IT-Business infokommunikációs hetilap 2004/43. szám a médium
Leglátogatottabb oldalak Forrás: Median webaudit a médium
Online médiatulajdonosok: 2005: 5 mrd 2004: 2,46 mrd nettó reklámköltés 2003: 1,6 mrd nettó reklámköltés (1,5-2 % a teljes piacnak) elmúlt években % növekedés! Telekommunikáció, bank, autóipar, FMCG Erős koncentráció Nő az online reklámköltés Forrás: Napi online tendenciák
Nő az online reklámköltés
Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website projekt 5.Online kommunikáció minden ami Internet
… egy üzleti modell … egy célcsoport … egy médium … egy eszköz az Internet... a médium
- Hogyan támogatja az én üzleti/értékesítési modellemet az Internet? - Hatékonyan elérhető-e az én célcsoportom Interneten keresztül? - Mire van szükségem: vállalati szájt/ brand szájt/ e- kereskedelem? - Melyek azok a „best practice”-k amelyeket átvehetek a nagyvállalati szektorból? Jogos kérdések…
Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet
Partnerek áttekintése webes ügynökségek Offline ügynökség Webdesigner Webes ügynökség IT megoldás szállító Médiavásárló Online médiavásárló Online médium
Együttműködési modellek a) Offline ügynökség - online megoldások b) Megbízó -> Offline -> Online biztos integráltság, erősebb márkaismeret, gyengébb visszacsatolás és webes szakmai bázis c) Online Offline integráció csorbulás lehetősége, külön utak, valódi szakmai viták, egyszerűbb kommunikáció Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. Megbízó Offline ügyn. Online ügyn. b) c) webes ügynökségek
Együttműködési modellek Megbízó Offline ügyn. Online/ Offline média Online ügyn. Megbízó Online média Offline média Online ügyn. Offline ügyn. Online/ Offline média Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. b)c1)c2) webes ügynökségek
Kiválasztás szempontjai Webdesigner megbízhatóság, határidők betartása kapcsolattartó rugalmassága szakértelem, minőségi színvonal ügyfélkiszolgálás grafikai stílus programozási képességek, platform függetlenség kreativitás, szövegírói képességek dokumentáció, forrás file-ok kezelése webes ügynökségek
Kiválasztás szempontjai Online (webes) ügynökség további szempontok stratégiai gondolkodás képessége magas szintű ügyfélkiszolgálás folyamatos tanácsadás eredmény-orientált gondolkodás piac és versenytársak ismerete trendek, nemzetközi gyakorlat ismerete klasszikus marketing eszközök ismerete széleskörű, képzett szakember gárda széleskörű szolgáltatás portfolió (pl. hosting, kommunikáció) webes ügynökségek
Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet
Projekt terv, kutatás Projekt folyamat 1. Projekt tervezés Projekt terv Feladat specifikáció 2. Stratégiai kutatás, felmérések Belső feltételrendszer •Jelen site értékelése •Elvárások, célkitűzések •Célcsoport definíció •IT környezet •Kommunikációs célok, keretek •HR vonatkozás, frissítési folyamatok Külső feltételrendszer •Best practice •Célcsoport internetezési szokásai •Iparági körültekintés
Pontos, részletes tervezés 3. Információs architektúra tervezés tartalmi és funkcionális elemek website struktúra navigációs eszközök felhasználói felület, layout tervezés labeling 4. Grafikai tervezés fő és aloldal grafikai terve template aloldalak grafikai terve online arculati kézikönyv Projekt folyamat
Information Architecture Layout draft
Előkészítés, kivitelezés, teszt 5. Előkészítő szakasz statikus/dinamikus oldalak adatbázis tervezés rendszerterv 6. Kivitelezés Fejlesztői teszt környezet építés Template oldalak elkészítése Adatbázis építés, fejlesztés Statikus és dinamikus oldalak Alkalmazás programozás CMS programozás Tesztelés 7. Bevezetés Éles környezet kialakítása, tesztelése CMS oktatás Publikálás Projekt folyamat
Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Webmester Adatgazda Kisebb site-ok esetén az összes karbantartási, frissítési munka a webmester feladata Projekt folyamat
Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Adatgazda Projekt menedzser Webes ügyn. Statikus website karbantartási külső webes cég közreműködésével Projekt folyamat
Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet
Tartalom frissítés - CMS Tartalom menedzsment rendszerek (CMS= Content Management System) statikus, brosúra site helyett adatbázis alapú, dinamikus website az adatbázis adminisztrációs felületeken keresztül frissíthető a rendszer adott sablonok alapján az adatbázisból automatikusan frissíti a website releváns részeit a CMS kezeléséhez nem kell informatikai ismeret „dobozos” termék - saját fejlesztésű egyedi rendszer CMS rendszerek
Bejelentkezési felület CMS rendszerek
Tartalom menedzsment elemek CMS rendszerek
Címlapszerkesztés, előnézet funkció CMS rendszerek
Szerkesztési funkciók CMS rendszerek
Publikáló modul
További információ: Dr. Nemes László tel: Köszönöm a figyelmet!