NAVISION a Klíma áruháznál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A számítógépes hálózatok és az Internet
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Az új rendszer a CobraConto.NET.
LogControl Raktármenedzsment
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
A vevői igényekre formált informatikai innováció
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
Kimutatás tervező Egy lekérdezés adatait tetszőleges formájú nyomtatási listába lehet foglalni. ATLAS - SQL.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Informatikai megoldások egy kézből
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
TELLER KERESKEDELMI RENDSZER P2mozisoft.hu Tel: 20/
Értékesítési csatornák
Integrált Pénzügyi és Számviteli Programrendszer
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Köszöntő Budai Péter Programmenedzser – IT szakmai programok Microsoft Magyarország.
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
Nemzetközi informatikai projekt módszertan gyakorlati alkalmazása
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
AXAPTA a Diego-ban Rábe Ágnes Diego – ügyvezető igazgató
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
infor:COM - Fitté tesszük!
Összekapcsolható funkciók Címek Időpontok Projektek Számlák Dokumentumok Cikkek Értékesítési lehetőségek Feladatok Telefonhívások.
Microsoft CRM online Strén András
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Dokumentumkezelés Magyarországon
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Online szolgáltatások. Szoftver felépítése A „Felhő” bemutatása Ún. Hosting szolgáltatások – pontosan mit is jelentenek? Előnyök Témakörök © SKIDATA
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
A Windows Server 2003 termékcsalád A Windows Server 2003 termékcsaládnak 4 tagja van: Windows Server 2003, Standard Edition Windows Server 2003, Enterprise.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
Egy MobileIron rendszer bevezetése Kerékfy Miklós Biztonságos BYOD az NN Biztosítónál.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Patent CSOPORT A vagyonvédelem és az egyedi szoftverfejlesztés lehetőségei Készítette: Tóth Gergő Dátum: november 12.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Partnerség és együttműködés
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

NAVISION a Klíma áruháznál Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt.

Témák Az ERP rendszer kiválasztása A SZÁMALK Informatika Rt. Üzleti folyamat a Klíma Áruháznál Bevezetési módszertan A bevezetési projekt főbb állomásai Bevezetett modulok/funkciók Speciális igények/megoldások Infrastruktúra www.klima.hu felépítése Web áruház – NAVISION illesztés On-line rendelés WEB-en

Az ERP rendszer kiválasztása A kiválasztási procedúra 2003 közepén indult Megoldások versenyben: SAP, Proteus, MBS NAVISION 2003 augusztus: Intenzív konzultációs szakasz a Klíma Áruház és a SZÁMALK Informatika szakemberei között Döntés 2003 augusztus végén: MBS NAVISION és SZÁMALK Informatika Döntés alapja az MBS NAVISION és a SZÁMALK Informatika mellett: Legrugalmasabb probléma megoldás Legrövidebb bevezetés Legjobb ár

A SZÁMALK Informatika Rt. (SZIRT) A SZIRT a SZÁMALK csoport tagja, amely 30 éve van jelen a piacon A SZIRT Magyarországon a Microsoft legnagyobb értékesítési forgalmat bonyolító partnere Gold Certified minősítés elnyerése többször ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer: 2001 óta SZIRT szolgáltatások: Microsoft termékek értékesítése/támogatása Portál megoldások E-Learning Rendszermérnöki szolgáltatások Egyedi alkalmazói rendszerek fejlesztése Dokumentum kezelő rendszerek Microsoft Business Sulutions – NAVISION partner 2002 december óta

Az üzleti folyamat a Klíma Áruháznál Klímatechnikai berendezések hazai értékesítése Fenti eszközök beszerzése zömében importból Értékesítés: döntően a Klíma Áruház központjában - ma már WEB-en is!! Kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítés Értékesítés: direkt módon ill. szerződött partnerekkel Minden vevő ÁFÁ-s számlát kap Eladott berendezések garancia kezelése Garanciális berendezések egyedi sorszám kezelése Karbantartás/javítás: szerződött partnerekkel

Bevezetési módszertan A NAVISION bevezetési módszertan alkalmazása Az alkalmazott módszertan előnyei: Átlátható projekt Hatékony projekt menedzsment Jól dokumentált specifikáció „Beépített” minőségbiztosítás Megfelelő változás kezelés

Bevezetési módszertan Bevezetési szakaszok: Kezdeti felmérés – Igény definíció Tervezés - Koncepció terv Fejlesztés és tesztelés – Prototípus rendszer kialakítása Felkészülés az éles indulásra – Produktív rendszer kialakítása Folyamatos működés – Éles rendszer használat helyi támogatással

A bevezetési projekt főbb állomásai Szerződéskötés: 2003 augusztus végén Igényfelmérés/koncepcióterv: 2003 okt. közepére Prototípus rendszer kész: 2003 november vége Produktív rendszer/adatmigráció kész: 2004 január 4. Produktív indulás: 2004 január 5/8:00 – Áruház nyitás WEB áruház – MBS NAVISON illesztés kész: 2004 február vége WEB áruház éles indulás: 2004 március 9.

Bevezetett modulok/funkciók Főkönyv/bank kezelés Házipénztár Tárgyieszközök Értékesítés/vevő folyószámla Beszerzés/szállító folyószámla Készlet kezelés CRM Szervíz Alap dimenziók, több deviza, kibővített szöveg 15 egyidejű felhasználó

Speciális igények/megoldások Megnövelt megnevezés hosszak (120, 70, 60) Speciális számozási körök cikkeknél - standard Virtuális cikk kezelés Cikk mellék költségek kezelése - standard Cikk/raktár összerendelés - WEB miatt Házipénztár indítás kp-s vevő számlázáskor Egyedi cikk azonosító kiadáskor (garanciális cikkekhez) Különböző garanciális időszakok Speciális kimenő bizonylatok WEB áruház illesztés

Infrastruktúra Szerver Munkaállomások Windows 2000 operációs rendszer MS SQL adatbázis kezelő A meglévő szerver használata, hardver bővítés nélkül Munkaállomások Windows 2000 operációs rendszer Pentium III.-as gépek Hálózat Áruház: 10 Mbit/sec LAN

www.klima.hu – Evolúció 2000: A Klíma Áruház Kft. felismerte az online értékesítés előnyeit 2001-re első webes rendszer kapcsolatban az ügyviteli rendszerrel Partnerek örömmel fogadták. Csökkent a papír és telefonköltség illetve az értékes emberi erőforrások a kreativitást igénylő területekre fokuszálhatók 2002: Elkészül a második generáció terve, melyben már a 2003-ban bevezetendő ügyviteli rendszerrel kell együttműködni 2003: Az elkészített rendszert a sikertelen bevezetés miatt az Áruház nem kívánta megnyitni a felhasználók előtt 2003.09 - 2004: Az MBS NAVISION bevezetésének már kezdeti lépéseinél figyelembe vettük az online rendszerhez való kapcsolódás problémáit, és a megfelelően kialakított folyamatok biztosítják a zökkenőmentes kommunikációt 2004.03: Az MBS NAVISION-nal együttműködő rendszer megnyitja kapuit

www.klima.hu – Teljesült elvárások Elvárások a webes rendszerrel szemben 7/24 elérhetőség Pontos, naprakész, informatív adatok Biztonság Kellemes megjelenés, rugalmas bővíthetőség Hírrendszer, hírlevél, jogosultsági szintek, online szerkesztés Megvalósítás Önálló, megbízható webszerver telepítése colocation szolgáltatóhoz (nagyobb adatforgalom miatt is) Felkészülés az iroda internet-kapcsolatának megbízhatatlanságára – nem realtime a hozzáférés Partnerek kizárólag a webszerverrel tartják a kapcsolatot, mialatt az ügyviteli rendszer egy védett hálózaton belül üzemel Több lépcsős, rövid periódusidejű, hibatűrő szinkronizálási folyamat Bevált webes technikák felhasználása (helyi adatbázisszerver, cookie)

www.klima.hu – Együtthatók Előretolt helyőrség: webszerver Csapatmunka: A fejlesztésben részt vevő felek (Klíma Áruház – ROCK IT – SZIRT) aktív együttműködése során gyorsan megoldottuk a különböző „informatikai kultúrák” közötti információcserét Safety-by-design: Az adatvesztés, ütközések elkerülése,a hibatűrés a tervezés elsődleges szempontjai között szerepelt, így elmondhatjuk, hogy az üzleti folyamatban a résztvevő elemek (akár egyidejű) kiesése sem okoz hibát, legfeljebb időbeli eltolódást. Néhány üzleti algoritmus duplikálása elkerülhetetlenné vált

www.klima.hu – Lehetőségek A kidolgozott rendszer alkalmas tetszőleges adatok közzétételére a Navision alapján Minőségi ügyfélkiszolgálás, pontos tájékoztatás, a félreértések lehetősége nullára csökken A Klíma Áruház munkatársak terhelése csökken, tevékenységük a több kreativitást igénylő területekre összpontosulhat Extra szolgáltatások (pl. kész üzenő rendszer, speciális fuvarszervező modul, partner alkalmazottainak megkülönböztetése) Ügyfelek számára egyedi beállítási lehetőségek Termékekhez extra funkciók (letöltések, hírek, marketing eszközök) A kiegészítő funkciók karbantartása is weboldalon keresztül zajlik

Rendelés on-line Az éles rendszerben egy már regisztrált vevőnél feladunk egy rendelést

Köszönjük a figyelmét!