Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Csonka Zoltán intézményvezető
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A kutatási téma háttere
Dél-dunántúli régió Szakképzési Konferencia Pécs, június 26. A régió munkaerő-piaci helyzete és kapcsolata a szakképzéssel.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Bruckner László gyógypedagógiai szakértő Nemzeti Szakképzési Intézet
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Változások a kertészeti szakképzésekben TERVEZET!!!
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Keresletvezérelt szakképzés
„Négy kistérség – Egy projekt” Nyitókonferencia TÁMOP / Négy kistérség – egy projekt MVÖ Széchenyi Zsigmond Szakközép- és.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Integráló iskolák a közoktatásban
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Bruckner László tanársegéd ELTE Bárczi GYFK Győr, 2007.október
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Középiskolai beiskolázás a 2014/2015-ös tanévre Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 5000 Szolnok, Kossuth Lajos út november 18.
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató SZÉCHENYI ZSIGMOND SZAKKÖZÉP- ÉS SZAKISKOLA.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Összefoglaló információk a térségi integrált szakképző központok alapadataiból Baskiné Lipka Gabriella Koordinációs és kontrolling irodavezető augusztus.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Az SZKTV aktuális kérdései március
Előadás másolata:

SNI szakiskolai tanulók a kollégiumi ellátásban – intézményi tapasztalatok Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola Budapest, 2010.március 26.

Kik az SNI tanulók? (Csepregi András nyomán)

Speciális szakiskolai alapadatok 1. (2009) Kb. 10.000 tanuló, 23%-a integráltan (pl. TISZK-ben) 122 speciális szakiskola, tagozat Kevéssé egyenletes területi lefedettség 53 intézménynél kollégiumi ellátottság (jellemzően TISZK-ek, megyei fenntartók esetén) 10 féle fogyatékossági típus ebből kb. 74% tan.akad. (enyhe ért.fogy.), jellemzően OKJ képzés Kb. 13 % ért.akad. (középsúlyos ért.fogy.), készségfejlesztő spec.szakisk., betanított képzés

Speciális szakiskolai alapadatok 2. (2009) Jellemző képzések: Kb. 60 hagyományos, gyakorlatorientált szakma Iskolánként átlagosan 3-7 képzés kínálata Prioritási sorrendben: Parkgondozó (rész-szakképesítés) Festő- mázoló és tapétázó Kőműves Bútorasztalos (asztalos) Számítógépes adatrögzítő (Számítógép kezelő/használó) Textiltermék összeállító (rész-szakképesítés) Gyorséttermi – és ételeladó (Gyorsétkeztetési eladó) Élelmiszer - és vegyiáru eladó (ABC eladó) Kerti munkás rész-szakképesítés Női szabó (nőiruha-készítő) Szerkezetlakatos Virágkötő-, berendező, virágkereskedő Szakács Burkoló (Épületburkoló) Hegesztő Szobafestő rész-szakma Dísznövénykertész (dísznövénytermelő) Az SNI tanulók szakképzésének sajátos jellemzői: Hosszított képzési idő (átl.+1 év) Alacsony tanulói létszám (max.16/8 fő) Gyógypedagógiai támogatás Azonos kimeneti követelmények (SZVK) Rész-szakképestítés lehetősége

Az Újbudai Speciális Szakiskola 35 éve… Feladatellátás: Budapest, Pest megye Közel 500 tanuló Pályaválasztás megalapozása a 9-10. évfolyamon Kiváló tanulói szakmai eredmények (évi 80-110 végzős)

Az Újbudai Speciális Szakiskola 35 éve… 13 féle szakma kínálata: Szerkezetlakatos, burkoló, kőműves, festő, női szabó, bútorasztalos, kárpitos, irodai asszisztens, élelmiszer eladó, szakács, virágkötő, parkgondozó

Az Újbudai titka… Pedagógiai programunkból: „A bölcesség legfőbb tiszte és tanújele, hogy a tettek szavakkal összecsengjenek.” (Seneca) Személyre szabott utak a követelmények eléréséhez A partneri viszony elvárás tanulók és dolgozók kölcsönös és egymás közti kapcsolatában A szeretet korszerű vezérlő elv

Tapasztalatok a tanulóink kollégiumi ellátásról Az iskolavezetés tapasztalatai A szülők véleménye A tanulók megítélése…

A kollégiumi nevelés hatása tanulóink vonatkozásában Énkép, önismeret, szociális képesség A tanulási és gondolkodási kultúra fejlesztése Felzárkóztatás, tehetségek gondozása, pályaorientáció támogatása Kulturális életmódra nevelés Egészséges életmód, környezettudatos magatartás kialakítása Társadalmi jártasságok fejlesztése

A kollégium társadalmi szerepe az SNI tanulók vonatkozásában Lakhatási lehetőség (ingázás elkerülése, korán kezdődő szakmai gyakorlatok) Hátrányok leküzdése (a hiányzó támogató családi háttér kompenzálásaként) Szociális hatás (hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, kiemelten roma tanulók) Motiváló szerep (kortárs környezet, biztonságot nyújtó kapcsolatok, tanulás támogatása, kedvelt szabadidős programok) Köszönöm a figyelmet!