Gazdasági kompetencia a távmunkában EBC*L-lel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A Solera company 1 I AUTOonline Szakértők, akik értéket teremtenek Budapest, 2010.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
Nyílt napok látogatottsága
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Ambrus Attila.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Humánkineziológia szak
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A tételek eljuttatása az iskolákba
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
EU II..
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
A háború és a modern fegyveres erő
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Az energiapiac liberalizálásának aktuális kérdései, a teljes liberalizálás folyamatának tükrében dr. Szörényi Gábor főosztályvezető Magyar Energia Hivatal.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Egy életút tapasztalata a takarmányozás jegyében Dr. Steven B. Németh.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Európai Parlament – a polgárok érdekképviselete
Előadás másolata:

Gazdasági kompetencia a távmunkában EBC*L-lel Paukóné Várnai Adrienn képviseletvezető EBC*Licensing Magyarország Kft.

 Európában egyedülálló EBC*L A gazdasági kompetencia nemzetközi bizonyítványa  Európában egyedülálló

EBC*L ORSZÁGOK EBC*L már 23 országban! 2007 2003 / 2004 Austria Germany Hungary Poland Switzerland 2005 / 2006 Bulgaria Italy Kosovo Romania Slovakia Slovenia UK Croatia Serbia 2007 Ukraine Macedonia Albania Malta Kenya Czech Republic Cyprus EBC*L már 23 országban! Greece Turkey

Gazdasági alapismeret mindenkinek CÉLCSOPORT Gazdasági alapismeret mindenkinek CÉLCSOPORTOK: Alkalmazottak & Munkanélküliek Cégvezetők & Pályakezdők Diákok

Gyakorlat orientált gazdasági alapképzés Idő- és költséghatékony AZ EBC*L JELLEMZŐI Gyakorlat orientált gazdasági alapképzés Gyakorlatias Oktatási célpontok a csoport igényeihez igazodnak Egységes vizsgáztatás Tevékenységek elkülönülése: oktató  felügyelő  kiértékelő Szigorú minőségbiztosítási rendszer Nemzetközi szabvány Idő- és költséghatékony

EBC*L BIZONYÍTVÁNYOK Felsővezetők Kulcspozícióban lévők tervezési kompetenciával Szakemberek a gyártásban, értékesítésben és az adminisztrációban

EBC*L „A” MODUL Tartalom Általános tudás Célcsoport Minden ember Témakörök - Mérlegfelépítés - Mutatószámok - Költségszámítás - Gazdasági jog 2 órás vizsga Kifejtendő kérdések Minimális pontszám: 75 %

Egyszerű út a gazdasági hozzáértéshez Tökéletes felkészítés az Egységes Európai Gazdasági Oklevél, EBC*L megszerzéséhez

Easy business blended learning koncepció a legkorszerűbb oktatáspszichológiai ismeretek és tapasztalatok alapján kifejlesztett módszer a lehető legtöbb tudás eredményes elsajátítása a lehetséges legrövidebb időn belül költséghatékony megoldás a munkaadók részére

A KONCEPCIÓ Könyvek + e-learning tréningek EBC*L vizsga

KÖNYVEK Felkészítő segédanyag Tartalom: Oktatási célok a csoport igényeihez igazítva Didaktikus rendszer Érthető és tömör nyelvezet Tanulmányi célok minden oldalon Magyar / német / angol nyelven Tartalom: Feleletválasztó tesztek Esettanulmányok Minta-vizsgafeladatsor

E-LEARNING CD-ROM és ONLINE „A” modul: kb. 800 feladat Teljes tanulási idő: 12-20 óra Az Easy Business az üzleti gazdaságtan legelismertebb és legdíjazottabb oktatási programja a német ajkú országokban.

Átfogó, motiváló és gyakorlatorientált tanulás. A VEZÉRFONÁL A képzési program vezérfonala két cég problémáin vezeti végig a hallgatót. Átfogó, motiváló és gyakorlatorientált tanulás.

A „BOSSI-MÓDSZER Átfogó tanulás Megmozgatja mindkét agyféltekét Multimédia: Minden érzékszervre hat Egy kép többet mond minden szónál… ... és könnyebb rájuk emlékezni.

Tökéletes kombinációja az egyéni és a csoportos tanulásnak „Blended learning” Tökéletes kombinációja az egyéni és a csoportos tanulásnak

Gazdasági alapkompetencia három lépésben 1. Fázis: e-learning EGYÉNI FELKÉSZÜLÉS Tudás megszerzése 2. Fázis: Tréning JELENLÉTI OKTATÁS Ismétlés, a megszerzett tudás használata és elmélyítése, problémamegoldó képesség fejlesztése 3. Fázis: EBC*L vizsga

1. FÁZIS: E-LEARNING EGYÉNI FELKÉSZÜLÉS Tudás megszerzése Bárhol és bármikor, amikor a tanuló akarja Rendszeres önellenőrzés (tesztekkel) Felkészülés az EBC*L tudásra, kérdések segítségével

2. FÁZIS: TRÉNING JELENLÉTI OKTATÁS Ismétlés, a megszerzett tudás használata és elmélyítése, probléma-megoldó képesség fejlesztése Történet elmesélés , „felismerés pillanata“, „MIÉRT?“ Csoportmunkák, viták, játékos tanulás Célok: Tudás átadása, Felkészülés az EBC*L Kifejtendő kérdésekre és az Esettanulmányra

3. FÁZIS: EBC*L VIZSGA EBC*L vizsga Írásbeli, kétórás vizsga Kifejtős kérdések, nem teszt: - 16 fogalom meghatározása - 4 a téma megértését számon kérő kérdés - 1 esettanulmány

BLENDED LEARNING - TAPASZTALAT Példa Mérleg elkészítése

EASY BUSINESS TRÉNING RUDI-Formula REPEAT (ISMÉTLÉS) USE (HASZNÁLAT) A tanárok a kifejtendő kérdésekre koncentrálnak a kulcsmegállapítások alapos feldolgozása érdekében. USE (HASZNÁLAT) A résztvevők elkészítik egy konkrét vállalkozás mérlegét Az eredményeket prezentálják és megvitatják DEEPEN (ELMÉLYÍTÉS) A célcsoportnak megfelelően: pl. Költségek a multinacionális vállalatoknál Cégek sajátos témái (pl. mérleg egy bizonyos cégnél) INTERACT (INTERAKTÍV) Fókuszban: „csináld és közben tanuld“, dinamikus csoportfoglalkozás (csoportmunkák, viták stb.)

ÜGYFELEK Akik a programot már sikerrel alkalmazzák: XEROX, Victoria Versicherung, WELLA, Raiffeisen, Austrian Airlines Célcsoport: Key Account Menedzserek, Felsővezetők Linde AG, Philips, Siemens Célcsoportok: Technikusok, Mérnökök SAP Business School Célcsoport: SAP-Tanácsadók Public Administration Célcsoport: Alkalmazottak a B2B-területen

PÉLDA – BLENDED LEARNING Célcsoport: Kezdetben: Felsővezetés Napjainkban, mindezek mellett: Projektvezetők, Key Account Menedzserek, Közép- és Alsó Menedzsment, …  Több, mint 250 résztvevő Oktatási felépítés (blended learning): e-Learning: 15-20 óra Tréning: 2 nap Egyéni felkészülés: 10-30 óra EBC*L Vizsga: 2 óra

ÚJ KIHÍVÁSOK TANÁROK ÉS TRÉNEREK SZÁMÁRA Moderátor a spontán, kreatív és érdekes tanulási folyamatokhoz = Cél: Használhatóság, Problémamegoldó képesség „TRAIN THE TRAINER” – Tréningek TRÉNING ANYAG (Irányvonalak, Powerpoint előadások)

gazdasági hozzáértésről TANULMÁNY Európai tanulmány a gazdasági hozzáértésről A gazdasági kompetencia vizsgálata Ausztriában, Németországban és Svájcban

FELADAT EBC*L „A” modul vizsga teljesítése

342 résztvevő Ausztriában, Svájcban, Németországban RÉSZTVEVŐK 342 résztvevő Ausztriában, Svájcban, Németországban 95 % Érettségi 70 % Alkalmazott (teljes- és részmunkaidős) Szelektált csoport

EREDMÉNYEK 8 P (= 2,3 %) > 74 pont  sikeresen levizsgázott

Égbekiáltó hiányosságok mutatkoznak a gazdasági alapképzésben REAKCIÓK Égbekiáltó hiányosságok mutatkoznak a gazdasági alapképzésben Résztvevők … … tisztában vannak a hiányosságaikkal … … és érzik, a probléma komolyságát: „A gazdasági tudás elengedhetetlen az üzleti életben.“ „ Napjainkban már nélkülözhetetlen a közgazdasági gondolkodás.“ „Manapság az üzleti adminisztráció már az általános képzettség része, miként a földrajz, vagy a történelem!”

MÉDIA VISSZHANG Kurier Format Wirtschaftsblatt Der Standard Die Presse

Szenzációs eredmény KÖVETKEZTETÉSEK Riasztó, nyugtalanító Ösztönző Motiváló

2009 2008 2007 CÉLUNK A tanulmány elkészült a német ajkú 2006 országokban 2006 2007 A többi országban lévő EBC*L Képviselet is követni fogja 2008 2009 Végső Cél: Egész Európán átívelő tanulmány

További információkért keressen bennünket: Előadás vége Köszönöm a figyelmet! További információkért keressen bennünket: EBC*L Magyarországi Képviselet Paukóné Várnai Adrienn Bezsilla Nándor u. 16. H - 1158 Budapest +36 20 926 4982 avarnai@ebcl.hu www.ebcl.eu