Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, 2010. április 7.-9. Vágvölgyi Csaba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Interaktív táblák Bevezetés.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Szolgáltatások a felhőből
Miről lesz szó?  Office Add-in for Moodle  Microsoft Live Service Plugin for Moodle  Moodle SharePoint integráció.
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
mLearning megoldások Moodle környezetben
Burmeister Erzsébet – Perlaki Attila (Miskolci Egyetem – Könyvtár, Levéltár, Múzeum) MIDRA: Miskolci Egyetemi Digitális raktár és adattár DIGITALIZÁLÁS.
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Túrkeve, Digitális gyűjtemény kialakítása Moldován István OSZK Digitális Gyűjtemény
Magyar Digitális Képkönyvtár az OSZK-ban Dunaújváros, Networkshop március 17.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
A MEK metaadat- szolgáltatása Networkshop Győr, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Intézémnyi ePortfólió rendszer üzemeltetése Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen MoodleMoot 2010, június Vágvölgyi Csaba.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
A Mahara 1.4 újdonságai és a Mahara.hu portál
A könyvtár: elektronikus információk tárolója, közvetítője, előállítója Koltay Klára
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Az e-learning rendszer és szereplői
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Support.ebsco.com Saját EBSCOhost oktatóprogram Oktatóprogram.
Kereső programok levelezés. Google története 1995: Larry Page és Sergey Brin 1996: keresőmotor tervezése 1998 szept. 7: megalakult a Google Inc. Ma: havonta.
Liferay A Nyílt Forrású Sharepoint Alternatíva
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Az eXe editor feltámadása  Némi történelem  Az eXe túlélése  Fejlesztési stratégia  Új felület  Új eszközök  „Új szabványok”  Hogy alakul az export?
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Oktatóprogram Saját EBSCOhost oktatóprogram
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző.
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE Együttműködés az online közösségekkel a közgyűjteményekben Networkshop.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Ingyenes, online technikai kurzusok Microsoft Virtual Academy.
Moduláris könyvtári rendszer elektronikus dokumentumgyűjtemények kezeléséhez: az eleMEK projekt Drótos László Perlaki Attila Országos Széchényi Könyvtár,
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M NAVA project BudapestI Műszaki Egyetem Informatikai és Hírközlési Minisztérium NAVA 2005.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
A JaDoX, mint repozitórium szoftver
Internet és kommunikáció
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Előadás másolata:

Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba

eLearning az elmúlt 10 évben • Online tartalmak keretrendszerbe szervezése • LMS, LCMS rendszerek kialakulása (piaci és ingyenes rendszerek) • Web 2.0 „megjelenése” • eLearning 2.0 • A tartalom kiszervezése és (újra)integrálása • ePortfólió rendszerek megjelenése

LMS + LCMS

Tanyanyagtárházak (mi is ez?) A kiinduló fogalom: Repository (CMS/DMS) Lehetővé teszi a különböző típusú tartalmak (szöveg, kép, videó, audió...) tárolását és szükség esetén közzétételét. Alkalmas a tárolt információk rendszerezésére (kategóriák kialakítása, metaadatok, címkék használata), és ezek alapján biztosítja a hatékony visszakeresést.

Tananyagtárház A tananyagtárház olyan speciális repository, ahol a tárolt információk többnyire oktatáshoz kapcsolódó állományok: tananyagegységek, tartalomcsomagok (IMS CP, SCORM, Common Cartridge), teljes kurzusok, biztonsági mentések. A tananyagtárház a hatékony használat érdekében integrálódhat az eLearning keretrendszerekkel. (Az integráció több szinten megvalósulhat)

Miért van rá szükség? • A tananyag kiszervezése a kurzusból (LMS), a redundáns tárolás racionalizálása • Tananyagelemek újrahasznosítása és megosztása • Egyazon tananyag több helyen/rendszerben is publikálható • Kereshetőség (teljes szöveges keresés, metaadatok alapján történő keresés,…) • Biztonság

Repository rendszerek „osztályozása” Az adatok tárolásának helye alapján: – Lokálisan telepített rendszerek – Online megoldások (Web 2-es tartalommegosztó eszközök), egyéb online tárhelyek (Cloud computing) A tárolt tartalom alapján: – tetszőleges állomány – SCORM és más tartalomcsomag – Médiaelemek (kép, videó) Keretrendszerrel való integrálódás foka

A Moodle 2.0 újdonságai

Repository API • Külső tananyagtárházakkal (Repository) való kapcsolat felépítését szolgálja • Pluginek: – Állományrendszer könyvtárai – YouTube, Flickr – Google Docs, Google Picasa – Box.net, Dropbox – WebDAV – Wikimedia – Alfresco

Honnan jön a tartalom…

A állományrendszer, mint adattár • A moodledata/repository könyvtár tetszőleges alkönyvtárát is használhatom tananyagtárházként. • pl.: moodledata/repository/mediatar mediatar filmekanimaciokfotok

Alfresco • • (Community Edition) • Sokoldalú rendszer • Moodle integráció a Repository API-n keresztül • Kétirányú kapcsolat (import-export)

DSPACE • • Eredetileg az MIT és a HP közös projektje, majd megalakult a DSpace Foundation • Nyílt forráskódú rendszer nagy felhasználói és fejlesztői közösséggel • Metaadatok: Dublin Core -> könyvtárak is használják Harangi Gabriella (Debreceni Egyetem - Egyetemi és Nemzeti Könyvtár) • A Moodle integráció még fejlesztés alatt

ARIADNE Repository • • Moodle integráció: kiegészítő modul • Keresés az ARIADNE adatbázisában, a találati listából közvetlenül letölthetők a tananyagelemek

ARIADNE Repository

Köszönöm a figyelmet! moot.hu A magyar Moodle közösség oldala eportfólió szolgáltatás eLearning tanácsadás és oktatás Vágvölgyi Csaba