BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Hogyan jut el egy e-kereskedő az offline mass media reklámeszközökig? Mik a fordulópontok? Milyen offline eszközöket vet be, és miért? Mi az eredménye? Netrisk.hu2
Mit csinál egy biztosítási alkusz? Netrisk.hu3
4 MÉRFÖLDKÖVEK Több mint 15 éves szakmai tapasztalat OFF-LINE 2001 április, NETRISK.HU 2010.XI. 400e db feletti KGFB várható XI.: 310e db KGFB kötés 1 hónap alatt 1994 január 31. Cégalapítás OFF-LINE ÉS ON-LINE ON-LINE UtasKGFBCASCOLakás
Netrisk.hu5 Az „online” alkuszi piac A Netrisk hatékonyságban a versenytársai előtt jár •2001-től piacvezető online alkusz •2009-től globálisan piacvezető alkusz • a maradék 9% több mint 30 kis szereplő •*: kizárólag online •**: online+offline 2009 Online kampány 2009 Árbevétel (mFt) 2009 EBITDA (%) 1,258** 1,183** 870** 1,356* 10% 18% 11% 50% 6% 19% 6% 60% Forrás: Portfolio.hu PÉNZÜGYI ÉVKÖNYV 2010
Netrisk.hu6 Sikertényezők Az első belépő helyzeti előnyének kihasználása és megtartása MÁRKANÉV ÜGYFÉLBÁZIS ÜGYFÉL- ORIENTÁLT ÜZLETI MODELL DIKTÁLÓ SZEREP követő helyett •ELSŐ ON-LINE •MÁRKANÉV •AKTÍV PR •AKTÍV ÜGYFÉL > •Magas ÜGYFÉL-ELÉGEDETTSÉG •LOJALITÁS •GYORS, KÉNYELMES •DÍJMENTES •SZÉLESKÖRŰ ajánlatok •ÜGYFÉLKÖZPONTÚSÁG •DÍJAK MEGJELENÍTÉSE •CASCO+KGFB •MINI TERMÉKEK •AUTOMATIZÁLTSÁG •KTG-HATÉKONYSÁG •EGYSZERŰ kommunikáció
Netrisk.hu7 Márkanév Kiemelkedően magas konverzió - Netrisk= „kötelező biztosítás” •63% márkaismertség •Offline és online média •TV és rádió műsorokban •Emelkedő konverziós arányok 4,4% 24,8% 5,5% 13,5% 6,6% 14,2% Forrás: Google Analytics - Konverzió -
Netrisk.hu8 Ügyfélbázis •2010: Aktív ügyfelek 456 e, regisztráltak száma 766 e •25-42 év: ~50% •33% nő, 67% férfi •94% magánszemély, 6% jogi •Gépjármű tulajdonosok közel 15%-a Növekvő, erős vásárlói potenciálú ügyfélállomány Forrás: Netrisk - Ügyfélszám -
A reklámzajból csak erős márkával lehet kitűnni (így nehéz) Netrisk.hu9
Reklámzaj itt is… Netrisk.hu10
A leghatékonyabb online eszközök is drágák Netrisk.hu11
Brandépítés Netrisk.hu12
Brandvédelem Netrisk.hu13
Miért kell offlineba kilépni? •C,D status elérése interneten alacsonyabb •Internetezők “csak” 2 millió, potenciális autós: 4 millió •Vidéki internetpenetráció fejletlenebb, mint a vidéki autósok száma Netrisk.hu14
Mikor kell offlineba kilépni? •Ha interneten már elértük a teljes elérést •Ha van elég cashflow, hogy megengedhesd •Ha a konkurensek még nincsenek ott Netrisk.hu15
Milyen eszközöket használunk? •Elsősorban ami az autósokat éri el: –Rádió –Óriásplakát forgalmas utak mentén (M1/M7) •TV: mert ennek a legnagyobb az elérése Netrisk.hu16
Kik a KGFB kampány nyertesei? Netrisk.hu17 Az autós ügyfelek? A biztosítók? Az alkuszok? NEM :)
Netrisk.hu18 Köszönöm a figyelmüket!