Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 1 Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Az új rendszer a CobraConto.NET.
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
IDŐJÁRÁS SZPONZORÁCIÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: április 28-tól az egyetlen Index ROS termékkel.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Visitor Media Research Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 –
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Üdvözöljük GWIBIZ WORLDWIDE Üzleti Tájékoztatón. Legdinamikusabban fejlődő üzletek a világon! GWIBIZ WORLDWIDE Trendágazat Internet + vásárlás.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Előadás másolata:

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Mottó: A marketingre költött összeg fele pénzkidobás… … de sajnos nem tudjuk, hogy melyik fele az

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója „Hiába mondod a folyónak, hogy ne folyjék, leghelyesebb, ha megtanulsz együtt úszni az árral.” (P.Kotler nyomán) Az online marketing talán a leghatékonyabb marketing eszköz egy KKV-nak

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 4 Miről lesz szó… Célközönség jellemzői Online média és a hagyományos média közötti eltérések Az online marketing alapvető formái Példák, esetek, árak Tanulságok

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 5 Célközönség - penetráció Internetezők száma Lakossági penetráció Részesedés a világból Növekedés Európai Unió %22.5 %147.3 % EU jelentkezők %1.9 %450.7 % Európa többi része %4.1 %397.5 % Európa összesen %28.5 %177.5 % A világ többi része %71.5%185.5 % A világ összesen %100.0 %183.1 % Internethasználat Európában Forrás: internetworldstats.com

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 6 Célközönség - penetráció Forrás: TNS-NRC Interbus, bázis éves lakosság Az internethez hozzáférők aránya Magyarországon A teljes lakosságra ez ~ fő

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 7 Célközönség - penetráció Az NRC Piackutató legfrissebb adatai szerint a éves magyar lakosság 27,4 százaléka legalább heti gyakorisággal internetezik - őket tekintjük gyakori internetezőknek. A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 42 %-a internetezik minden nap 4,5 % rendszeresen, de nem heti gyakorisággal használja az internetet. A rendszeresen internetezőkön felül közel 8 százalék már kipróbálta a világhálót, közel 2 százalék még nem, de a közeljövőben elképzelhetőnek tartja első félévében az internet előfizetések száma meghaladta az 1 milliót (~31%-os növekedés egy év alatt)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 8 Célközönség - szokások Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 % használja az internetet vásárlásra 53 % keres információt a világhálón a (akár online, akár hagyományos) vásárlásokat megelőzően. Sokan – ha nem is az interneten rendelik, vásárolják meg a terméket - kihasználják az internet információbőségét. 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után 62 % közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára 49 % szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 9 Célközönség - szokások Legtöbbször műszaki cikkekről szereznek információt online (68 %) 14 % online vásárol 25 % esetleg vásárolna a neten A keresés célpontjai gyakran könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 10 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 56 százaléka férfi, 54 %-a 30 év alatti, 36 %-a Budapesten él. A naponta internetezők körében még jelentősebb az előbbi csoportok dominanciája: e szegmensben 58 % a férfiak és 46 % a fővárosiak aránya.

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 11 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 59 %-a internetezik otthonában – a naponta internetezők körében ez az arány 87 százalék. Az internetezők 52 százaléka otthonában internetezik a legtöbbet. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők fele valamilyen szélessávú hozzáférést vesz igénybe. Munkahelyén az internetezők 34 %-a, iskolában pedig 26 %-a szokott internetezni.Iskolai internetezés a évesek 59 %-ban.

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 12 Célközönség - kilátások A szélessávú lefedettség alakulása Magyarországon Forrás: IHM

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 13 Hagyományos médiák vs. Internet MegjelenésMéret Üzenet módja Lefedett- ségi korlát Célközön- ség Ár Elhelyez- hetőség Visszake- reshetőség Nyomtatott sajtó AlkalmiFixKép+szöveg Országos, vagy lokális Előfizetők, alkalmi olvasók MagasLapzárta Csak eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakos Korlátos idejű (sec) HangSugárzási körzeten belül Háttér rádiózók, alkalmi hallgató Közepes Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük TVIdőszakos Korlátos idejű (sec) Hang+kép+s zöveg Sugárzási körzeten belül Műsor függők, alkalmi nézők Nagyon magas Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük InternetFolyamatosKorlátlanHang+kép+szöveg->interaktív Nincs korlát KorlátlanAlacsonyAzonnal Tetszőleges időpontra Forrás: Blend Reklám Kft.

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 14 Online marketing formák Honlap – Domain Keresőmarketing marketing Banner (reklámcsík) RSS hírek Blog (internetes naplók) Közösségi oldalak…

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 15 Az alapok: Honlap - Domain Egy jó honlap Vállalati identitás (IMAGE) Márkaismertség Láthatóság (keresőknek) Reklám, PR Ügyfélkapcsolatok Online értékesítés, megrendelés Weboldal nélkül értelmetlen online marketingről beszélni !! (Saját domain – néhány ezer Ft (.hu,.eu))

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 16 Kereső marketing Kulcsszavas keresés Kereső optimalizálás – kereső regisztráció Link szponzoráció (link marketing) Szó szponzoráció A rendszeres netezők 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 17 Kulcsszavas keresés

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 18 Link (szponzoráció)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 19 Kulcsszavas keresés

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 20

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 21 Mennyibe kerül..? Kulcsszavas keresés Heti díj Havi díj Éves díj 1. csomag (5 db kulcsszó) Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa 2. csomag (10 db kulcsszó) + ajánló box (1 hónap)* Ft + áfa Ft + áfa

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 22 marketing Saját adatbázis alapján Vásárolt adatbázisok alapján Gerilla marketing, vírusmarketing Lábléc szponzoráció Hírlevelek, cikkek, stb… Vigyázat ! Spam... (Ami nekünk reklám, az olvasónak Spam lehet)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 23 marketing- egy eDM példa Linkek elhelyezése Interware SkyEurope Követő kód elhelyezése Kiküldés szegmentált listára (Origó)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 24 marketing egy eDM példa kiküldött eDM megnyitások száma összesen ebből különböző felhasználó (22,7%) HTML megnyitások: (82,791%) text megnyitások: (17,208%) interware link :5 772 (3,9% CTR) skyeurope link: 54 (0,04% CTR)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 25 Mindez csupán egy kattintásnyira >> marketing egy másik eDM példa

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 26 Mennyibe kerül..? Szöveges e - mail üzenet kiküldése Ft/cím Rendszeres hírlevél/ negyedév Egyszeri az összes felhasználónak DM 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa ~ felhasználónak

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 27 Banner (reklámcsík) Pop-up Popunder Frame Button Shaped pop-up Sticky (gördülő) Full page overlay Floating Expanding (rollover) Pointer Rich Media banner, video Splash (betöltés előtt) A éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 45 százalék számára elfogadható. A hírlevélben látott reklámot 36 százalék, a megrendelt reklám t 28 százalék fogadja el

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 28 Flash, html, kép, AD kód tartalommal Megjelenés Megjelenés /1 hét Megjelenés/1 hónap Megjelenés/1 év Banner 468x60 freeweb.hu, tar.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat altavizsla.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat Utazas.altavizsla.hu,biztositas.altavizsal.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat online játékok 2 Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat piacháló (minden oldalon) 5 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa Mennyibe kerül..? Napi ezer egyedi látogató

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 29 Egy valós eset… Valós, bútorgyártással foglalkozó cég Azonos költségű kampányok párhuzamosan Az interneten ( ETARGET rendszerben – 103 portál ) Egy regionális nyomtatott sajtóban (38000 háztartáshoz jut el) 10 ügyfél 60 ügyfél Forrás: ETARGET sajtóközlemény

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 30 Online marketing előnyök Non-Stop kommunikáció Alacsony(abb) költségek Interaktív kommunikáció Személyre szabott (szabható) üzenet Rugalmas kampány tervezés Valós idejű visszacsatolás – beavatkozási lehetőség Gyors(abb) tervezés, lebonyolítás Pontos célzás – nagyobb hatékonyság Olcsóbb az eladás is Ügynöki jutalék, logisztika, stb..) Pontosan mérhető–hatékonyság !!! Elemezhető Nemzetközi

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója „Versenyelőnnyel rendelkezni, olyan, mint puskával lőni a késsel támadóra” (P.Kotler nyomán)

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató Interware Internet Szolgáltató ZRt. Tel.: