Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Mottó: A marketingre költött összeg fele pénzkidobás… … de sajnos nem tudjuk, hogy melyik fele az
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója „Hiába mondod a folyónak, hogy ne folyjék, leghelyesebb, ha megtanulsz együtt úszni az árral.” (P.Kotler nyomán) Az online marketing talán a leghatékonyabb marketing eszköz egy KKV-nak
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 4 Miről lesz szó… Célközönség jellemzői Online média és a hagyományos média közötti eltérések Az online marketing alapvető formái Példák, esetek, árak Tanulságok
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 5 Célközönség - penetráció Internetezők száma Lakossági penetráció Részesedés a világból Növekedés Európai Unió %22.5 %147.3 % EU jelentkezők %1.9 %450.7 % Európa többi része %4.1 %397.5 % Európa összesen %28.5 %177.5 % A világ többi része %71.5%185.5 % A világ összesen %100.0 %183.1 % Internethasználat Európában Forrás: internetworldstats.com
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 6 Célközönség - penetráció Forrás: TNS-NRC Interbus, bázis éves lakosság Az internethez hozzáférők aránya Magyarországon A teljes lakosságra ez ~ fő
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 7 Célközönség - penetráció Az NRC Piackutató legfrissebb adatai szerint a éves magyar lakosság 27,4 százaléka legalább heti gyakorisággal internetezik - őket tekintjük gyakori internetezőknek. A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 42 %-a internetezik minden nap 4,5 % rendszeresen, de nem heti gyakorisággal használja az internetet. A rendszeresen internetezőkön felül közel 8 százalék már kipróbálta a világhálót, közel 2 százalék még nem, de a közeljövőben elképzelhetőnek tartja első félévében az internet előfizetések száma meghaladta az 1 milliót (~31%-os növekedés egy év alatt)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 8 Célközönség - szokások Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 % használja az internetet vásárlásra 53 % keres információt a világhálón a (akár online, akár hagyományos) vásárlásokat megelőzően. Sokan – ha nem is az interneten rendelik, vásárolják meg a terméket - kihasználják az internet információbőségét. 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után 62 % közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára 49 % szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 9 Célközönség - szokások Legtöbbször műszaki cikkekről szereznek információt online (68 %) 14 % online vásárol 25 % esetleg vásárolna a neten A keresés célpontjai gyakran könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 10 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 56 százaléka férfi, 54 %-a 30 év alatti, 36 %-a Budapesten él. A naponta internetezők körében még jelentősebb az előbbi csoportok dominanciája: e szegmensben 58 % a férfiak és 46 % a fővárosiak aránya.
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 11 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 59 %-a internetezik otthonában – a naponta internetezők körében ez az arány 87 százalék. Az internetezők 52 százaléka otthonában internetezik a legtöbbet. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők fele valamilyen szélessávú hozzáférést vesz igénybe. Munkahelyén az internetezők 34 %-a, iskolában pedig 26 %-a szokott internetezni.Iskolai internetezés a évesek 59 %-ban.
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 12 Célközönség - kilátások A szélessávú lefedettség alakulása Magyarországon Forrás: IHM
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 13 Hagyományos médiák vs. Internet MegjelenésMéret Üzenet módja Lefedett- ségi korlát Célközön- ség Ár Elhelyez- hetőség Visszake- reshetőség Nyomtatott sajtó AlkalmiFixKép+szöveg Országos, vagy lokális Előfizetők, alkalmi olvasók MagasLapzárta Csak eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakos Korlátos idejű (sec) HangSugárzási körzeten belül Háttér rádiózók, alkalmi hallgató Közepes Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük TVIdőszakos Korlátos idejű (sec) Hang+kép+s zöveg Sugárzási körzeten belül Műsor függők, alkalmi nézők Nagyon magas Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük InternetFolyamatosKorlátlanHang+kép+szöveg->interaktív Nincs korlát KorlátlanAlacsonyAzonnal Tetszőleges időpontra Forrás: Blend Reklám Kft.
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 14 Online marketing formák Honlap – Domain Keresőmarketing marketing Banner (reklámcsík) RSS hírek Blog (internetes naplók) Közösségi oldalak…
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 15 Az alapok: Honlap - Domain Egy jó honlap Vállalati identitás (IMAGE) Márkaismertség Láthatóság (keresőknek) Reklám, PR Ügyfélkapcsolatok Online értékesítés, megrendelés Weboldal nélkül értelmetlen online marketingről beszélni !! (Saját domain – néhány ezer Ft (.hu,.eu))
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 16 Kereső marketing Kulcsszavas keresés Kereső optimalizálás – kereső regisztráció Link szponzoráció (link marketing) Szó szponzoráció A rendszeres netezők 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 17 Kulcsszavas keresés
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 18 Link (szponzoráció)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 19 Kulcsszavas keresés
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 20
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 21 Mennyibe kerül..? Kulcsszavas keresés Heti díj Havi díj Éves díj 1. csomag (5 db kulcsszó) Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa 2. csomag (10 db kulcsszó) + ajánló box (1 hónap)* Ft + áfa Ft + áfa
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 22 marketing Saját adatbázis alapján Vásárolt adatbázisok alapján Gerilla marketing, vírusmarketing Lábléc szponzoráció Hírlevelek, cikkek, stb… Vigyázat ! Spam... (Ami nekünk reklám, az olvasónak Spam lehet)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 23 marketing- egy eDM példa Linkek elhelyezése Interware SkyEurope Követő kód elhelyezése Kiküldés szegmentált listára (Origó)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 24 marketing egy eDM példa kiküldött eDM megnyitások száma összesen ebből különböző felhasználó (22,7%) HTML megnyitások: (82,791%) text megnyitások: (17,208%) interware link :5 772 (3,9% CTR) skyeurope link: 54 (0,04% CTR)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 25 Mindez csupán egy kattintásnyira >> marketing egy másik eDM példa
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 26 Mennyibe kerül..? Szöveges e - mail üzenet kiküldése Ft/cím Rendszeres hírlevél/ negyedév Egyszeri az összes felhasználónak DM 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa ~ felhasználónak
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 27 Banner (reklámcsík) Pop-up Popunder Frame Button Shaped pop-up Sticky (gördülő) Full page overlay Floating Expanding (rollover) Pointer Rich Media banner, video Splash (betöltés előtt) A éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 45 százalék számára elfogadható. A hírlevélben látott reklámot 36 százalék, a megrendelt reklám t 28 százalék fogadja el
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 28 Flash, html, kép, AD kód tartalommal Megjelenés Megjelenés /1 hét Megjelenés/1 hónap Megjelenés/1 év Banner 468x60 freeweb.hu, tar.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat altavizsla.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat Utazas.altavizsla.hu,biztositas.altavizsal.hu 6 Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat online játékok 2 Ft + áfa Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat piacháló (minden oldalon) 5 Ft + áfa Ft + áfa Ft + áfa Mennyibe kerül..? Napi ezer egyedi látogató
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 29 Egy valós eset… Valós, bútorgyártással foglalkozó cég Azonos költségű kampányok párhuzamosan Az interneten ( ETARGET rendszerben – 103 portál ) Egy regionális nyomtatott sajtóban (38000 háztartáshoz jut el) 10 ügyfél 60 ügyfél Forrás: ETARGET sajtóközlemény
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 30 Online marketing előnyök Non-Stop kommunikáció Alacsony(abb) költségek Interaktív kommunikáció Személyre szabott (szabható) üzenet Rugalmas kampány tervezés Valós idejű visszacsatolás – beavatkozási lehetőség Gyors(abb) tervezés, lebonyolítás Pontos célzás – nagyobb hatékonyság Olcsóbb az eladás is Ügynöki jutalék, logisztika, stb..) Pontosan mérhető–hatékonyság !!! Elemezhető Nemzetközi
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója „Versenyelőnnyel rendelkezni, olyan, mint puskával lőni a késsel támadóra” (P.Kotler nyomán)
Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató Interware Internet Szolgáltató ZRt. Tel.: