Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Gépjármű-biztosítások: KGFB vs. CASCO Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Célcsoport: ■ éves, ABC státuszú autótulajdonosok ■ ezen belül a Genertel ügyfelei Kvantitatív vizsgálatok: ■ 1400 fős online megkérdezés a teljes célcsoportban ■ 2072 fős online megkérdezés a Genertel-ügyfelek körében Kvalitatív kutatás fókuszcsoportos vizsgálatok – 8 budapesti csoport A kutatásokról Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai
Gépjármű-biztosítások: KGFB vs. CASCO
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai Kétféle gondolkodásmód a KGFB-ről ha nem lenne kötelező, nem kötné meg biztonságosan vezet, nem okoz kárt ha mégis, akkor állja a költségeket önszántából is megkötné amiben viszont egyezik a véleményük: a KGFB-választás legfontosabb paramétere A KEDVEZŐ ÁR nem vállalná a kockázatát annak, hogy balesetet okoz, és neki kell állnia a költségeket 91% döntött árral kapcsolatos tényező alapján 63% csak árparamétert vett figyelembe 37% vett figyelembe már szempontot is (megbízhatóság, elérhetőség)
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai Mit gondol a célcsoport a CASCO-ról? drága autóra érdemes CASCO-t kötni bankhitel felvétele esetén kötelező CASCO-t kötni az, hogy valaki köt-e CASCO-t vagy sem, nem függ attól, hogy mennyire vezet jól a CASCO-val nem rendelkezők 55%-a szerint: CASCO = luxus a CASCO-val rendelkezők 84%-a szerint viszont nem luxus, hanem CASCO = felelős gondolkodás 58% döntésében jelentős az ár, 89% más szempontot (is) figyelembe vett: több biztosítás egy helyen (33%) megbízható, nagy cég (32%) Gépjármű-biztosítások: KGFB vs. CASCO
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai A CASCO hiányának legjellemzőbb oka: a magas díj és/vagy az autó alacsonyabb értéke, idősebb életkora Gépjármű-biztosítások: KGFB vs. CASCO
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai KGFB Mivel az ár az elsődleges szempont, ezért a célcsoport zöme minden év végén utánajár az aktuális díjaknak. CASCO A CASCO-váltás kevésbé jellemző: 2008-ban a CASCO-val rendelkezők mindössze 8%-a váltott biztosítót. Jellemzően hiányosak az ismeretek a váltással kapcsolatban. A CASCO-sok kevesebb mint fele tudja, hogy lehetőség van váltásra végén 29% váltott KGFB-biztosítót, korábban pedig további 16% Gépjármű-biztosítások: KGFB vs. CASCO
Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai (internet-kapcsolattal) Az internetezők több mint 90%-a használja vásárlás előtti tájékozódásra a világhálót. KGFB-kötés előtt az internetező autósok 60%-a, CASCO-kötés előtt 30%-a tájékozódott az internetről – jellemzően online alkuszi honlapokról. A Genertel-ügyfelek 72%-a használt a tájékozódáshoz online alkuszi (vagy biztosítási tematikájú) honlapot, 43%-a informálódott a biztosító oldalán Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai Egyes termékeket, szolgáltatásokat 2008-ban az interneten vásárlók aránya (az összes internetező körében) Forrás: NRC E-Commerce Trend Report az NRC 2000 fős, a legalább hetente internetező évesekre reprezentatív online kutatása alapján Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai Egy internetezőre jutó online költés (Ft) 2008-ban Forrás: NRC E-Commerce Trend Report a vásárlók saját becslése az NRC 2000 fős, a legalább hetente internetező évesekre reprezentatív online kutatásában Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai Forrás: NRC E-Commerce Trend Report a vásárlók saját becslése az NRC 2000 fős, a legalább hetente internetező évesekre reprezentatív online kutatásában Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai direkt (jellemzően online) módon Hol kötötte jelenlegi KGFB-jét? négyötödük online alkusznál személyesen (alkusznál, üzletkötőnél, ügyfélszolgálaton) 42% A Genertel-ügyfelek több mint 90%-a vett igénybe online kötési módot. 58% autókereskedésben Hol kötötte jelenlegi CASCO-ját? egyéb személyes módon direkt (jellemzően online) módon 13% 36% 51% Az internet szerepe a biztosítás-kötésben
Genertel sajtótájékoztató - az NRC kutatási adatai A direkt kötési mód… a célcsoport háromnegyede nyitott erre, 43% pedig vonzónak találja 20% biztosnak, 37% valószínűnek tartja, hogy a jövőben köt direkt módon biztosítást az internet-eléréssel rendelkezők egyértelműen az online kötést preferálják, a telefonos ügyfélszolgálat a tájékoztatásban játszhat jelentős szerepet széleskörű informálódás lehetősége egyszerűség, kényelemgyorsaság24 órás elérhetőség Internetes vásárlás/rendelés: előnyök és hátrányok korlátozott interakció Az internet szerepe a biztosítás-kötésben bizalmatlanság kedvezőbb ár
Köszönöm a figyelmet! Kurucz Imre kutatási igazgató Blog: Tel: (06-1) Mobil: (06-20) Fax: (06-1)