Fiatalok Pénzügyi Igényei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A bankszámla a bankkal kötött szerződés alapján megnyitott számla.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Diákhitel Lehetőség és felelősség
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
ReportGyakoriságTartalom alap Tartalom bővített (pluszban) Bontások Bankpiaci trendekkéthavi Költési, hitelfelvételi, megtakarítási hajlandóság Intézmények.
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Egyetemisták a pénzügyi kultúráért
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
AZ ELSŐDLEGES FORGALMAZÓK SZEREPE A KÖLTSÉGVETÉS ÉVI FINANSZÍROZÁSÁBAN.
PÉNZÜGYI ISMERETEK A takarékszövetkezeti rendszer
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
Kormányszóvivői tájékoztató. A gáz árának változása januárban GKM- PM tájékoztató december 14.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
K&H trambulin tapasztalatok
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
szakmérnök hallgatók számára
SZJA feladatok Gazdasági közjog. Szja 1. 1.Munkabér: Ft/hó jutalom: Ft, étkezési utalvány: 3.000Ft/hó 2. FB tag: Ft/hó 3. megbízási.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Bankolás az [origo] szemszögéből
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Közösségi Önsegítő Rendszer (KÖR) mint jó megoldás teleházak számára.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
SCBK Befektetés. SCBK Megtakarítások A Magyar lakosság 7-szer több pénzt tart bankbetétben, mint befektetésben Bank betét Pénzpiac A megtakarítások fő.
Norvegija – Šiaurės pašvaistė 45 le cke az életben Nov 2009 He YanMusic: snowdream.
A Tartós Befektetési Számla előnyei, működése, típusai, megnyitásának és megszűnésének módja.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
Pénzügyi szolgáltatások gazdaságtana 1.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A termelés költségei.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Bankmérleg, eszköz oldal
Pénzügyi ismeretek Bankműveletek- bankszámvital Katona Klára.
Az Elsődleges forgalmazók szerepe a költségvetés első félévi finanszírozásában.
A bankok reagálása a válság okozta intézkedésekre, kontra ügyfelek Lábos Nikolett Gabriella Konzulens: Csányi Tamás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél.
Bankszámlanyitás, bankkártyaválasztás Készpénzzel, vagy anélkül?
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
SZÁMVITEL.
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Fiatalok Pénzügyi Igényei Kvalitatív és kvantitatív kutatás a 14-30 évesek körében

Bankok név- és reklámismertsége A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Bankok név- és reklámismertsége

Biztosítók név- és reklámismertsége A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Biztosítók név- és reklámismertsége

Bankok piaci részesedése A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Bankok piaci részesedése

Biztosítók piaci részesedése A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Biztosítók piaci részesedése

A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Klaszterelemzés, fogyasztói csoportok Kora (14-30) Hol tanul? (középiskola, főiskola/egyetem, OKJ, már nem tanul) Van-e folyószámlája, bankol-e? Jövedelem Kivel él? (szülőkkel, kollégium, albérlet, saját lakásban) 23 % 35 % 42 % Életkor

Fogyasztói csoportok, jövedelmek A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Fogyasztói csoportok, jövedelmek Életkezdők (23%) Függetlenedők (35%) Önállóak (42%) 14-18 évesek 19-24 évesek 24 év fölöttiek szülőkkel élnek, kisebb részül kollégiumban szülőkkel, albérletben és kollégiumban élnek jellemzően saját lakásban élnek, de szülőkkel és albérletben is középiskolások főiskolások, egyetemisták, nappali képzés jellemzően már nem tanulnak, egy részük még felsőfokú oktatásban, továbbképzésekben részesül, levelező vagy egyéb formában jellemzően nem dolgoznak, de 18%-uk diákmunkát végez kevesebb mint a fele dolgozik, jellemzően diákmunkát, esetenként vagy részmunkaidőben főállásban dolgoznak, egy tizede vállalkozó legnagyobb mértékben van megtakarításuk (62%) 91%-uk kap zsebpénzt, 13200 Ft-ot 80%-uk kap zsebpénzt, 16700 Ft-ot havonta csupán 38%-uk kap szülői támogatást, átlagosan 14600 Ft-ot 16%-uk kap ösztöndíjat, 9800 Ft-ot 48%-uk kap ösztöndíjat, átlagosan 19300 Ft-ot nem kapnak ösztöndíjat 68%-uk nem dolgozik 56%-uk dolgozik, havi keresetük 34 700 Ft 94%-uk dolgozik, havi jövedelmük 140 400 Ft 53%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank ügyfelek 99%-uk banki ügyfél, OTP Bank és K&H Bank ügyfelei 7%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank, Erste Bank, K&H Bank, Budapest Bank és CIB Bank 60%-uk egy biztosítónak sem ügyfele 65%-uk egy biztosítónak sem ügyfele 26%-uk egy biztosítónak sem ügyfele Tájékozatlanok a pénzügyek terén, igénylik, engedik a szülők aktív részvételét a döntésben. Új élethelyzetek, új felelősségek hárulnak a fiatalokra, függetlenedni és önálló döntéseket szeretnének hozni. Nagy az információigény,de csak most kezdik megtanulni, hogy hol tájékozódjanak. Véleményvezérek, barátok nagy szerepe a döntésekben. Anyagi függetlenség megteremtése, elkülönülés, kiköltözés a családi fészekből, önálló döntések. A cél a saját egzisztencia kialakítása, és nem elsősorban a szórakozás.

Szimpatikus pénzintézetek A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Szimpatikus pénzintézetek

Szolgáltatások használata A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Szolgáltatások használata Életkezdők Függetlenedők Önállóak Forint számla Forint számla Forint számla Bankkártya Bankkártya Bankkártya Diákbiztosítás ATM-es pénzfelvétel ATM-es pénzfelvétel Balesetbiztosítás Vásárlás bankkártyával Vásárlás bankkártyával ATM-es pénzfelvétel ATM-es mobilfeltöltés Magánnyugdíjpénztár Vásárlás bankkártyával Diákhitel Internetbank ATM mobilfeltöltés SMS-bank KGFB ATM-es egyenleglekérdezés Internetbank Lakásbiztosítás Terméktípusok használata összesen, % 2007 2008 Aktív termékek 41 Kártyatermékek 87 85 Passzív termékek 34 27 Biztosítói termékek 44 53 Tranzakciós termékek 82 92 Pénztári termékek 30 39

A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Megtakarítások célja Életkezdők Függetlenedők Önállóak Passzív termék (%) 8 30 32 Aktív termék (%) 6 35 54 Megtakarítása van (%) 55 61 62 Mire gyűjt (%) DVD-lejátszóra 38 Lakásra, házra 37 56 Albérletre Asztali számítógépre 27 HI-FI-re 26 Légkondira, klímára 31 Könyvre, tankönyvre 22 Számítógépes kiegészítőkre 28 Esküvőre Öltözködésre 24 Új autóra 16 TV-re, LCD TV-re Mikrohullámú sütőre 23 15 20 Hűtőszekrényre, fagyasztóra Használt autóra 14 18 19 Nyomtatóra, scannerre 12 Ellentmondó adatok: nem minden megtakarított pénz van becsatornázva a megtakarított pénzt gyorsan elköltik A megtakarítás célja nem tőkefelhalmozás, biztonságérzet kialakítása, hanem értékes tárgyak felhalmozása. A függetlenedéssel, önállósodással párhuzamos az eladósodottság mértékének növekedése.

A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Jövőbeni kereslet Életkezdők Függetlenedők Önállóak Jövőbeni kereslet (%) Bankkártya 42 Megtakarítási számla vagy lekötött betét 20 Lakás célú hitel 22 Diákhitel 28 19 Lakásbiztosítás 13 ATM-es pénzfelvétel Magánnyugdíjpénztár 17 Forint számla 12 Egészségpénztár 15 Életbiztosítás befektetéssel Balesetbiztosítás 11 Internetes vásárlás bankkártyával CASCO autóra Részvény, kötvény, egyéb befektetés 10 Vásárlás bankkártyával Önkéntes nyugdíjpénztár Autóhitel vagy autólízing Kötelező autóbiztosítás Deviza számla Az aktív és a tranzakciós termékek iránt a legnagyobb a kereslet. Jövőbeni használat, összesen % 2006 2007 Aktív termékek 37 36 Kártyatermékek 31 33 Passzív termékek 24 Biztosítói termékek 26 Tranzakciós termékek 35 Pénztári termékek 15 17