Comenius Legyünk környezetbarát európai polgárok! 1Pápa 2010.10.19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TANULÓSZOBA FÉLÉVI BESZÁMOLÓ
Advertisements

Erőforrások a Földön: Jut is marad is!!!!!
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A Garay János Gimnáziumban
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Kőbányai Komposztálási Program Szentirmai-Zöld Máté programvezető.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Szelektív Szilárdtól a Szuperkukákig
BURGÅRDEN OKTATÁSI KÖZPONT Tanétterem -és pékség.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
M. O. S. T. Mértékkel, Okosan, Spórolj, Tervezz
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Napocska Napköziotthon
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
Készítette: Angyalné Kovács Anikó
A vadgazdálkodás ökonómiai jellegzetességei Schiberna Endre.
A GÖMBÖC A bemutató a BME és a wikipedia anyagának felhasználásával, Várkonyi Péter előadása alapján készült.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, február 19. Czippán Katalin.
Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában „Polgár az Európai Demokráciában” OTV 2007/2008 Készítette: Mókus örs.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
OM azonosító: Székelyföld június OM azonosító:
Terepgyakorlat megnevezése (benne a terület nevével) Tanár neve Iskola neve.
Iskolai Környezetvédelmi Világnap projektünk
„ Gyertek, Kattintsuk Haza Együtt Európát!”. “…bár legyen egy kis pont a térképen, vagy egy csepp a tengerben, de mégis a miénk!”  Nagyváradot képviselik.
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
BISEL Biotikus Index a Középiskolai Oktatásban.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Komposztálási alapismeretek
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Fenntartható fejlődés
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A konferencia megszervezéséhez és lebonyolításához a támogatást a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH), valamint a Kutatás-fejlesztési Pályázati.
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Comenius Legyünk környezetbarát európai polgárok! 1Pápa

1. Vízminőség mérése • Helyszínek: Torja pataka, Feketeügy, Kászon pataka, Gelence • Leírás: a csoportok havonta vízmintát vesznek, megvizsgálják, biológiai és kémiai szempontok alapján kimutatják a szennyeződéseket. A vízmintákat összehasonlítják, és a kutatási eredményeket vetítettképes formában mutatják be. • A kutatómunkát 5-8 tagú csoport végzi. Vezetőtanárok: Fehér Katalin és Rozsnyai Árpád 2Pápa

Feketeügy 3Pápa

2. A borvíz útja • Helyszínek: Bálványos, Kovászna, Kiskászon, Hatolyka, Petőfalva. • Leírás: egy csoport néhány borvízforrásról információkat gyűjt, azok összetételét, gyógyhatását, szennyezettségét mutatja be. A borvíz vidékünk jellegzetessége, felbecsülhetetlen kincse. Vizsgáljuk természeti értékeinkhez való viszonyulásunkat. 4Pápa

Borvízforrások 5Pápa

3. Természetvédelmi területek feltérképezése • Helyszínek: Szent Anna-tó, Mohos, Rétyi Nyír, Tündérvölgy, veresvízi Vadaskert • Leírás: egy csoport információkat gyűjt, érvel a természetvédelmi területek kiválasztása mellett. Mindenről bemutató készül. 6Pápa

Szent Anna – tó 7Pápa

4. A vadállomány túlszaporodása vagy az élőhelyük szűkössége miatt keletkeznek vadkárok? • Leírás: Vadászok bevonásával egy csoport vizsgálja, annak a jelenségnek az okát, hogy a vadállatok egyre inkább veszélyeztetik a lakókörnyezetet, károsítják a gyümölcsösöket, a veteményeket, a háziállatokat. Ötleteket keresni kivitelezhető megoldásokra. 8Pápa

Vaddisznók 9Pápa

Kukázó medve Pápa

5. Ökológiai lábnyom • Helyszín: Kézdivásárhely • Leírás: egy munkacsoport teszteket végeztet egy bizonyos reprezentatív közösséggel. A tesztalanyok a fogyasztási és energiafelhasználási szokásaikról nyilatkoznak. Kiderülhet, hogy egy személy mennyi energiát használ a mindennapokban. 11Pápa

Ökológiai lábnyom 12Pápa

6. Konferencia szakértőkkel • A Sapientia Egyetem tanárai előadást tartanak a levegő kémiai és fizikai szennyezettségéről és ennek hatásáról az élő szervezetekre. 13Pápa

7. Rajz –, fotó –, plakát – és esszépályázat • Résztvevők: az iskola tanulói és a vendégek • Leírás: a beküldött pályázatokat zsűri értékeli, a legjobb munkákat kiállítjuk 14Pápa

Rajzpályázat 15Pápa

8. Komposztálás • Leírás: az iskolaudvaron komposztáló sarkot létesítünk, sőt otthonról is lehet hozni hulladékot. A komposztot a termelők felhasználhatják. 16Pápa

Komposzt Pápa

9. Szemétgyűjtés • A Zöld Nap Egyesület közreműködésével használt olaj és szárazelem gyűjtést szervezünk • Szemétszobor készítése különböző újrahasznosítható anyagok felhasználásával 18Pápa

Szemétgyűjtés Pápa

10. Öko-ISA • Az iskolaújság három nyelvű különkiadása 20Pápa

11. Gyógynövényeink • Minden csapat bemutatja a környezetében található gyógynövényeket. 21Pápa

Ezerjófű Pápa

12. Ökomanó • Az ökomanó kérdéseket tesz fel a diákoknak környezettudatos életmódjukról 23Pápa

13. Ökokarnevál Helyszín: Kézdivásárhely 24Pápa