Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Educatio digitális tartalomszolgáltatási projektjei XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál április Markója Szilárd EISZ Iroda és könyvtárvezető.
Advertisements

Felsőoktatási tankönyv- és szakkönyvtámogatások szeptember 30.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Debrecen, Markó Tamás informatikai főig.h., PTE Egyetemi Könyvtár 1 „Két úr szolgája” Az épülő pécsi Tudásközpont informatikai rendszere.
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
IKT projektek a közoktatásban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
MeetOFF.eu Képadatbázisok az OSZK-ban avagy képek archiválása és szolgáltatása a XXI. században. Moldován István Országos Széchényi Könyvtár.
Dr. Kokas Károly, SZTE EK Sajtódigitalizálás: hol tartunk? merre megyünk?
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
A hazai könyvtárak és az Európai Digitális Könyvtár Információs nap a 3. FP7-ICT pályázati felhívásról Budapest, január 29.
A Magyar Elektronikus Könyvtár helye, szerepe a hazai digitális könyvtárak között XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Budapest,
Műszaki szakfolyóiratok digitalizálása és archiválása a versenyképesség növelése érdekében ifj. Drótos László ifj. Drótos László OSZK MEK Osztály.
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
SAJTÓMÚZEUM SAJTÓMÚZEUM Digitális sajtótörténeti könyvtár és forrásgyűjtemény sajtomuzeum.oszk.hu NETWORKSHOP 2008 Dunaújvárosi Főiskola Dunaújváros, 2008.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
MR az ATHENA projekt partnere – eContentplus Nemzeti Információs Nap április 25., Budapest Mátrai Julianna irodavezető Nemzetközi Kapcsolatok és.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Debrecen Networkshop 2010 Határon túli magyar tartalomszolgáltatások Networkshop Debrecen, április.
Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető.
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
2007. október 12.Erdélyi Magyar könyvtárosok IV. Vándorgyűlése A papírtól a számítógépig, avagy miért digitalizálunk tulajdonképpen? Moldován István OSZK.
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE Az Országos Széchényi Könyvtár digitális folyóirat archiválási.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M NAVA project BudapestI Műszaki Egyetem Informatikai és Hírközlési Minisztérium NAVA 2005.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
A digitális kompetencia fejlesztése
Digitális tankönyvtár
A MÚZEUMI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSAI
Előadás másolata:

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető A Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár szolgáltatásai, és jövőbeli fejlesztései Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető

www.hik.hu

A Hallgatói Információs Központ (HIK) 2003-ban nyitott 10 000 regisztrált hallgató (és oktató) 300 számítógépes tanulóhely 30 gépnélküli olvasóhely EISZ kiegészítő szolgáltatások: könyvtár, FIP Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár

A Digitális Tankönyvtár elérhetőségei www.hik.hu/tankonyvtar www.tankonyvtar.hu

Digitális Tankönyvtár történelem 2004-ben indult az OM/OMAI/HIK szervezésében cca. 180 MFt, 23 kiadó 100 címe nyert 2005-ben OM/NKTH/HIK 100 MFt, 26 kiadó 46 címe nyert 2007: NFT II. (TÁMOP, TIOP)

Digitális Tankönyvtár történelem II. Egyéb nem a pályázatokhoz kötődő állománygyarapítások: História folyóirat teljes 25 évfolyama, 1979-2004 (8 000 ábrával) A Mindentudás Egyetemének három szemesztere Egyéb kiadványok, pl. az Arcanum Kiadó kézikönyvei

Statisztikák (2006) Az első hét helyezett: Növénytan: 433 066 Tényeken Alapuló Orvostudomány Módszertani Ajánlások:  337 210   Kortárs Magyar Művészeti Lexikon I-III.:172 280   Zöldségtermesztők kézikönyve:  83 206   Környezettechnika:  82 259   A háziállatok funkcionális anatómiája:  72 039   Biblia:  51 490 

A Szakkönyvdigit 2005 új elemei a metaadatokat külön fájlban kell leadni (DC és MARC XML) mathml formulák képleteknél (Mathplayer plugin, IE) kötött könyvtár szerkezet (.images, .meta, .math)

Újdonság: az ‘Ábratár’ 50 000 ábra (fotó, rajz, matematikai/kémiai/fizikai képletek) DC metaadatolás (folyamatban) szabad keresési lehetőség az adatbázisban kombinált kereshetőség szövegekkel, szövegelemekkel

A jövő: az oktatási terület és a kulturális közvetítők szükséges együttműködése az oktatási és kulturális tárca összevonása (komplex programok, lobbi) a köz- és felsőoktatási digitális tananyagok szükségessége (digitális írástudás, LLL, IKT alapú oktatási rendszerek) NFT II. TÁMOP, TIOP (közgyűjteményi digitalizálás, közös felületek, kompetencia központok)

a kompetencia alapú oktatás támogatása a tanmenet teljes egészét lefedő digitális,- oktatási programcsomagokkal és az elterjesztést támogató központi szolgáltatás rendszerrel (különösen: közép- és főiskolai/egyetemi könyvtáraknál!) a könyvtárak részvétele: kulturális örökség elemeinek digitális hozzáférhetővé tétele: filmek, audio anyagok, rádió-, tv archívumok, képtárak, múzeumok, online könyvtárak

Feladatok a 2007/2008-ban I. szorosabb együttműködés a Sulinet Digitális Tudásbázissal

Az SDT (sdt.sulinet.hu) ÖSSZEFOGLALÁS 9 800 foglalkozásnyi új tananyagtartalom 3 000 db szimuláció (animáció) 600 db tevékenység 2 db (interaktív) szoftver 2 db teljes adaptált interaktív tananyag 10 000 db fénykép 510 db mozgókép 4 600 db az új SDT követelményeinek megfelelő átdolgozott foglalkozás

Feladatok a 2007/2008-ban II. ‘Ábratár’, 50 000 kép, képlet, egyéb ábra a képek metaadatolása (DC) eLearning felépítésű tananyagok közreadása, megcélozni kurrens, napi tartalomat is: dedikált hálózat kialakítása egyéb könyvtárakkal, szolgáltató intézményekkel, vpn kapcsolaton keresztül (jogdíjas művek továbbítása, autentikált tartalmak közreadása)

Feladatok III. A VPN hálózat kialakítása Virtual Private Network - virtuális magánhálózat NFT II: jogdíjas anyagok közreadása! biztonságos kapcsolatteremtés azonosítás mindkét oldalon dedikált tartalmak célba juttatása a jogdíj kezelés lehetősége (DRM)

Köszönöm a figyelmet! szilard.markoja@hik.hu