Kézenfogva együtt Környezetünk értékeinek védelmében, az inklúzív pedagógia tükrében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Napocska Napköziotthon
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Körlánc Egyesület.
PROGRAM.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Madarász Imre Egyesített Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Comenius Iskolai Együttműködés 2010 – 2012.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Erasmus+ tapasztalatok
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
„HELP” Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
2018/2019 tanév.
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Kézenfogva együtt Környezetünk értékeinek védelmében, az inklúzív pedagógia tükrében.

“Sok kis ember sok kis helyen, miközben sok kis dolgot megtesz, megváltoztathatja a világ arcát.”

Pályáztunk Comenius Többoldalú Iskolai együttműködések Comenius Többoldalú Iskolai együttműködések multilaterális (többoldalú) projekt •minimum 3 ország egy-egy közoktatási intézményének bevonása •nemzetközi együttműködés keretében a közös témában való 2 éves munka •Gyermekek aktív bevonása, az összes munkafolyamatban történő részvétele Célja: •külföldi partnerkapcsolatok révén a pedagógiai programok gazdagítása, •projektjellegű tevékenységek során bevonni a nemzetközi vérkeringésbe: gyermekek intézmény dolgozói

Partnereink Kertvárosi Óvoda Magyarország, Pécs Intézmény képviselője: Végső Pálné Projektvezető: Schmidt Éva Koordinátor Wiener Ungarischer Schulverein Ausztria, Bécs Intézmény képviselője:Friedrich Oberhofer Projektvezető: Király Andrea Kármán József Alapiskola és Óvoda Szlovákia, Losonc Intézmény képviselője: Bial Péter Projektvezető: Gyetvai Judit „Árvácska” óvoda Románia, Sepsiszentgyörgy Intézmény képviselője: Zágoni Erzsébet Projektvezető: Jakab Hajnalka Csemete református magyar- angol óvoda Románia, Kolozsvár Intézmény képviselője: Lészai Lehel Projektvezető: Lészai Emő-Klára

Mi motivált bennünket a pályázat megírására?  környezeti nevelés stratégiájának, az óvodai nevelésben való tudatos megjelenése  nevelő-, fejlesztő munkánk színesedése,  új tartalmakkal való bővülése  A közösségi érzés, a gyermekek nyitottságának, más kultúrák befogadásának elősegítése,  Identitástudatuk formálása

Programtervünk Céljaink  természeti- és társadalmi értékek megismerése, védelme: •Közvetlen környezet •Hazánk •Határmenti országok  környezettudatos magatartás kialakítása  környezetért felelős életvitel elősegítése  értékes ismeretek, tapasztalatok biztosítása a gyermekeket körülvevő környezetükről  határmenti országok óvodáiban megvalósuló környezeti nevelés céljainak, módszereinek problémáinak megismerése Feladataink  Befogadó attitűd  Esélyegyenlőség  pozitív érzelmi viszony

Megvalósítás  Folyamatos kapcsolattartás Az internetet tekintjük a kommunikáció elsődleges eszközének. Az internetet tekintjük a kommunikáció elsődleges eszközének. ( en, telefonon és skyp)  Projekttalálkozók  Gyermekek szülők bevonása  Szakmai napok rendezése  Beszámolók, dokumentációk készítése  Együttes tervezés, folyamatos értékelés

Projekttermékek  közös honlap, folyamatos frissítése, folyamatos frissítése, a projekt során megszületett termékek (kiállítási anyagok,kézikönyvek, stb.), a projekt során megszületett termékek (kiállítási anyagok,kézikönyvek, stb.), a projektmegvalósítás tapasztalatainak ( találkozók, együttműködés, módszertan stb.) közzététele. a projektmegvalósítás tapasztalatainak ( találkozók, együttműködés, módszertan stb.) közzététele.  DVD/CD-Rom termékek, prospektusok,  kiállítási anyagok,  újságcikk,  Konferencia,  gyakorlati kézikönyv).

Értékelés  A partnerintézményekben projekt naplóban kerülnek rögzítésre a dátumok, felelősök, tevékenységek, célok, feladatok, és eredmények  jegyzet, video, foto  testületi megbeszélés, mérlegelés  Jegyzőkönyvek (interjú, kérdőív)  Időközi értékelések (projekttalálkozókon)

2 év együtt

2010. szeptember  Partnertalálkozó  A Pécs EKF Szakmai Napok: a két éves projekt prezentációja a város és a megye óvodái számára. (média, prospektus). Óvoda bemutatása.  Kiállítás a magyar és a határon túli óvodások munkáinak gyűjteményéből.  Weboldal elkészítése.

2011. január  Ünnepi ötletek tárháza az újrahasznosítás jegyében(Bábok, képek, játékok barkácsolása készítése).  Szelektív hulladékokok praktikus felhasználásának megjelenítése leírással, fótókkal illusztráva.

2011. január  Partnertalálkozó alkalmával a gyűjteményeink bemutatása, a közös füzet létrehozása céljából a kijelölt felelősnek való átadása.  Pedagógiai módszerek gyakorlati megvalósulásának bemutatása az adott országban, a tematika alapján (óvodai foglalkozás)

2011. április  Videófilmek készítése a sporthét eseményeiről.

2011.május  Partnertalálkozón az egészségmegőrző tevékenységek értékelése.  Pedagógiai módszerek gyakorlati megvalósulásának bemutatása az adott országban, a tematika alapján (óvodai foglalkozás).  A sporthét eseményeiről készült videófilmek prezentálása.

2011.szeptember  Komposztálók kialakítása.  Óvoda udvarának fásítása, bokrosítása.

2011. október  Partnertalálkozó. Közös természeti térkép készítése.  Pedagógiai módszerek gyakorlati megvalósulásának bemutatása az adott országban, a tematika alapján (óvodai foglalkozás).

2012 január  Hegy-völgy-erdő-Környezetünk értékeinek védelme

2012. március  Természeti kincsünk a víz.  Projektnap eseményeinek dokumentációja (videó, fotó, gyermekmunkák,napló).

2012. április  Hegy-völgy-erdő-Ébredő természet  Föld napja keretében plakátkészítés (gyermekrajzverseny: Földünk)  Óvodáink udvarában veteményeskert, virágoskert kialakítása.

2012. április  Partnertalálkozó keretében az eddigi anyagok összerendezése, projekttermékek utolsó munkafázisainak megbeszélése.  Pedagógiai módszerek gyakorlati megvalósulásának bemutatása az adott országban, a tematika alapján (óvodai foglalkozás).

2012. június  Környezetvédelmi világnaphoz kapcsolódó események rögzítése (videó, fotó, napló)  Hegy-völgy-erdő-Virágzó parkjaink védelme  Társadalmi és természeti értékekeink

2012. július  A két év során elért eredményeink globális prezentációja.

Nyert a pályázatunk  Mindezek megvalósításában támogatás segíti az intézményeinket, az adott ország nemzeti irodája által.

“Ha sikeres akarsz lenni, a dolog nagyon egyszerű. Érts ahhoz, amit csinálsz! Szeresd, amit csinálsz, És higgy abban, amit csinálsz! Igen, ilyen egyszerű ez.” (Will Rogers)