A VM Dunántúli Agrár-szakképző Központ bemutatása, helyzete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Szakképzési dokumentumok
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ TÁMOP- Zárókonferencia.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A VM Dunántúli Agrár-szakképző Központ bemutatása, helyzete Marcali 2011.03.02.

A DASZK A szekszárdi székhelyű, VM DASzK, Szakképző Iskola 2008.08.11. napjával jött létre, 8 VM fenntartású, nagy múltú, az agrár-szakképzésben meghatározó intézmény összevonásával Az intézmény jogállása: önálló jogi személyiséggel rendelkező központi költségvetési szerv. Típusa: többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény. Az intézmény fenntartója és felügyeleti szerve: Vidékfejlesztési Minisztérium Tanulólétszáma: 2653 fő Marcali, 2011.03.02.

Marcali, 2011.03.02.

VM DASZK, Szakképző Iskola - Móricz Zsigmond Mezőgazdasági Szakképző Iskola, Kaposvár VM Dunántúli Agrár-szakképző Központ, Csapó Dániel Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Szekszárd VM DASZK, Szakképző Iskola - Apponyi Sándor Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Lengyel VM DASzK Szakképző Iskola Lippai János Kertészeti Szakképző Iskola és Kollégium, Sopron Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium, Szentlőrinc VM DASzK, Szakképző Iskola Teleki Zsigmond Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Villány VM DASzK, Szakképző Iskola- VM Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Vép VM DASzK Szakképző Iskola - VM Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Sellye

A DASZK létrehozásának célja A szakképző központ létrehozásának célja a szakképzés és felnőttképzés rendszerének racionalizált átalakítása, a párhuzamosan futó képzések megszüntetése,a diverzifikált képzési struktúra kialakítása, valamint egy költséghatékonyan működő intézményrendszer megteremtése, mely alkalmazkodik a munkaerő-piaci kereslethez. Marcali, 2011.03.02.

A DASZK integrációs feladatai A tagintézmények együttműködésének erősítése a következő területeken: középfokú beiskolázás kollégiumi kapacitás kihasználása elméleti és gyakorlati szakképzés követelményeinek összehangolása pályázati tevékenység szakképzés racionalizálása A tagintézmények által elfogadott egyeztetési mechanizmus kialakítása és működtetése a fenti feladatok megvalósítása érdekében Marcali, 2011.03.02.

Szervezeti ábra DASZK FŐIGAZGATÓ IGAZGATÓ TANÁCS Tagintézmény szervezete DASZK ÁLTALÁNOS FŐIG. HELYETTES IGAZGATÓ TANÁCS DASZK FŐIGAZGATÓ Móricz Zs. MSZI IGAZGATÓ Apponyi S. MSZI IGAZGATÓ VM MSZI IGAZGATÓ Ujhelyi I. MKSZIK IGAZGATÓ Teleki Zs. MSZIK IGAZGATÓ VM KMSZIK IGAZGATÓ Lippai J. KSZIK IGAZGATÓ DASZK GAZDASÁGI FŐIG. HELYETTES Székhely intézmény szervezete Csapó D. KMSZI FŐIGAZGATÓ

A projektszervezet

Mitől működött a projekt szervezet? Tagjai elkötelezettek a projekt megvalósítása iránt. Átlátható tervezési és ellenőrzési rendszert alakítottunk ki. A feladat és felelősségi körök egyértelműen elhatárolásra kerültek.

Hogyan segítette a projekt az iskolák marketing munkáját? Kialakítottuk a közös beiskolázási stratégiát, megjelenési formákat. Elkészült a DASZK-ot bemutató kiadvány 16 000 példányban 50 perces PR film, amelyben bemutatkoznak az iskolák, logózott reklám és ajándék tárgyak készültek, önálló melléklet jelent meg egy országos szakmai lapban, beiskolázási hirdetések jelentek meg.

A fejlesztés eredményei A humán erőforrás fejlesztés és a szervezet fejlesztés eredményeiből minden intézmény egyforma mértékben részesedett. A beszerzések esetén a részesedés létszámarányosan történt.

Az integrált irányítást segíti az integrált ügyviteli szoftver és iktatóprogram, mely beszerzésre került – egy program nyolc felhasználói jogosultsággal. Az intézményirányítási program (tanoDATA) kifejlesztésre került, bevezetése folyamatban van. Tanulónyilvántartás Benchmarking adatbázis Mérés-értékelés Tananyag tervezés E-napló

A fejlesztések eredményei Pedagógia munka segítése: Tanári segédanyag 19 tantárgy (terület) 121 db óravázlat

Tanügyigazgatás Elkészült: Közös beiskolázási stratégia. Egységes szabályzatok. A jogszabályi változásokat figyelembe véve az SZMSZ, a PP és a helyi tantervek módosítása.

Kidolgozták az egységes teljesítmény értékelési rendszert. A tanulói lemorzsolódás figyelemmel kísérésére elektronikus adatlap készült. Munkaköri leírás minták készültek. Tantárgyfelosztás elkészítéséhez kidolgozták az egységes eljárásrendet és számítási módot.

Szakképzés fejlesztés Elkészült a DASzK Modultérképe, amely tartalmazza az intézményben oktatott valamennyi új OKJ-ban szereplő szakma moduljait, összehasonlításra kerültek a különböző szakmák közötti azonos modulok, amelyek alapján megállapítható az egyes szakmák és intézmények közötti átjárhatóság.

Kialakításra került az Egységes Szakmai Vizsgáztatási Rendszer, amely tartalmazza a szakmai vizsgák megszervezésének rendjét. Elkészült a DASZK intézményei munkaerő-piaci kapcsolatrendszerének feltérképezése, munkaerő-piaci igények felmérése.

Mobilitási programok kerültek kidolgozásra. Szakmai óravázlat minták készültek. Feltérképezték az iskolák külföldi kapcsolatait, létrejött egy partner találkozó. Megvizsgálták az alternatív szakképzés bevezetésének lehetőségeit. Statisztikai adatfeldolgozással, elemzéssel segítették az iskolák képzési tevékenységét.

Felnőttképzés Szakmai felnőttképzési programok felülvizsgálata, egységesítése. A fejlesztőcsoport tagok kidolgozták 25 szakképesítés tekintetében a DASzK egészére érvényes felnőttképzési programot.

2009-10. tanévben 1771 felnőtt képzésbe vonása történt meg. 139/2008. (X. 22.) FVM rendelet alapján történő katalógusba-vétel előkészítése, pályázat benyújtása, képzések koordinálása. Sorsfordító munkaerő piaci program kidolgozása, képzési szakaszának megvalósítása. 2009-10. tanévben 1771 felnőtt képzésbe vonása történt meg.

Pályakövetés Kialakították a DASZK nyomon-követési rendszerét, a végzősök adatbázisának kialakítása, feltöltése folyamatban van. Elkészültek a tanulói kérdőívek. Elkészültek a tanulói és a pedagógus tájékoztatók. Megtörtént a pedagógusok felkészítése az egyes intézményekben. Elkészült a végzett tanulók nyomon-követési rendszerének technikai leírása.

Mérés-értékelés A mérés-értékelés fejlesztőcsoport elvégezte a kompetencia méréseket és értékelésüket az alábbi területeken: matematikai logika szövegértés és kommunikáció szociális és életvitel Idegen nyelv Kb. 1500 tanuló mérése történt meg.

A mérőlapok összeállítása kompetencia területenként történt. Elkészültek a javítókulcsok. A mérési eredmények kiértékelését követően fejlesztési tervek készültek egyéni és osztály szinten.

Minőségfejlesztés Kidolgozásra és bevezetésre került egy egységes, a DASZK intézményeiben alkalmazott Szakképzési Önértékelési Modell. Kidolgozásra került a közösen kialakított indikátorrendszer. partneri mérések közös kérdései (tanulói, szülői, gyakorlóhelyi, pedagógusi, nem pedagógusi körre)

minden tagintézmény elkészítette erősségeinek és fejlesztendő területeinek listáját. elkészültek a DASzK szintű fejlesztési tervek, majd ehhez kapcsolódva a tagintézményi szintű fejlesztési tervek is.

Elkészültek tagintézményenként a kiválósági szintű önértékelések: Adottságok oldal, amely a vezetést, stratégiát, emberi erőforrásokat, erőforrásokat és folyamatokat írja le. Eredmény oldal az eredmény oldali indikátorokból (2007-8-es, 2008-9-es és 2009-10-es tanév) és a 2008-2009-es és 2009-10-es tanév partneri méréseiből állnak. A kiválósági szintű önértékelések dokumentumai a SZÖM III. modell alapján készültek.

Hátrányos helyzetű tanulók reintegrációja A reintegrációs fejlesztésben az FCS által összegyűjtött minták közös elemzése, a jó gyakorlatok elterjesztése, és egyéni fejlesztési programok kidolgozása történt. Megtörtént a szakiskolai tanulók számára készített hátránykompenzációs programok és hátrányos helyzetű tanulók integrált oktatása, együttnevelése program adaptálása.

Kidolgozásra került a családpedagógiai szolgáltatás programja. Elkészült a felkészítő osztályok munkájának szervezési feladatait, a szükséges dokumentációk elkészítésének rendjét tartalmazó dokumentum.

Néhány adat rólunk Tanulólétszám: 2653 fő. Tanulólétszám változása: + 6,3 % Szakmacsoportok száma: 7 Mezőgazdaság és élelmiszeripari képzések aránya: 75% Oktatott szakképesítések száma: 16 Hiány szakképesítések: 4 Felnőttképzésbe bevont hallgatók száma: 1771 fő

Köszönöm a figyelmet!