Reklámok a turizmusban
A turizmusban a reklámnak a megszokottól eltérő szerepe van. Sok esetben propaganda jellegű és egy területre, idegenforgalmi régióra vagy komplex turisztikai termékre vonatkozik.
1. Turisztikai kiadványok Közvetlen hatású: plakát, turisztikai prospektus, város- vagy tájismertető Közvetett hatású: útikönyvek, útirajzok, útleírások, szépirodalmi művek.
2. Turisztikai sajtópropaganda Közvetlen hatású: fizetett sajtóanyagok Közvetett hatású: riportok, útleírások, szakcikkek
3. Írásbeli tájékoztatás Közvetlen hatású: levelezés az ügyfelekkel Közvetett hatású: hírlevél, hírmagazin
4. Propagandairodák, kirendeltségek A külföldön felállított turisztikai propagandairodák és képviseletek a turisztikai propaganda és tájékoztatás fontos szervei.
5. Szájpropaganda A leghatékonyabb eszköz
6. Turisztikai kiállítás Idegenforgalmi börze Az idegenforgalmi kínálat elterjedt eszköze.
7. Internet Az internet egyre nagyobb szerepet kap a turisztikai propagandában. Lefoglalás, keresés, akciók, reklámlevelek.
8. Egyéb eszközök Rádió, televízió, film