" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Szociális munka a börtönben
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
az általános iskolákban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
"Legyen az esély egyenlő ..."
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Team munka egy többcélú intézményben
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Legyen más a szenvedélyed! 2.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák – iskolai kezeléséhez szükséges vélemények elemzése." Fekécs Éva Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ 2009. augusztus 25.

Iskolai kábítószer-probléma kezeléséhez szükséges képzések megszervezése és megtartása A képzés célja: a különböző szakterületeken dolgozók együttes képzése (a közös gondolkodás és az egyeztetett probléma megoldás hatékonyabb és eredményesebb lehet, a felmerülő gondok orvoslására), káros szenvedélyek prevenciójára régiónként képzéseket szervezése, az egyes szakemberek saját munkájukon túl megismerve az érintkező szakterületek munkáját és lehetőségeit, az egyes problémákat individuálisan kezelve találjanak megfelelő megoldásokat a felmerülő problémák kezelésére, az iskolai preventív munkában résztvevő szakemberek számára összeállítandó háttéranyag.

Mátészalka (Nyíregyházi helyszínnel) Észak - Kelet Magyarország Iskolai kábítószer-probléma kezeléséhez szükséges képzések megszervezése és megtartása Sor- Régió Város Létszám szám (fő) 1 Közép - Dunántúl Veszprém 30 2 Észak - Alföld Nyíregyháza 42 3 Mátészalka (Nyíregyházi helyszínnel) 38 4 Dél - Alföld Szeged 47 5 Hódmezővásárhely 32 6 Dél- Dunántúl Pécs I. 43 7 Pécs II. 37 8 Észak - Kelet Magyarország Miskolc 40 9. Nyugat Dunántúl Győr 44 10. Budapest Budapest XVII. kerület 23 XVII. kerület 11 Észak - Magyarország Eger 39 12 Közép - Magyarország Szigetszentmiklós 33 13. Pomáz 29   Összes: 634 fő

A képzés részletei A képzésekre meghívottak köre: pedagógusok (gyermekvédelmi-, egészségnevelési-, szabadidő felelős, drog koordinátor stb.) iskolaorvosok, védőnők, pszichológusok, gyógypedagógusok, szociális munkások, szülők stb. Regionális képzés keretében a képzésen résztvevők kitöltöttek egy kérdőívet. (n=337)

Nemek és szakképzettségek százalékos megoszlása (n=337)

Korcsoportos megoszlás

Iskolai drogfogyasztás I.

Iskolai drogfogyasztás II.

Iskolai drogfogyasztás III.

Iskolai drogfogyasztás IV.

Iskolai alkohol fogyasztás I.

Iskolai alkohol fogyasztás II.

Iskolai alkohol fogyasztás III.

Iskolai alkohol fogyasztás III. Az 1-2 kortynál több alkoholt már fogyasztott tanulók aránya nemenként és osztályonként (HBSC 2006)

Iskolai dohányzás I.

Iskolai dohányzás II.

Iskolai dohányzás III.

Iskolai dohányzás IV. A dohányzást már kipróbáló tanulók aránya nem és osztály szerint (HBSC 2006)

/a kérdésre válaszolók százalékában/ (Ifjúság 2004. Gyorsjelentés) Az alkoholt és a cigarettát legalább hetente fogyasztók és a drogokat használók aránya korévenként /a kérdésre válaszolók százalékában/ (Ifjúság 2004. Gyorsjelentés) % életkor

Mit tart az ifjúság legégetőbb problémájának? /százalékos megoszlás/ (Ifjúság 2004. Gyorsjelentés)

Javaslatok fenti problémák iskolai megoldására Képzések, fejlesztések önismereti, konfliktus megelőzés, konfliktus kezelés, életvezetési, stressz kezelés, közösségfejlesztés, kommunikációs készségfejlesztés, szituációs gyakorlatok, segítségnyújtás lehetséges módjai Hagyományos módszerek: előadások, film vetítések, eg.nev.napok szórólap, DADA program, A-HA program, szabadidős programszervezés, közös élmények, beszélgetések (egyéni, közös, kiscsoportos, segítő) A jó állandó megerősítést és dicséretet érdemeljen. Közösségi és egyéni értékeket felismerő és erősítő programok.

Javaslatok fenti problémák iskolai megoldására II. Egyéni módszerek: Kortárs segítők, Pozitív énkép erősítés, Empátia érzésének erősítése, Eset ismertetés, Élménypedagógia Drámapedagógia „Diák Bíróság”, Felkészítő foglalkozások: a tanuló tudjon „nem”-et mondani Egyéni fejlesztések: Agresszív viselkedés esetén „nem érti,hogy mi a baj” vele.

Javaslatok fenti problémák iskolai megoldására III. Együttműködések Egységes pedagógiai koncepció Közösen hozott döntések Média szerepének megreformálása A meglévő szabályrendszer következetes betartása és érvényesítése pl. Házirend pontos betartása Konkrét és következetes ellenőrzés (szülői monitorozás) Protokoll használat (pl. jegyzőkönyv, fegyelmi eljárás)

Javaslatok fenti problémák iskolai megoldására IV. Szakemberek, együttműködő partnerek, akik egymás munkáját segítik. iskola-pszichológus, mentálhigiénés szakember, gyógypedagógus, főállású tanítás utáni szabadidő szervező, szociális munkás, szociális mentor (életvezetés), iskola-rendőr, iskola-polgárőr, Elvárások: hitelesség, titoktartási kötelezettség, példamutatás, következetesség, az oszt. főnök személye meghatározó, tanári felügyelet, tanári ügyelet, esetkövetés, utókövetés, Mentálhigiénés szakember segítse az iskolában a fiatalokkal foglalkozó szakembereket.

Javaslatok fenti problémák iskolai megoldására V. A szülők: a szülők felelősségének hangsúlyozása szoros kapcsolattartás az iskolában dolgozó szakemberekkel szülői kontroll gyakorlása pl. szabadidős tevékenység „Szülői Fórum” nevelési gondok megoldására „Szülők Akadémiája” szülőknek és gyermekeiknek közös iskolai programok pl. sport, kézműves foglalkozások stb.

A szakemberek dilemmája iskolaeu2008@gmail.com