Gazdasági informatika II LCD televíziók bemutatása
1. hét 1. napja Újra az iskolapadban!!! Fellélegeztünk a vizsgaidőszak után egy kis időre, míg meg nem kaptuk a következő feladatunkat.
1. hét 2. napja Mi is ez? •k•képessé válni több-szereplős (külső szakértő, belső megrendelő, IT- tanácsadó, hallgatótársak által befolyásolt) folyamatokban dolgozni, •v•valós, gazdasági szempontból releváns feladatot adatvédelmi és szakmai szempontból korrekt módon kezelni, •s•szűk határidők és konzultációs erőforrások mellett sikeresen működni, •T•TDK-, ill. szakdolgozatok tartalmi elvárásait minimális szinten kielégíteni (a jeles értékű feladatok esetén JAVASOLT a TDK-n való indulás), •a•a GINF1 és a GINF2 (ill. egyéb tantárgyak) ismereteit szintetizálni, •a•az eddigi legjobb hallgatói feladatok tartalmi és technikai színvonalát meghaladni.
1.hét 3.napja Sokat töprengtünk azon, hogy milyen termékcsoportot szeretnénk megvizsgálni és úgy döntöttünk, hogy az informatika területén maradva 19 colos monitorok vizsgálatába kezdünk.
1.hét 4-5.napja Több szakmabeli honlapot is megnéztünk információkat gyűjtve a termékekről. Rábukkantunk a Prohardver honlapjára, ahol a rengeteg érdekes hír és cikk közt megtaláltuk alanyainkat. 5 darab 19 colos monitort választottunk ki 5 különböző gyártótól. Ezek rendre az Asus, a Belinea, az LG, a Samsung és a Viewsonic termékei.
Multimédia 1 •Az 1. dián buborékos hátteret láthatjuk a fő- és alcímet, mely szerintünk erősen sugározza az LCD – mely mindkét témánk alapja – felépítését. Noha az nem buborékokból, hanem kristályokból áll, a sok bubi összetettsége mégis ezt sugározza. •A 2. dián egy életképet láthatunk egy seregnyi gyerekkel az iskolapadban. Az alatta olvasható szöveg első mondata ezzel összhangban van, kiemeltük. A kép azt is sugallja, hogy ugyan már vége a szünetnek, de még vidámak és gondtalanok napjaink, nem nyomasztanak kötelezettségek. A kiemelkedő „1. hét” és a felpattanó szöveg is arra utal, hogy örülünk, hogy újra együtt lehetünk a barátainkkal az egyetemen. •A 3. dia már egy teljesen más kontextusba helyez minket, a sok kérdőjel még mindig nem aggodalmat árasztó, csupán némiképp értetlenkedő, a feladat megértése ugyanis nagyon fontos. Ha a diát síkba terítenénk a hatalmas kérdőjelek alul helyezkednek el, melyeket némiképp eloszlatnak a felettük elhelyezkedő magyarázatok, de a halvány, sárgás betűk nem takarják el a még néhány hétig bennünk fennmaradó kérdőjeleket. Ezek a betűk pedig pörögve jelennek meg érzékeltetve, hogy első látásra (fejjel lefelé) még nem is feltétlenül az, ami végül lesz, és közben többször is átfordul landolás előtt, a feladat megértése tehát csak így, normális „emberi szögből” sikerülhet. •A 4. dián egy erősen gondolkodó gyereket láthatunk. Miután megértettük a feladatot mi is így törtük a fejünket, hogy mibe is fogjunk bele. A mellette „növekvés és fordulás” animációval érkező szöveg gondolatainkat jelképezik, melyik kis eszmefuttatásokból nagy tervekké nőttek. •Az 5. dián a már kész tervünket láthatjuk, monitorokról lesz szó. Ezek más-más méretűek a képen, és mást is mutatnak, jelezve, hogy a termékek tulajdonságaikban eltérnek egymástól, összességében nézve viszont kirajzolódhat a munkánk belőle. A szöveg ezúttal csak egyszerűen kiemelkedik, tényszerűen közölve feladatunkat.
AAdatgyűjtéssel kapcsolatos problémák: •A•A cégek, gyártók hiányos adatokat tesznek közzé az interneten, •e•ebből adódóan nem tudtunk egységes adatbázist létrehozni. •A•Az adatok átláthatatlansága is jelentős mértékben akadályozta munkánkat. 2.hét 1.napja
Objektumok: •ASUS PG 191 •Belinea 1975 S1 •LG L1900J •Samsung SyncMaster 971P •ViewSonic VP930 Attribútumok: •Technológia •Fényerő(cd/m2) •Kontrasztarány •Válaszidő (ms) •Látószög (fok) •Csatlakozók •Színek száma (Millió) •Fogyasztás (Watt) •Termék ára (Forint) 2. Hét 2. napja
MMetaadatbázis készítése KKO- kritérium megfogalmazása PPivot tábla készítése adatellenőrzés céljából AAdattábla létrehozása RRangsor táblázat felállítása az Excel SORSZÁM- függvény segítségével 2.Hét 3.napjától
WWiki feladat elkészítése: •A•A tervezett alkalmazás/megoldás címe •A•A feladat előtörténete •A•A feladat megoldás jelenlegi helyzete és ennek értékelése •A•A tervezett megoldás adatvagyonának bemutatása(ANYAG) •A•A feladat által érintett célcsoportok •A•A feladat megválasztása kapcsán várható hasznosság •A•A válaszokat befolyásoló tényezők •A•A saját megoldás bemutatása (MÓDSZER) 2.Hét 4-5 napja
Multimédia 2 •A következő diák a 2. hetünket mutatják be, ezekhez egységes színt választottunk és megváltunk az egyéni hátterek alkalmazásától is – egy időre. A sötétebből a világos felé függőlegesen haladó 2 szín érzékelteti, hogy tisztul, kivilágosodik elöttünk feladattervünk. Ezeken a diákon továbbá mellőztük az eddig fent középen diacímként írt hetek sorszámait és a napokat, helyette tevékenységeink kerültek középpontba. A sárgás színű főcím még a könnyebb részét takarja ennek a munkának, a piros adatfeldolgozós és wikis rész viszont már nehezebb feladat volt. •A 7. diánál forogva tűnnek elő a betűk, így segítenek a szemnek követni azt és egyúttal nem engednek betekintést egyszerre minden gondolatba. •A 8. dián található objektumok és attribútumaik határozottan kúsznak be, és egységében mutatják konkrét terveinket. •A 9. és 10. dia hasonló struktúrájú, mint a 7., csupán a változatosság vitt rá minket, hogy a hasonlóan szemet megragadó hatások közül itt másokat alkalmazzunk.
3. hét egészében A termékek adatait feldolgoztuk.
Multimédia 3 A 3. hetet összesen 1 dia igyekszik képviselni, mely egyúttal azt is jelenti, hogy ez a feladatrész sok időt és odafigyelést igényelt, hiszen nem tévedhettünk. Nem keverhetjük össze a termékek adataid, mert ezzel a gyártókat is megsértenénk. A bevitt értékeket ezért többször is ellenőrizni kellett. A világos, derűs, tapétaszerű háttér azért sugallja, hogy ez a rész nem okozott nehézségeket. Visszatért főcímnek az idő behatárolása, noha nem tartottuk fontosnak, hogy külön animációt rendeljünk hozzá, mivel a hatalmas, majdnem egész diányi kiragadott táblarész egyébként is leköti a szemet, és tanulmányozásra készteti azt. Ez utóbbi növekedve jelenik meg és időzítve is lett, hogy a felette „begépelt” szöveget legyen idő elolvasni. Ezután azonban ez a növekedés és végül a teljessé vált, olvasható tábla elnyomja azt.
4.hét 1-5. napja Ezen a héten „belecsaptunk a lecsóba”, magyarra fordítva nekiláttunk a nehezebb feladatoknak. Itt ranglistáztuk a termékeink tulajdonságait.
4. hét Az képek önmagukért beszélnek. A videón épp a termékek adatait töltjük fel.
Multimédia 4 A 4. hetünket bemutató dia hátterei ismét egységesek, ragaszkodva a kettő közt fennálló erős kohézióhoz. Az egyszínű háttérnek technikai jelentősége van, ugyanis a 15. dia bemutatja a munka készítőit, akik így beleolvadnak, „egybeforrnak” feladatukkal. Bemutatnak egy kisebb videót is, testtartásuk és elhelyezkedésük is azt segíti, hogy a videó legyen ezen a dián a középpont. A 14. dia még átveszi az előző hét betűmegjelenítését és struktúráját.
5. hét 1-2 napja =FKERES('Jellemzők és ranglisták'!D5;Segédtábla!$D$16: $E$19;2;0) Ezzel a képlettel tudtunk szövegformátumot is rangsorolni.
5. hét 3-5 napja Itt autoszűrőt használtunk, a termékek értékei különböző kategóriákra vannak bontva és elérhetjük a forrást is.
Multimédia 5 Az 5. hetet bemutató diákon sem az animációké a főszerep, mint inkább a tényleges munkáé. Itt csak annyi hatást használtunk, amennyit minimálisan szükségesnek éreztünk, nevezetesen az 1-1 buborékot, melyek előtűnésének késleltetettségére azért volt szükség, hogy előtte teljes egészében láthassuk a táblázatot, ne legyen kitakart rész. Maga a táblázat továbbra is olvasható, bár mérete miatt nem férhetett fel teljes egészében. A világos hátterek a 3. hétre emlékeztetnek, bár annál egy árnyalatnyival sötétebbek, mivel a segéd- és datatábla elkészítése bonyolultabb volt.
6. hét A már korábban, az első félévben megismert szakértői rendszert most ismét elővettük. Ez a szakértői rendszer Ez a szakértői kimutatása
Multimédia 6 Munkánkkal a 6. héten sem állhattunk le, a sötét háttér pedig tükrözi annak nehézségét, a szakértői rendszer és a kimutatás ugyanis már bonyolultabb műveletek. A megszokott hatásainkhoz továbbra is ragaszkodtunk.
7.Hét 1.napja A tanár úr leellenőrizte az eddig elkészített wiki feladatunkat, de sajnos nem fogadta el.
7.Hét 2.napja Új feladatba kezdtünk hát bele. Ismét adatok után kellett kutatnunk!!!
7.hét 3.napja Most az LCD televíziókra esett a választásunk. Mivel televízió minden háztartásba kell, illetve van úgy gondoltuk, hogy ezt a feladatot sokan értékelhetik, sok ember részére hasznos lehet.
7.hét 4-5.napja Az Edigital.hu honlapról szedtünk anyagot a feladatunk elkészítéséhez. Törekedtünk a még jobb minőségre, ezért a vélemények, hozzászólások szerinti legjobb tévéket hasonlítottuk össze egymással.
Multimédia 7 A 7. hét nagy fordulópont volt a félév során, ezért a diákat igyekeztünk kiemelni a többi közül. A 22. teljes mértékben tükrözi keserűségünket, csalódottságunkat és az ék alakban érkező szöveg is a szomorú arc száját, annak ívét igyekszik követni. Nem adhattuk azonban fel, rögtön új feladat után néztünk. Ezúttal eltértünk a 4. dián látható módszertől, nem gondolkodhattunk annyit, hiszen szorított az idő. A 23. dián főcím még bánatosan, lassan jön be, de az új feladatunkat gyorsabban kitaláltuk és ezt a nagyító alatt megjelenő szöveg sebessége is érzékelteti. Ez előbbi bizonyítására szolgál a következő, 24. dia, mely hétterének megválasztásánál könnyű dolgunk volt miután tudtuk a témát. A LCD tévében jelenik meg a szöveg, mintha csak magát a készüléket kapcsoltuk volna be. S a készülék bekapcsolása egyúttal önmagunk aktivizálása is.
AAdatgyűjtéssel kapcsolatos problémák: •A•A cégek, gyártók hiányos adatokat tesznek közzé az interneten, •e•ebből adódóan nem tudtunk egységes adatbázist létrehozni. •A•Az adatok átláthatatlansága is jelentős mértékben akadályozta munkánkat. 8.Hét 1-3.napja
Objektumok: •Viewsonic N3260w LCD TV •Panasonic TX-32LE60 LCD TV •HANNSpree XV 32" LCD TV •Samsung LE-32R32B LCD TV •Mirai DTL-532W100 Olympic 32" LCD TV •Samsung LE-32S71B LCD TV •Panasonic TX-32LMD70F LCD TV •LG 32LE2R LCD TV Attribútumok: •Látható képméret (cm) •Felbontás •fényerő (cd/m2) •Kontrasztarány •válaszidő (ms) •betekintési szög (fok) •teljesítményfelvétel (W) •súly (kg) •garancia (év) •termék ára (Ft) 8.Hét 4-5.napja
MMetaadatbázis készítése KKO- kritérium megfogalmazása PPivot tábla készítése adatellenőrzés céljából AAdattábla létrehozása RRangsor táblázat felállítása az Excel SORSZÁM- függvény segítségével 8.Hét 5.napjától
Multimédia 8 A diasor 8. hetünket mutatja be. A háttér már korábbról ismerős, hiszen itt ismét elő kellett vennünk korábbi struktúránkat, törekedve azonban arra, hogy az előző feladatunk hibái itt ne jöjjenek elő. A 28. dia a 8-ra épül, de ahogy a nézők egy film 2. részétől többet várnak, mint az elsőtől, mi is igyekeztünk a színvonalat növelni és ezúttal mind az objektumok, mint pedig az attribútumok számát megemeltük. A hatások azonban nem igényeltek változtatást.
9.Hét 1-3.napja A termékek adatait feldolgoztuk. Több tulajdonság alapján osztályoztuk a termékeket.
9.hét 4-5.napja A 9.héten is nagyon elfoglaltak voltunk a feladatunkkal. Itt ranglistáztuk a termékeink tulajdonságait.
Multimédia 9 A project tehát beindult és a 9. héten ismét sokat Exceleztünk. A es diák világos hátterei mutatják, hogy a munkában már volt némi rutinunk, ezért ezek elkészítése nem jelenthetett különösebb nehézséget. A szövegbuborékok ismét megjelentek, ezek segítenek a képek értelmezésében. A képek tekintetében figyelmet fordítottunk arra, hogy ezúttal a táblázat egésze belekerüljön, de egyúttal olvasható is maradjon.
10.hét 1-3.napja A szakértői rendszert állítottuk össze. Ez a szakértői rendszer Egy-két vásárló értékelése az adott televízióról
10.hét 4-5.napja Itt épp a data táblázatunkat készítettük el, ahol egyesítettük a tulajdonságokat.
Multimédia 10 •A 34-es dián a szakértői rendszerünk elkészítését láthatjuk, melyhez magyarázatokat illesztetünk a szokásos buborék formájában. Ezekben a feladat bemutatása mellett a vásárlók megjegyzéseit is megmutatjuk. •35. dián a data tábla látható, mely a pivot táblánk elkészítéséhez elengedhetetlen volt.
11.hét 1-3.napja A Pivot táblát láthatjuk, melyet a data tábla segítségével hoztunk létre.
11.hét 4-5.napja A Coco tábla elkészítése komplikált lépésekkel. Itt láthatjuk a lépcsőket, mely a solver alkalmazásához kell. Itt láthatjuk a termékek cocojának a az átlagát, sorszám átlagát, érzékenységét, sorszám érzékenységét Számolt ár a különbség az eltérés és értékelés kiszámolása látható.
Multimédia 11 •37. dián a pivot táblánkat láthatjuk. Itt azért világosbarna a háttér, mert a feladatunk offline részében lassan a végéhez kezdtünk érni. •38-as dián a coco táblánk elkészítése folyik és egy-két magyarázatot fűztünk hozzá, hogy tulajdonképpen mi is szerepel ebben a coco táblázatban. Ezek a magyarázatok a kis felvillanó gondolatnégyzetek. Ezeket a négyzeteket úgy terveztük meg, hogy amíg az első megjelenésére nem kell sokat várni, addig a többi lassabban jön be, megvárja míg az előzőt elolvassuk.
12.hét 1-5.nap Coco offline feladatunk elkészítése coco online-ba./1
12.hét 1-2.nap Coco offline feladatunk elkészítése coco online-ba/2
Coco offline feladatunk elkészítése coco online-ba/3
Multimédia 12 A diákon azt láthatjuk, hogy hogyan is néz ki a feladatunknak a coco online része. Itt azért választottuk a barna hátteret, mert elég világos és ezzel azt szerettük volna tudatni, hogy itt már csak a végső simításokat végeztük el, és minden megoldódott ezen a téren.
WWiki feladat elkészítése: •A•A tervezett alkalmazás/megoldás címe •A•A feladat előtörténete •A•A feladat megoldás jelenlegi helyzete és ennek értékelése •A•A tervezett megoldás adatvagyonának bemutatása(ANYAG) •A•A feladat által érintett célcsoportok •A•A feladat megválasztása kapcsán várható hasznosság •A•A válaszokat befolyásoló tényezők •A•A saját megoldás bemutatása (MÓDSZER) 12.Hét hét
Multimédia 13 •A 44-es dia azért lett szürkés kékes hátterű, mivel ez a feladat még előttünk állt, ahhoz, hogy véglegesen is letudhassuk a feladatunkat, így a színekkel azt érzékeltettük, hogy bár már a javarész feladat meg van azért mégis van egy kis teendőnk. •45-ös dián már teljesen látni lehet, hogy (remélhetőleg) fellélegezhetünk, ezért is maradt a fehér háttér, hogy a végére minden kitisztult. Az animációs mozgó egérrel meg azt akartuk szemléltetni, hogy hurrá ez is meg van, ennek is sikerült a végére jutni. Az egér a mi érzelmünket ábrázolja, ahogyan örültünk mikor végre befejeztük a feladatunkat.