Wattay Középiskola és Szakiskola
A kiskőrösi Wattay Középiskola és Szakiskola 37 éve önálló szakképző intézmény. Jelenleg iskolánkban 760 tanuló tanul, 44 tanár, 7 szakoktató és 9 óraadó tanár segítségével. 1869. „vasárnapi iskola” 1884. Iparos Tanonc Iskola 1945. kecskeméti szakmunkásképző tagiskola alintézménye 1970. 621. sz. Ipari Szakmunkásképző Intézet. 1994. Ipari Szakmunkásképző és Szakközépiskola 1998. Wattay Középiskola és Szakiskola – névadó Wattay család
Képzési lehetőségek Szakiskolai képzés: 9. 10. évfolyamon általános képzés 10. osztályra épülő szakképzés Középiskolai képzés: Közgazdasági szakközépiskola Gépészeti szakközépiskola Informatikai szakközépiskola Érettségire épülő szakképzés Szakiskola utáni, érettségire felkészítő képzés
Szakiskolai képzés 9-10. osztály és szakképzési évfolyamok Gépészet szerkezetlakatos, karosszérialakatos, fényező-mázoló, fémforgácsoló, hegesztő Építészet kőműves , épületburkoló, szobafestő-mázoló és tapétázó Faipar asztalos Egyéb szolgáltatások fodrász Ügyvitel gépíró és szövegszerkesztő Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció bolti eladó, kereskedő-boltvezető II.
Szakiskolai Fejlesztési Program II.: A 2006. – 2007. őszi félévében megtörtént iskolánkban a kompetencia mérés-értékelés. Résztvevő osztályok a 9. évfolyamon: 9/1. Faipar és egyéb szolgáltatások (fodrász) szakmacsoportban 9/2. Gépészeti szakmacsoportban
Százalékos teljesítményátlag
Osztályon belüli szórás
Osztályon belüli szórás
%-os "szélsőértékek"
%-os "szélsőértékek"
%-os "szélsőértékek"
A PROJEKTOKTATÁSRÓL Iskolánkban alkalmazott módszerek – technikák: Tanulói kezdeményezésre épülõ technikák Együttműködésre késztetõ technikák Kreatív felfedeztető, kutató technikák Beszélgetés Játékok (népi, szerepjáték, dramatizálás) Szakirodalom feltárása Vita kezdeményezése Bábozás Interjú az adatközlőkkel Felidézés, élménybeszámoló Dramatikus helyzetgyakorlatok Poszter készítése Problémafelvetés Gyűjtés (illatok, szagok, hangok) Kiállítás rendezése Ötletbörze Céhalapítás Papírkészítés, vízvizsgálat Programválasztás Csoportalakítás (névválasztás, címer- és zászlókészítés) Vizsgálódás és mintavétel Kreatív műhelymunkák választása Vetélkedő, verseny Képeslapkészítés Önálló adatgyűjtés Alkotás Térképkészítés, térképhasználat Új útvonalak kitalálása Hangtérkép Eredeti helyszínek felkeresése Tantúra
Projektnapok menete, részletei: 2 hetente 2 egymást követő projekt nap (6-6 óra) Tantorony témái – átdolgozás DVD filmek megtekintése közben jegyzet készítése – „lyukas szöveg” Csoportalakítás – a téma felvezetése Problémamegoldás kompetencia fejlesztése különös hangsúllyal Pozitív tapasztalatok
Csoportnapló CSOPORTVEZETŐ ÍRNOK SZÓNOK ESZKÖZFELELŐS IDŐFELELŐS NÉV 1 2 3 4 5 CSOPORTVEZETŐ ÍRNOK SZÓNOK ESZKÖZFELELŐS IDŐFELELŐS
Egészítsd ki a szöveget a film alapján! Az 1800-as évek elején merült fel az ötlet, hogy a ……………… folyó alá alagutat építsenek. A ……………ból menekült feltaláló, Marc Brunel tervei alapján kezdődött meg a nagyszabású építkezés. Első lépésként egy ………………t kellett ásni, amely levezetett a folyómeder alá. Az építmény aztán saját súlyánál fogva belesüllyedt a földbe. A folyó alatti alagút fúrásához speciális eszközre volt szükség: modellje a ……………… nevű puhatestű állat volt. A vasburokkal óvott gépezet nyomában létrejött alagutat ……………… boltozattal szilárdították meg. A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy az alagút időnként kilépett a szilárd agyagból, és belefutott a …be. A készülőfélben lévő alagutat – pénzszerzési okokból – megnyitották a …………………… előtt. A katasztrófára nem kellett sokáig várni: 1827 május 18-án a ……………… miatt megnövekedett víztömeg betört az alagútba. A károk helyreállítása után a fiú, Isambar Brunel ………………… szervezett az építkezés támogatói számára az alagútban. Az év végén – egy újabb vízbetörést követően - az alagutat ……………………
Köszönöm a figyelmet!