Virtuális oktatási környezet kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
NWS' 2000 Gödöllő Távoktatás a KFKI RMKI-ban Giese Piroska
Paradigmaváltás az oktatásban
IKT projektek a közoktatásban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Az e-learning rendszer és szereplői
A távoktatás, az e-learning és fogalmak
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Kooperáció a felsőoktatásban
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Információs és Kommunikációs Technológiák
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Csoportmunkát támogató szoftverek
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Előadás másolata:

Virtuális oktatási környezet kialakítása

Virtuális…. Virtuality Tényleges, tulajdonképpeni Látszólagos Benne rejlő Virtualitás Látszólagos, nem valódi Lehetőségként élő, lappangó Várható, a jövőben lehetséges

Virtuális osztályteremhez kapcsolódó fogalmak Virtuális oktatás: E-learning 2.0 eszközeivel történik Virtuális egyetem: egy része fizikailag is létezik (hagyományos képzés is), mások csak on-line léteznek, az oktatás IKT eszközökkel folyik. Virtuális tanulási környezet: az oktatási és a tanulási folyamatot támogató szoftver rendszer Virtuális osztályterem: on-line tanulási környezet, melynek célja a) hozzáférést biztosítani az oktatási tartalmakhoz, b) a minőség és a hatékonyság javítása, c)alkalmazkodni az IT társadalom tartalmi és módszertani változásaihoz.

Virtuális osztálytermek típusai On-line virtuális osztálytermek ePrezentációs virtuális osztálytermek Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei

On-line virtuális osztálytermek

LMS = virtuális osztályterem? LMS kezeli a tanulási tartalmakat, a kurzusokat és a hallgatók adatait, menedzselő, szervező feladatai vannak. LMS Moodle, Blackboard, WebCT, JoomlaLMS Tadaros, Stb. Virtuális osztályterem

Elvárások egy on-line osztályteremmel szemben Névsor kezelése Whiteboard Alkalmazás megosztás (prezentáció megosztás) Kétirányú kommunikáció (chat) Böngésző megosztása Egyirányú videokommunikáció Tanulói interakciók Archiválási lehetőség Felhasználóbarát környezet

On-line tanulási környezetet kialakító szoftverek Kliens – szerver architektúra Centra Click to meet Horizon Wimba iLinc MacroMedia Breeze Marratech Microsoft Live Meeting WebEx

Horizon Wimba Kétirányú kommunikáció Archiválási lehetőség

ePrezentáció A cél: - egy olyan távoktatást segítő eszköz, aminek a segítségével az oktatók saját maguk el tudják készíteni hallgatóik számára előadásuk on-line anyagát, - az előadóról felvett élőkép, és az előadás diái megtekinthetők. - elérhetővé tegyünk olyan kész tanórai tartalmakat, amelyek megtekintésével a hallgató élőben figyelemmel kísérheti, illetve a rögzített anyagokat újra megtekintheti. - megnövelhetjük a távoktatásban és a levelező képzésen résztvevő hallgatóink tanóráinak számát, olyan módon, hogy mindehhez személyes jelenlétére nincs szükség, hiszen akár otthonukban is megtekinthetik a tanórákat.

ePrezentáció történelem Dátum Technika Kommunikáció 90-es évek előtt Archív film és videófelvételek - off-line 90-es évek VHS kamera, - digitalizált felvételek 2000 SVHS kamera - médiaszerver - on-line/ASZ 2002 DV kamera - médiaszerver -on-line/ASZ 2003 Webkamera – linux szerver - on-line/ASZ/SZ 2006 NF/Távvezérelt/IP kamera

ePrezentáció virtuális osztályterme Nagy fényerejű IP kamera On-line szinkron virtuális osztályterem Off-line oktatócsomag VHS - > 2xDV - > FULL HD

Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei A hagyományos osztálytermek szinkron lenyomata Előnyei: Idő és energia megtakarítás Képernyő közvetítés NetMovie használata Osztály lezárása

Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei Funkciók Képernyő közvetítés Tanulói/Tanár prezentációk közvetítése Képernyő felvétel/lejátszás Távoli beállítások Távoli parancsküldés Tesztek Fájl megosztás Jelentkezés Stb.

Összegzés On-line osztálytermek: eLearning, felsőoktatás, csoportmunka ePrezentációs osztálytermek: Blended és eLearning jellemzően felsőoktatási kommunikáció Eleketronikus osztálymenedzslés osztálytermei: Hagyományos oktatás, általános iskolától egyetemig, csoport munka, projekt munka