Digitális tananyagfejlesztés a ME Műszaki Földtudományi Karán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
Cisco tartalmak az informatikai képzésben
Mobil hangkommunikációs hálózati ismeretek Projekt- összefoglaló.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A Szénhidrogén Kutatás Menedzsmentje
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: ELTE - PPKE informatika tananyagfejlesztési projekt Honlap:
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: Társadalominformatika: moduláris tananyagok, tartalom és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése.
A minőségügy a könyvtárügyért
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Digitális tartalomszolgáltatás
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A Nyelv- és Beszédtechnológiai Platform egy éve Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Nyelvi áttörés A nyelv- és beszédtechnológia mint húzóágazat.
GEODATA – Baross projekt Bartha Gábor Miskolci Egyetem.
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Előadás másolata:

Digitális tananyagfejlesztés a ME Műszaki Földtudományi Karán

Partnerek •Miskolci Egyetem, Műszaki Földtudományi Kar •INNOCENTER Közhasznú Nonprofit Kft. •Futamidő:

Cél •Tartalmilag megújult, gyakorlatközpontú tananyag összeállítása, •A kontakt órák mellett korszerű, multimédiás eszközökre épített képzés megvalósítása, •A levelező hallgatók számára jól kezelhető és tartalmilag a nappalival egyenértékű e- learning anyagok létrehozása.

Fejlesztett tárgyak Matematika 1 Matematika 2 Val. szám. és mat. stat. Numerikus módszerek Fizika 1 Fizika 2 Ásvány- és kőzettan alapjai Geológia Geofizika alapjai Magyarország földtana Ásványvagyon-gazdálkodás Nyersanyagkutatás Geoinformatika Geotechnika Térinformatikai alapismeretek Alkalmazott térinformatika

Tananyagfejlesztő oktatók •GI Kar: 4 fő •Ásványtani-Földtani Intézet: 7 fő •Földrajz Intézet: 3 fő •Geofizikai és Térinformatikai Intézet: 6 fő •Környezetgazdálkodási Intézet: 2 fő •Külső munkatárs: 4 fő

Oktatók feladatai •Tananyagok modulrendszerben történő megírása •Ábraszerkesztés •Animációtervek összeállítása •Videók nyers változatának készítése •Szakmai lektoráltatás •A magyar nyelvű tananyagok bizonyos fejezeteinek angol nyelvre fordítása •Ábrák, animációk angol nyelvű feliratozása

Partner feladatai •Saját tartalomszolgáltatást nyújtó felületek kialakítása •Ábrák, animációtervek, videók feldolgozása •Az új, fejlesztett tananyagok illesztése a létrehozott felületekhez •Az OCW kurzusok formai létrehozása •A tananyagok hozzáférhetővé tétele a web-oldalon

A fejlesztés (magyar nyelven) ElemElemek száma Szöveg215 fejezet Ábra, kép3316 db Film71 db Animációk, interaktív elemek 562 db Feladatok4488 item

A tananyag kialakításának folyamata 0. lépés: A tananyagszerzők megismerték a tananyagfejlesztés eszköztárát. 1. lépés: Elkészítették a szöveges állományokat (fejezet, fogalomtár, linkgyűjtemény, stb.). 2. lépés: Megadták a beillesztendő multimédia elemeket (fotó, ábra, film, video nyers változatban).

Tananyagszerzők feladatai 3. lépés: Elkészítették az animációk forgatókönyveit a megadott sablon alapján. 4. lépés: Elkészítették a feladatokat, feladatsorokat. 5. lépés: Közreműködtek a feldolgozási folyamatban. 6. lépés: Ellenőrizték és jóváhagyták a végeredményt.

Feldolgozás •Módszertani áttekintés, előkészítés webes feldolgozásra •Egyeztetés a szerzőkkel a nyitott vagy problémás kérdésekről •Webes feldolgozás

A kommunikációs platform

Oktatási portál nyitó oldal

Tananyag-tartalomjegyzék

Tananyagrészlet

Fejlesztés eredménye FejezetekKépekAnimációkFilmekFeladatok TárgyVállaltKészültVállaltKépek Vállalt inter- aktív Vállalt nem inter- aktív Vállalt ∑ Készül t ∑ VállaltKészültVállaltKészült Alkalmazott térinformatika Ásvány- és kőzettan alapjai Ásványvagyon-gazdálkodás Fizika I Fizika II Geofizika alapjai Geoinformatika Geológia Geotechnika Magyarország földtana Matematika I Matematika II Numerikus módszerek Nyersanyagkutatás Térinformatikai alapismeretek Val.szám. és mat stat

Hozzáférés •Munkaportál: • •Publikus környezet: •

Látogatottsági adatok Felhasználók száma Hallgató1248 Oktató27 A legtöbb felhasználó által megnyitott tananyagok TantárgyFő Fizika II.874 Geofizika alapjai326 Ásvány és kőzettan alapjai301 Geotechnika271 Geoinformatika201

Köszönöm a figyelmet! Dr. Hartai Éva