Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Pályaválasztás 2014/15.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A tételek eljuttatása az iskolákba
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Szakiskolai fejlesztési program
Szent László Középiskola Szekszárd
Előadás másolata:

Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja Bereczki Máté Kertészeti, Élelmiszeripari és Mezőgazdasági – Gépészeti Szakképző Iskola 6500, Baja Szent Antal u. 96. www.bereczki-baja.hu „Mérlegen a kompetencia-alapú oktatás” Előadó: Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja

Az iskola bemutatása 1. Alapítás: 1904. Adatok 2007-ből: 17 tanulócsoport 533 diák 40 tanár 64 dolgozó

Az iskola bemutatása 2. Szerkezete: Szakközépiskola 9-12. évfolyam Agrár szakterület, mezőgazdasági szakmacsoport Kertészet Mezőgazdasági gépészet Belügyi rendészeti orientációs képzés Emelt szintű testnevelés 2007-től sportiskolai módszertani központ

Az iskola bemutatása 3. Szakiskola 9-10. évfolyamon Agrár szakterület, mezőgazdasági szakmacsoport Kertészet Mezőgazdasági gépészet Agrár szakterület, élelmiszeripari szakmacsoport Húsipar

Az iskola bemutatása 4. Szakképző évfolyam Érettségire épülő szakképzés Sportedző (rekreáció) Kertész- és mezőgazdasági gépésztechnikus (2 éve nincs) Alapfokú iskolai végzettségre épülő szakképzés Húsipari szakmunkás Dísznövény- és zöldségtermesztő Növénytermesztő gépész 2008. szeptember 1-től az új OKJ-nak megfelelően új szakmai kínálat

Folyamatok 1995-2006. között A közoktatás és szakképzés teljes átalakítása (az állandóságot a folyamatos változás jelenti…) Agrár gazdasági környezet átalakulása szövetkezetek, gazdaságok megszűnése A térségben megjelenő jelentős munkanélküliség

társadalmi rétegződés erősödése Folyamatok 1995-2006. között… társadalmi rétegződés erősödése 7 bajai középiskola teljeskörű kínálattal van jelen demográfiai hullámvölgy hatása 2006-ra elérte a középfokot

Hatásuk az iskolára folyamatos lépéskényszer a változások követésére előre menekülés a humán és anyagi erőforrások a kapacitás növelésére, az új képzési lehetőségek bevezetésére és a szerkezeti átalakításokra fordítódtak

2006-ig nőtt a tanulólétszám a tanulók összetétele Hatásuk az iskolára… 2006-ig nőtt a tanulólétszám (1995-ben 210 fő volt, 2006-ban 540 fő) a tanulók összetétele heterogénebb, mint eddig volt kompetenciákban nagyon nagy különbség jelentkezik 2006-ban 282 diák volt jogosult ingyenes tankönyvellátásra a tanulók 10 %-a SNI-s vagy roma származású lemorzsolódás a 9. évfolyamon szakiskolában 20 % szakközépiskolában 20 %

Mit ígért a HEFOP 3.1.3.? szakmai, módszertani fejlődést, megújulást a tanároknak eszközfejlesztést az iskolának szakmai kapcsolatrendszer kiépítését a képzőkkel más, a programban résztvevőkkel sok munkát… gyötrelmes adminisztrációt…

Pályázat beadása és döntés A pályázat beadása: 2005. 10. 15. (…minden részlet ugyanolyan fontos…) Döntés: 2006. 03. 14. (késés 3 hónap) Támogatási szerződés aláírása: 2006. 08. 01.

A nevelőtestület fogadókészsége Kettő kötelező „A” modul helyett hármat választottak a kollegák. A kötelezően választható további egy modul helyett még négyet választottak. Az igazgató és helyettese is részt vesz a továbbképzéseken.

Vállalt kompetenciák 2006/2007-ben Résztvevők: Szakközépiskola Szakiskola T/9 KG/9 R/9 K Szm/9 HG/9 Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar „A” modul K O N T R L Balogh Attila Matematika Németh Ildikó IKT Informatika Kőhegyi Mihály Történelem „B” modul Dr. Munczig Dénesné Idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv Cserháti János

Tantárgyfelosztás 2007/2008 9. évfolyam Szaktanárok/Osztályok Szakközépiskolai osztályok Szakiskolai osztály RK/9 (35 fő) SG/9 (37 fő) Szm/9 (37 fő) Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar A modul Németh Ildikó IKT Informatika A modul Kőhegyi Mihály Történelem B modul Dr. Munczig Dénesné Angol idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv B modul Német nyelv Cserháti János Történelem B modul Mészáros Adrienn Matematikai-logikai Matematika

Tantárgyfelosztás 2007/2008 10. évfolyam Szaktanárok/Osztályok Szakközépiskolai osztályok Szakiskolai osztályok R/10 (34 fő) KG/10 (28 fő) T/10 (30 fő) K Szm/10 (31 fő) HG/10 (32 fő) Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar A modul Németh Ildikó IKT Informatika Kőhegyi Mihály Történelem B modul Dr. Munczig Dénesné Angol idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv Cserháti János Balogh Attila Matematikai-logikai Matematika

Továbbképzések A tanító tanárok számára kötelező a programcsomagok alkalmazása (30 óra) (IKT kompetenciaterülethez nem volt képzés, így ők a módszertani kínálatból választottak) Sulinet Digitális Tudástár (30 óra) módszertan 1. (30 óra) módszertan 2. (30 óra)

2 vezető számára kötelező: Továbbképzések … 2 vezető számára kötelező: változásmenedzsment (30 óra) vagy projektmenedzsment (30 óra) Sulinet Digitális Tudástár (30 óra)

Saját tapasztalatok Központi mérőanyag nem készült. A 2006/2007-es tanév kompetencia mérésében még nem vettek részt a 9. évfolyamosok.

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján Matematikai-logikai A modul Balogh Attila T/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 36,36 % 42,50 % Leggyengébb: 16 % 30 % Legjobb: 70 % 75 % javult az együttműködési készség pozitív eredmény a felzárkóztatásban nehéz a motiváció

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján Szövegértés-szövegalkotás A modul Zsitva Veronika KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés szövegértés szövegalkotás Átlag: 55 % 41 % 70,9 % 42,3 % A kimeneti diagnosztikai mérés volt, mely kijelölte az egyéni fejlesztési területeket is. Az osztály esetében egyértelmű a szövegalkotási készség fejlesztésének fontossága. Fejlődtek a szociális kompetenciák.

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján Szövegértés-szövegalkotás B modul – a történelem tantárgyban Cserháti János KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 45,35 % 62,29 % javult az együttműködési készség pozitív eredmény a felzárkóztatásban segít a motivációban

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján Idegen nyelv - angol Dr. Munczig Dénesné KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 63 % 77 % Leggyengébb: 18 % 23 % Legjobb: 92 % 98 % A csoportmunka sokat segített azokon, akik általános iskolában nem tanultak angolt. A modulok nyelvi szintje nem a 9. évfolyam szintjének megfelelő, mely a jövőben korrigálást igényel. Lehetőség nyílt szociális, szövegértési és matematikai kompetenciák fejlesztésére is.

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján IKT A modul Németh Ildikó K Szm/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 38 % 81,45 % Leggyengébb: 13 % 47,1 % Legjobb: 58 % 100 % a páros munka vált be nagyon nagy kezdeti különbségek voltak segítség az interneten és az SDT-n

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján IKT B modul – német nyelv tantárgyban Matheisz Erika T/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 23 % 56 % Leggyengébb: 15 % 42 % Legjobb: 41 % 69 % év elején negatív attitűd, sok kudarcélmény nagyon nagy szerepe van a számítógépnek és interaktív táblának (motivál, nagyobb önállóságot biztosít) nagyon sok tanári felkészülést igényelt

Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján IKT B modul – a történelem tantárgyban Kőhegyi Mihály K Szm/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 26,71 % 47,43 % Leggyengébb: 12 % 26 % Legjobb: 45 % 69 % Időnként sikerült a tanulók érdeklődését magasabb szintre emelni. Nehezen szokták meg a csoportmunkát. Kooperatív készségfejlesztés folyamatos feladat a jövőben is.

Egy éves tapasztalat alapján… Mit adott a program a diákoknak? felgyorsult a heterogén tanulócsoportok közösséggé válása (jelentős a kooperatív tanulási technikák szerepe) viselkedéskultúrában bekövetkezett pozitív változás igénylik az interaktív eszközök használatát az oktatásban erősödött a tanulókban a motiváció kimutatható fejlődés minden – általunk vállalt - kompetenciaterületen Év végi eredmények: Az „A” modulos tantárgyaknál nem volt bukás! (3 osztály, 3 tantárgy)

Egy éves tapasztalat alapján… Mit adott a program a szülőknek? A kezdetektől folyamatos tájékoztatást a programról. (szülői értekezleten, fogadó órákon) Szülői vélemények kikérése kérdőívvel a programról. Szülő összehasonlíthatja az év eleji és év végi mérések eredményeit. A médiából is tájékozódhatnak a gyermeküket érintő programról.

Mit adott a program az iskolának? Egy éves tapasztalat alapján… Mit adott a program az iskolának? 18 millió Forint vissza nem térítendő támogatást utófinanszírozással eszközbeszerzés 30 % 3 fix interaktív rendszer 1 mobil interaktív rendszer 3 notebook 1 multimédiás számítógép 1 fénymásoló a továbbképzések, szakmai szolgáltatások, rendezvények 30 % a résztvevők bérjellegű költségei, költségtérítése 20 % egyéb beszerzések, adminisztráció, rezsiköltség, tartalék 20 %

Mit adott a program az iskolának? Az eddigi, főleg szakmai profilváltásokban megjelenő folyamatos innováció átalakult egy, a teljes szervezetre ható szakmai kihívásra. A pedagógusok igénylik az új eszközök használatát a tanórákon. PRESZTIZS!

Szervezetfejlesztés innovatív team kialakulása az egy osztályban tanítók szorosabb szakmai együttműködése az iskolavezetés szemléletváltása az iskola, mint rendszer működésének megváltozása belső kommunikációs rendszer kialakítása – elektronikus faliújság (gyors információáramlás) gyarapodó kapcsolati tőke

Hogyan tovább? A program folytatása horizontális és vertikális síkon. Az újonnan belépő kollega továbbképzése csak belső képzéssel lehetséges. Folyamatos önértékelés, fejlesztés Pedagógiai program (2007. NAT módosítás) - helyi tanterv, tanmenetek, módszertani kultúra

Mi már kipróbáltuk. Mérlegeljenek Önök is! Köszönöm a figyelmüket! Horváth László horvath.laszlo@bereczki-baja.hu Baja, 2007. 10. 25.