ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL 2010. december 9. 17. 27. 47. 102. 112. Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Somogy megyei projektek
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felvételi jelentkezések I.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Környezettan alapszak (BSc)
szakmérnök hallgatók számára
Bemutatkozik a Georgikon
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Példák I. Viszonyszám számítás.
7. Házi feladat megoldása
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Technical University of Budapest
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A tanulmányi munka értékelése (2008/2009.). Az iskolai tanulmányi átlag az utolsó 11 tanévben.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Szecessziós épület 1910 építési év 37 albetét 2013 május óta áll a kezelésünkben Új építésű két épületből álló lakópark 14 albetét 2008 szeptember óta.
Kvantitatív módszerek
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Készítette: Szabó Tamás
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Előadás másolata:

ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL december Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 2

3 Tisztelt Jelenlévők! Kedves Hallgatóság! 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól? 2.Milyen a jelenlegi kari felépítés? 3.Milyen a képzési szerkezet? 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? 5.Hol tudnak hallgatóink elhelyezkedni? 6.Milyen eredményesen vesznek részt a TDK-kon hallgatóink? 7.Milyen a Kar országos szintű minősítése? 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? TÁJÉPÍTÉSZETI KAR

4

5 17 éve – 1992-ben – történt Mőcsényi Mihály professzor úr rektorként kellő súllyal képviselhette a Kar önállóvá válását, amelyet a kormány 1059/1992. (X. 27.) számú határozata alapján szeptember elsejével „visszamenőleg” sikerült megalapítani. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 6 27 éve – 1982-ben – történt  A Környezetgazdálkodási és Dendrológiai Intézet megalakulása  A Táj- és Kertépítészeti Tanszék megosztásával létrejött  a Kerttervezési Tanszék és  a Tájrendezési Tanszék 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 7 47 éve – 1963-ban – történt A Földművelésügyi Minisztérium Ormos Imre professzor autoritására való tekintettel (28/1963. FM utasítás) a Kertépítészeti Szak létrehozását a Kertészeti és Szőlészeti Főiskolán engedélyezte. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR éve – 1908-ban – történt Rerrich Béla műépítészt január 13-án nevezték ki a Magyar Királyi Kertészeti Tanintézet rendes tanárává. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR éve – 1898-ban – történt 1898 őszi félévben oktatta először Révész István a Kerttervezés című tantárgyat az 1896/97. tanévre beiratkozott hallgatóknak a harmadik tanévben. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 10

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 11 2.Milyen a jelenlegi kari felépítés?  Kert- és Szabadtértervezési Tanszék  Kertművészeti Tanszék  Kerttechnikai és Műszaki Tanszék  Tájtervezési és Területfejlesztési Tanszék  Tájvédelmi és Tájrehabilitációs Tanszék  Településépítészeti Tanszék  Tájanalítikai Laboratórium  Dékáni Hivatal  Tanulmányi Osztály  Szarvasi Arborétum

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 12

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 13 3.Milyen a képzési szerkezet? BSc150 fő kapacitás  Tájrendező és kertépítő mérnök szak –Kertépítő szakirány –Tájrendező szakirány –Településüzemeltető szakirány MSc  Tájépítészeti szak60 fő kapacitás  Településmérnöki szak40 fő kapacitás PhD  Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola20 fő kapacitás

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 14 Év Fő Év Fő Év Fő Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Oktatói létszám alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 15 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Oktatói létszám alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 16 Év Fő Év Fő Év Fő Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Hallgatói létszám alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 17 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Hallgatói létszám alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 18 Év Fő Év Fő Év Fő Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Diplomát szerzett hallgatók létszámának alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 19 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Diplomát szerzett hallgatók létszámának alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 20 Év Fő Év Fő Év Fő Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola PhD hallgatók (tájépítész oldal) létszámának alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 21 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola PhD hallgatók (tájépítész oldal) létszámának alakulása 1993–2010

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 22 5.Hol tudnak hallgatóink elhelyezkedni? Rövid válasz:„bárhol” és „mindenütt” Konkrétan: tervezőirodák, önkormányzatok, kutatóintézetek (pl. MTA RKK-k), országos hatáskörű szervezetek (pl. minisztériumok), civilszervezetek (pl. WWF), tervező és/vagy kivitelező vállalkozások.

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 23 Előadók száma I.II.III.KülöndíjÖsszes díjazott helyezés 2003 OTDK OFKD OTDK OFKD OTDK OFKD OTDK OFKD Milyen eredményesen vesznek részt a Tudományos Diákköri Konferenciákon hallgatóink? (2003–2010)

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 24 7.Milyen a Kar országos szintű minősítése? A TÁJÉPÍTÉSZETI KAR RANGSOROLÁSA a HVG Diploma és 2011 adatai alapján ÖSSZESÍTETT RANGSOR ÖSSZESÍTETT HALLGATÓI RANGSOR ÖSSZESÍTETT OKTATÓI RANGSOR HALLGATÓI RANGSOR Középiskolai minőség Jelentkezők száma 101 (223 fő)106 (169 fő)98. (245 fő)105. (244 fő) Jelentkezőkből bejutott 117. (46,2%)126. (68,1%)106. (38,4%)124. (38,9%) Felvettek pontátlaga 14. (137,75 pont)59. (397,1 pont)50. (410,9 pont)67. (403,3 pont) Nyelvvizsgával felvettek 20. (99%)43. (85,2%)6. (98,9%)47. (92.6%) OTDK helyezésre jutó nappali hallgatók 51. (205)63. (236)38. (119)37. (116) PhD képzés 79. (14 fő, 1 fok.)71. (15 fő, 4 fok.)79. (22 fő, 1 fok.)78. (25 fő, 1 fok.) OKTATÓI RANGSOR Egy minősített oktatóra jutó hallgató 94. (47 fő)107. (47 fő)93. (38 fő)118. (43 fő) PhD/DLA fokozatúak 118. (13 fő, 46,4%)88. (15 fő, 53,6%)80. (13 fő, 38,2%)134. (11 fő, 30,6%) Kandidátusi fokozatúak 70. (6 fő, 17,6%)97. (5 fő, 13,9%) MTA doktor 47. (3,6%)39. (3,6%)79. (2,9%)79. (2,8%)

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 25 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? Erősségek  A naprakész szakterületi ismereteket (saját, hazai és nemzetközi) folyamatosan átadjuk.  A szakmai szervezetekben szerzett tapasztalatok naprakész átadása.  Aktuális feladatokat adunk a hallgatóinknak.  A hallgatóságot bevonjuk a tanszéki/kari kutatómunkába.  A tantárgyak összeállítása sokszínű, interdiszciplináris.  Magas a fiatal oktatók aránya, jelentős a nyelvismeretük, jó nemzetközi kapcsolatokkal rendelkeznek.  Magas a külföldiekkel közösen készített projektek száma.  „Tervezés-orientáltan” oktatunk.

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 26

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 27 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? Gyengeségek  Nincs minden tantárgy szakkönyvvel, jegyzettel lefedve.  Nincsen kellő idő a feladatok egyéni konzultálására.  Átfedések tapasztalhatók bizonyos tantárgyak között.  A viszonylag magas létszám miatt más jellegűvé vált az oktatás.  A BSc-sek elhelyezkedése nincs egyértelműen megoldva.  Nincs még angol nyelvű képzés.  Nem megfelelő a szakma presztizse (gyenge a lobbi).  A hallgatói önbizalom erősítésre szorul.  Nincsen öt éven belül védett PhD disszertáció.

TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 28