A KÖZOP által támogatott közlekedés-fejlesztések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Regionális politika
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
A projekt megvalósítás tapasztalatai
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
Baranya Megyei Önkormányzat
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Beszámoló a szakaszolással érintett KÖZOP projektekről és ezek hatásáról a következő közlekedésfejlesztési programra Horváth Beatrix főosztályvezető-helyettes.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
szakmérnök hallgatók számára
Galovicz Mihály, IH vezető
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közlekedésfejlesztés a as uniós finanszírozási ciklusban
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Előadás másolata:

A KÖZOP által támogatott közlekedés-fejlesztések 2007-2015 Tasi Marianna főosztályvezető, KÖZOP Irányító Hatóság NFM

KÖZOP keretek (2007-2015) 1 872,46 Prioritási tengely A prioritás kerete (M EUR) (Milliárd Ft) Százalékos megoszlás 1. Prioritás Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása 1 212,41 339,47 18,13% 2. Prioritás Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása 2 024,83 566,95 30,28% 3. Prioritás Térségi elérhetőség javítása 1 601,74 448,49 23,95% 4. Prioritás Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése 161,05 45,10 2,41% 5. Prioritás Városi és elővárosi közösségi közlekedés, környezetbarát fejlesztések 1 619,60 453,49 24,22% 6. Prioritás Technikai Segítségnyújtás 67,71 18,96 1,01% Összesen: 6 687,34 1 872,46 100,00%

Összes megítélt KÖZOP többlet kötelezettségvállalás Hazai tÚLVÁLLás (2007-2015) Prioritási tengely Összes megítélt KÖZOP többlet kötelezettségvállalás (Mrd Ft) Összes megítélt KÖZOP többlet kötelezettségvállalás (%) az OP (TOP UP-pal csökkentett és az árfolyamváltozásból eredően növelt) kerethez viszonyítva 1. Prioritás 32,3 9,21% 2. Prioritás 42,4 7,17% 3. Prioritás 237,2 51% 4. Prioritás 1,21 2,56% 5. Prioritás 77,4 16,54% 390,51

TSZ-szel rendelkező projektek Kifizetésben részesült projektek ElőrehalaDÁS Kiemelt projektek   TSZ-szel rendelkező projektek Kifizetésben részesült projektek Lezárt projektek száma Közkiadás Mrd Ft 1. prioritás 2013. 12.31. 24 374,13 219,96 - Előrehaladás 2013-ban* 4 -18,42 10 14,25 2. prioritás 2013. 12.31. 39 703,22 33 336,22 5 2,6 Előrehaladás 2013-ban 214,7 6 141,35 3 1,39 3. prioritás 2013. 12.31. 152 775,26 120 164,95 18 12,45 34 459,7 11 43,49 9 7,54 4. prioritás 2013. 12.31. 33,03 7 28,43 1,13 1 0,72 1,19 -0,03 5. prioritás 2013. 12.31. 64 534,33 43 249,82 2,27 15 27,32 12 45,37 2

N+3-as célok teljesülése 2013-ban – N+3-as célok teljesülése 2013-ban Elszámolás az Európai Bizottsággal 2013.12.31-ig N+3-as cél teljesítése ERFA Bizottsági előleg és TOP- UP Benyújtott Összesen Cél Cél teljesítése (cél/összesen) időközi kifizetési kérelem 2013 2014 millió EUR % 162,01 428,79 590,80 818,53 1 130,33 72% 52% Elszámolás az Európai Bizottsággal 2013.12.31-ig N+3-as cél teljesítése KA Bizottsági előleg és TOP- UP Benyújtott Összesen Cél Cél teljesítése (cél/összesen) időközi kifizetési kérelem 2013 2014 millió EUR % 578,14 2 118,89 2 697,03 2 718,35 3 592,00 99% 75%

ERFA N+3-as célok teljesülése 2013-ban

Mi is történt? Lassú projektvégrehajtás Probléma Válasz Lassú projektvégrehajtás Munkacsoportok, monitoring értekezletek, retrospektív projektek, NAGYPROJEKTEK (32 KÖZOP nagyprojekt Európai Bizottságnak Brüsszelbe kiküldve, ebből 15 db. 2013. szeptember-októberben) NIF ÁFA per 2012-es elvesztése Túlvállalás, gyorsan indítható projektek (motorvonat, közlekedésbiztonság) Lemorzsolódás, szabálytalanság, problémás jogalkalmazás Megerősített főbb kedvezményezettek, minőségbiztosítás,környezetvédelmi teljesítményértékelések Stratégia újra és újragondolása Nagy közbeszerzési csomag megindítása: 1063/2013. (II. 18.) Korm. határozata alapján felgyorsult a szabad keretek lefedése új projektekkel és szakaszolt projektekkel EU-s ellenőrzési ellenőrzési rendszer időigénye Kifizetések gyorsítása, eljárásrendek áttekintése, szállítói előlegek, anyagköltségek elszámolása

Első eredmények Siófok, 2012. október: A már támogatott projektek beindításával, felpörgetésével a hazai költségvetési hiány jelentősen csökkenthető volna, ehhez szükséges a közbeszerzések mielőbbi kiírása, a szállítói előlegek megemelése KÖZOP Éves jelentés 2013 A 2013. végi indikátor számításoknak megfelelően az eddig a program keretein belül megépített új utak hossza 182 km (OP célérték 319.3 km), melyből a megépített TEN-T utak hossza 114,1 km (OP célérték 170,4 km). A fejlesztett/felújított utak hossza 269 km (OP célérték 311,2 km). Megépített új TEN-T vasútvonal hossza 20 km (OP célérték 23 km), továbbá 179 km hosszan történt vasútfejlesztés (OP célérték 292 km). A megépített kerékpárutak hossza 126.1 km (OP célérték 313,1 km). www.index.hu 2014. május. 15. „8 éves rekord: 3,5 százalékkal nőtt a GDP A KSH első, gyorsbecslése alapján Magyarország bruttó hazai terméke 2014. első negyedévében 3,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, a naptárhatással igazított növekedés 3,4 százalék. A növekedést a statisztikai hivatal szerint alapvetően az ipar és az építőipar teljesítményének növekedése okozta. A frissen publikált eredmény jelentősen meghaladja a piaci elemzők 2,7 százalékos piaci várakozásait.„

Közlekedésbiztonság Az M3-as autópályán 140 kilométer hosszon a vadvédő kerítések magasítását, illetve földbe süllyesztése megtörtént, 40 darab új vadkiugró rámpát és 80 darab új vadkibúvó kaput is kialakítottak burkolatrovátkolást (grooving) végeztek el a kivitelezők, amelynek következtében a jövőben ezeken a szakaszokon csökkenhet a vízátfolyások kialakulása, változtatható jelzésképű táblát és térfigyelő kamerát telepítettek, korszerű elválasztó fal kialakítása folyamatban.

Debreceni Villamos A projekt műszaki tartalma: A debreceni villamoshálózat bővítése a 2-es villamos-viszonylat megvalósításával: 7,8 km új villamos pálya építése; 12 db akadálymentesített megálló kialakítása, új kocsiszín, áramátalakító és kapcsolódó infrastruktúra megépítése; 18 db új akadálymentesített jármű beszerzés

Szajol-Püspökladány és Szolnok - Szajol vonalszakasz

A jelen: Lehetőségek és Veszélyek Szabálytalanságok, elzárt pénzcsapok Lassan haladó, eredménytelen,nem működő projektek Észlelése EU döntésre váró Nagyprojektek Intézményi átalakulások 2014-2015 két időszak átfedése KÖZOP Zárás, IKOP, CEF indítás

Szabálytalanságok Van még hova fejlődni: Pótmunkák ütemezettség Szabályosság Válasz: 2013-ban 506 db helyszíni ellenőrzés, műszaki és pénzügyi szempontú 2013 folyamán az IH-hoz összesen 31 új szabálytalansági gyanú érkezett (2012-ben 123!) A 31 szabálytalansági gyanúból 7 pénzügyi korrekció, amelyből 1-et az Európai Bizottság, 6-ot az EUTAF állapított meg Fokozott monitoring

Működő szakaszok, mérföldkövek! A jövő: Szakaszolás Érintett IKOP prioritás KÖZOP szakaszolt projektek száma (db) Szakaszolt projektek IKOP-ot terhelő kifizetése (Mrd Ft) KÖZOP feszített projektek száma (db) Feszített ütemtervű projektek IKOP- ot terhelő kifizetése (Mrd Ft) IKOP még szabadon felhasználható kerete (Mrd Ft) 1. Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása 4 111,1 12 34,0 154,6 2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi úti elérhetőség javítása 3 49,7 7 17,4 367,5 3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség javítása 1 9,3 27,9 220,9 4. Közlekedési rendszer energiahatékonyságának javítása Összesen 8 170,0 23 81,8 782,4 Működő szakaszok, mérföldkövek!

Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Finanszírozás forrása A jövő: 2014-2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Finanszírozás forrása Uniós támogatás ( teljesítmény tartalékkal) (EUR) Uniós támogatás az OP teljes költségvetésének arányában (%) 1. Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása Kohéziós Alap 863 122 401 29,0% 2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása 1 259 035 159 42,3% 3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség 743 176 808 24,9% 4. Közlekedési energia- hatékonyág javítása Európai Regionális Fejlesztési Alap 113 435 903* 3,8% *Partnerségi Megállapodás függvényében Az IKOP támogatásokat kiegészíti az 1316/2013/EU rendelet alapján felhasználható, szinte kizárólag TEN-T törzshálózati fejlesztéseket szolgáló Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF), amelynek uniós támogatása (nemzeti boríték) 1 075 millió EUR. Az IKOP támogatási forrásai a CEF forrásokkal együtt a KÖZOP 2007-2013-ra allokált forrásainak 3/4-ét teszik ki.

IKOP 1286/2014. (V. 5.) Korm. határozat a 2014–2020. évekre szóló Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program tervezete jóváhagyásáról és azzal összefüggő egyes kérdésekről EU felé történő benyújtás előtt TEN-T és Kötöttpálya a fókuszban Közúton a megyeszékhelyek és határok elérése a cél Eljárások változnak, elvében azonos EU elvárások Érett projektek kerülhetnek be Csökkenjen a közút aránya Költséghatékonyság, kisebb adminisztráció TEN-T

Köszönöm a Figyelmet! Tasi Marianna Nemzeti Fejlesztési Minisztérium marianna.tasi@nfm.gov.hu