A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
működtetési vezérigazgató-helyettes
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
MagyarÁllamvasutak Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
MÁV-START Zrt. nemzetközi kapcsolata, menetrend és tarifapolitikája
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Megújuló szervezeti működés
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Baranya Megyei Önkormányzat
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
1. Egy 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH Csoport küldetése: A KKV-k és az önkormányzatok.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
Előadó: Kozák Tamás Szolgáltatásfejlesztések – fókuszban a mobilitás Dr. Kormányos László marketing és fejlesztési vezető Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest, 2013. április 24.

A közösségi közlekedés kormányzati szempontrendszere Közlekedési Stratégia felülvizsgálata Intézmény-rendszer Kormányprogram Új Széchenyi Terv Széll Kálmán Terv Szabályozási keretrendszer Közösségi közlekedés szakpolitika Menetrend -hálózat Tarifa - finanszírozás Fejlesztési projektek

Közösségi közlekedés fejlesztési jövőképe - TÉMAKÖRÖK 1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) a 2007-2014. időszakra vonatkozó EKFS felülvizsgálata közép- (2020), hosszú (2030) és nagytávra (2050) szól, összközlekedési szemléletben készül, modellezés alapján határozza meg az ország közlekedési koncepción alapuló jövőbeli stratégiáját, A 2014-2020. közötti programozási időszak megalapozása finanszírozása EU-s forrásból történik… Céldátum: 2014. április 30.

1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

A közösségi közlekedés közforrásokból történő finanszírozása 2005-2012.

I. Közlekedés-szervezési szint: 1. Új jogszabályi keretek: Személyszállítási törvény – 2012. július 1. Komplex jogszabály, szakmai, finanszírozási és versenyképességi szabályokat magában foglalja Homogén, konzisztens és kiszámítható szabályozási környezet 2. Piaci modell (összhangban a 1370/2007/EK rendelettel): Vasút: 10 éves közszolgáltatási szerződés közvetlen odaítéléssel 2014. január 1-jétől Közúti személyszállítás: a közszolgáltatási szerződések versenyeztetéssel történő odaítélése 2017. január 1-jétől

1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

Szakmai irányítás, tulajdonosi joggyakorlás – jelenlegi helyzet 100 feletti db települési önkormányzat NFM 4 magánfuvarozó Közszolgáltatási szerződés Tulajdonos Tulajdonos Közszolgáltatási szerződés MNV Zrt. Pálya szerződés Helyi szolgáltatók + Komp és rév Tulajdonos MÁV Zrt. GySEV Zrt. 24 Volán társaság GÉPÉSZET TRAKCIÓ MÁV START További társaságok 10

Intézményrendszer szintje 1. Teljeskörű piacfelügyelet a vasúti és autóbuszos menetrend szerinti közlekedésben (piafelügyelet és utasjogvédelem) 2. A közlekedési szolgáltatók szervezeti korszerűsítése méretgazdaságos, de még versenyképes társasági kereteinek kialakítása hatékonyságnövelés szolgáltatási szint emelése A közúti személyszállításban: felkészülés a szabályozott versenyre, regionális összevonás A vasúti személyszállításban: felkészülés a 10 éves közszolgáltatási szerződés megkötésére, valamint a pályaműködtetés és személyszállítási tevékenység szétválasztására

1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

A vasút prioritása, alágazatok összehangolása Menetrend – hálózat Vasúti közlekedés: Jelenlegi hálózatok és kapacitás fenntartása (7700 km) prioritás az elővárosi és távolsági közlekedésben Közúti személyszállítás: ráhordó/elhordó funkciók, kapacitás-kiegészítés, meghatározó szerep a regionális közlekedésben, alapellátás Városi elővárosi közlekedés: Integrált közlekedési rendszerek Hálózatok, menetrendek összehangolása A vasút prioritása, alágazatok összehangolása

Tarifa-rendszerek az egyéni közlekedéssel szemben versenyképest árak, korszerű árképzési rendszer, az egyéni közlekedéssel szemben versenyképest árak, regionális/országos/elővárosi tarifarendszerek kialakítása, felárak, mint a munkamegosztást befolyásoló eszköz átjárhatóság, átláthatóság, ITS

Finanszírozás Közszolgáltatási szerződéses keretrendszer Többcsatornás, egységes elvek mentén működő finanszírozás Helyközi finanszírozás Szolgáltatás Helyi finanszírozás Pályaműködtetés Középtávú fejlesztési lehetőségek, szolgáltatói likviditás, pénzpiaci költségek mérséklése Legalább 3 éves pénzügyi kötelezettségvállalás tervezhetőség A működési finanszírozás és a szociális funkciók szétválasztása Költségtérítési rendszer Szociális és üzletpolitikai kedvezménye Közszolgáltatási szerződéses keretrendszer

1. Közösségi közlekedés stratégiai keretei 2. Közlekedésszervezési szint jövőképe 3. Szervezeti modell 4. Működési modell 5. Fejlesztési elképzelések

Fejlesztési prioritások menetrend alapú hálózati fejlesztések, hálózati szük-keresztmetszetek megszűntetése, gördülőállomány fejlesztés (vasúti és autóbuszos) elektronikus jegyrendszer, elektronikus utastájékoztatási rendszerek menetrendi keresők és adatbázisok létrehozása (ITS), egyenlő esélyű hozzáférés Intermodalitás előmozdítása

A járműflotta ¾ része 30 évnél idősebb A jelenlegi járműhelyzet a MÁV-START Zrt.nél Aktuális helyzet MÁV-START 2712 db személyszállító járművel rendelkezik 420 motorvonat és motorkocsi 2292 személykocsi Az átlagéletkor 33 év MÁV-TRAKCIÓ 694 db mozdonnyal végzi feladatait 35 db korszerű villamos mozdony 659 db egyéb, zömmel elavult mozdony A járműflotta ¾ része 30 évnél idősebb 18 18

Motorvonat beszerzés EU forrásokból KÖZOP 5. prioritás: Tömegközlekedés fejlesztése a városokban és az elővárosi területeken 42 db villamos motorvonat beszerzése, minimum 200 ülőhellyel egységenként A motorvonatok beszerzési értéke: 68 mrd Ft A projekt kezdete:2012. 09. 04. Tervezett befejezés: 2015. 10. 15. Beszállítói szerződés és támogatási szerződés megkötésre került 19 19

Járműfejlesztési elképzelések (vasút) Beszerzések: Elővárosi villamos motorvonat-beszerzés (200 ülőhely, 42 db, folyamatban) További elővárosi, nagykapacitású motorvonatok beszerzése (300 ülőhely, 50 db) Saját gyártás: IC+ kocsik gyártása (2 db prototípus folyamatban, 300 db távlatilag) Regionális dízel motorvonatok gyártása Felújítás, komfort-javítás: Nemzetközi forgalmú kocsik felújítása CAF kocsik felújítása (70 db) Éjszakai kocsik kialakítása más funkciójú kocsikból (5+6 db) Halberstadti kocsik korszerűsítése (klíma, tárcsafék, WC, ajtó, utastájékoztatás, 300 db) Kisebb komfortjavító felújítások (elővárosi és távolsági kocsik, motorvonatok) Egyéb: ETCS beépítése mozdonyokba, motorvonatokba 20 20

Szolgáltatásfejlesztések 1. pályafejlesztések kihasználása menetidőcsökkentés járatszámnövelés InterCity-hálózat bővítés Tatabánya–Oroszlány óránként ütemesen. (eddig csúcsidőn kívül csak kétóránként járt) Budapest–Eger új InterCity vonatok Gyorsabb menetvonal: a menetidő 18 percet csökkent (két óránként, a vonatok sűrűsége nem változik) új pálya (2008) Ősztől Veszprém -20 perc, csúcsidei sűrítések új pálya (2013) Budapest–Békéscsaba Kiszámítható, óránkénti közlekedés, több IC, minden órában pótjegymentes eljutás is pályakorszerűsítés (2012-től) új pálya (2010) új pálya (2010) Budapest–Lajosmizse új, órás ütemes menetrend egész nap, vonatok menetideje egyik irányban 22 perccel csökken! (Eddig a csúcsiránnyal szembe közlekedő vonatok menetideje 22 perccel hosszabb volt) Ősztől Zalaegerszegre új InterCityk Nyártól a Balaton északi partjára új menetrendszerkezet, menetidőcsökkenés

Sátoraljaújhely, Sárospatak: Debrecen, Nyíregyháza: Szolgáltatásfejlesztés 2. Budapest előváros: növekvő pályakapacitás, zavarérzékenység-csökkentés Eger: InterCity óránként, Eger-Felsőváros bekapcsolása, -5 perc Sátoraljaújhely, Sárospatak: -40 perc Közvetlen InterCity Miskolc Eger Salgótarján Nyíregyháza Debrecen, Nyíregyháza: -30 perc Győr Debrecen Észak-Erdély, Székelyföld: Több magyarországi és romániai fejlesztés eredményeképpen több órát csökkenő menetidő Veszprém -10 perc Budapest Szombathely Tatabánya Szolnok Veszprém Zalaegerszeg: -30 perc Székesfehérvár Kecskemét Gyula: közvetlen budapesti intercityk -10 perc Zalaegerszeg Békéscsaba A távolsági alaphálózat javasolt fejlesztéseit tartalmazza a dia. A paramétereket menetrendalapon határoztuk meg, célként kitűzve, hogy egy órás ütemű követés, és az egyéni közlekedéssel versenyképes menetidő minden megyeszékhely és Budapest kapcsolatában elérhető legyen. A koncepció figyelembe veszi a csatlakozó vonalak lehetséges menetrendjét is, az integrált ütemes menetrend logikája szerint készült. A dián szereplő percadatok óránként közlekedő, az érintett csatlakozási pontokon megálló InterCity vonatok Budapestről számított menetidejét jelzik. Nagykanizsa Balaton déli partja: -15 perc Csökkenő zavarérzékenység Kaposvár Szeged -15 perc Szekszárd Szeged Villamosítás versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Pécs Kétvágányúsítás vagy kapacitásbővítés versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Kaposvár: közvetlen InterCityk kétóránként -15 perc Pécs: óránként ütemesen InterCity -15 perc Lassújelmentesítés vagy pályasebességemelés versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából 22

Helyközi autóbuszos személyszállítás járműrekonstrukciós program: 6000 db helyközi autóbusz, 10 éves leírási időszak, 11,5 év átlagéletkor, Műszaki és környezetvédelmi szempontok évi 600-800 db autóbusz pótlása, Hazai és EU források bevonásának vizsgálata

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!