Kutyafajták tanulási képességének mérése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

7. szabály – A mérkőzés időtartama. Félidők A mérkőzés két egyenlő 45 perces félidőből áll, hacsak a játékvezető és a két résztvevő csapat kölcsönösen.
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
Nanométeres oxidáció gyors hőkezeléssel
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Könyvtárhasználati verseny
Bravecto a gyakorlatban 2011 szeptember – november
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Kutya.
Kutyafajták.
Készítette: Csoma Bence
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Könyvtári teljesítménymérés
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
STM nanolitográfia Készítette: VARGA Márton,
Képesség, készség, adottság, tehetség
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Halmazműveletek.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Beszerzési megtakarítások mérése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mentális állapot felmérés BCI segítségével
Kutyaképzés klikkerrel
Összehasonlító pedagógia
2009. március. Sziasztok, Sydney vagyok. A haveroknak csak Syd. :o) Másfél év körüli kopó keverék kislány vagyok. Ivartalanítva, chippelve természetesen.
Méréstechnika.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
FÉNYSEBESSÉG MÉRÉSE 1800-IG
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Kutyák A boxer A csau-csau A német juhász A spániel
Kutyák A német juhász A spániel Testméretek További információk.
Péntek!!!. 1. állomás: Kolozsvár Házsongárdi temet ő : A temet ő ben fényképezkedtünk és sétáltunk. A Házsongárdi temet ő arról kapta a nevét hogy el.
Kérdések az előző óra anyagából? 11. szabály – A les.
Avagy 10 perces szerszámcsere.  Manapság a fogyasztók elvárják, hogy a termékekhez megfelelő minőségben, mennyiségben, árban, időben jussanak hozzá.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Készítette: Hundzsa Ferenc Jenei István Szombati Sándor Felkészítő tanár: Borbola Tímea Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula.
Tanulási nehézségek 5/3.
A raktár teljesítményének mérése
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra.
Magyar Mudi Egyesület. Rövid történetünk február 21-én alakultunk 1 elnök 2 helyettes – 3 tagú elnökség 21 alapító tag és még ban 4 taggal.
Fotonikus kristályok előállítása és vizsgálata
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Ki tudjuk-e mutatni a globális felmelegedést Karcagon?
1. ábra A 3A9EC szerkezeti képlete
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Kutyafajták tanulási képességének mérése Készítette: Martonosi Dóra Horváth Mihály Gimnázium, Szentes Felkészítő tanár: Gazsó- Fodor István

Bevezetés: 2 kutya fajta (samoyed, border collie) tanulási képességét vizsgáltam meg, klikker segítségével. Célom az volt, hogy megfigyeljem melyik fajta milyen hatékonysággal sajátítja el a klikker szerepét és a képzés alapjait.

Klikker: egy jellegzetes, rövid és mindig azonos, kattanó hangot kibocsátó jeladó. gyorsabb, könnyebb tanulást tesz lehetővé

Samoyed: Északnyugat- Szibériából származó kutyafajta, eredetileg szánhúzó, vadász, valamint rénszarvasterelő

Border collie: Angliából származó, juhász- és pásztorkutya

Felmérés: 20 samoyed, 20 border collie 3-szor 10 perces kondícionálást hajtottam végre, köztük 5 perces szünetekkel pozitív megerősítéssel dolgoztam nyugodt környezet biztosítása a kutya a klikker hangját társította a jutalommal egyszerű feladatsor végrehajtása, megfelelő reakciók

Eredmények: Időmérés: az első 30 perc kondicionálást majd a feladatsort mértem, addig amíg a kutya másodjára mutatta a várt reakciót a mintából kizártam azokat az egyedeket aki egy órán felül teljesítettek: Kid, 13 éves samoyed kan: 82 perc Liza, 12 éves border szuka: 80 perc

Eredmények:

Samoyedek és borderek átlagos összehasonlítása: A samoyedek átlagéletkora: 4,9 év border colliek átlagéletkora: 4,4 év Borderek gyorsabban tanulnak

Egy fajtán belüli, ivar szerinti eltéréseket megfigyelése: Átlagéletkorok: samoyed kanoknál és szukáknál is: 4,9 év, a border kanoknál: 3,6 év, míg a border szukák esetén 5,2 év A border colliek mindkét nemre nézve jobban teljesítettek

Másfél éves egyedek összehasonlítása: A másfél éves kutyákat alaposabban megvizsgáltam korcsoportokba, majd nemek szerint csoportokba foglaltam

Másfél éves kutyák tanulási ideje nemek szerint:

Összefoglalás: Fajtára, korra és nemre nézve is megvizsgáltam az általam kapott eredményeket Mindegyik diagramon kitűnik a border colliek gyorsabb teljesítménye Kiemelten foglalkoztam a 1,5 éves kutyákkal

Jelentőség: Tanulás szempontjából az általam vizsgált egyedek mindegyike, hatékonyan elsajátította a klikker szerepét és a képzés alapjait. Ez egy egzakt módszer a kutyafajták értelmi képességeinek mérésére

Köszönöm a figyelmet!

Köszönetnyilvánítás: köszönöm a segítséget: - Gazsó- Fodor Istvánnak - Fazekas Emesének - Jámbori Attilának - összes kutyának és a kutyák gazdáinak