Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia 2009. április 9. Mihálszki Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
Digitalizáció: Szép új világ?
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Instore Média a döntés előtti pillanatban
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
IndikátorDimenzióAttribútum Az Ágazati Adattár architektúrája MEDINFO 2003.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
IAB Hungary Adex április 9.. IAB Adex Az IAB 1996 óta teszi közzé az online reklámköltési adatokat (US) Az IAB Europe 2006-ban indította.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Internetes bankok piacformáló hatása
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
szakmérnök hallgatók számára
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
A II. világháború (2.) A keleti front
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A digitális reklám eszközei 1.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
FMCG média trendek FMCG MÉDIA TRENDEK. FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS.
1 Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Eszközök, vásárlóerő és nézői szokások Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential.
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Előadás másolata:

Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa

Metodológia A TNS media intelligence a televízióban, rádióban, nyomtatott sajtóban, köztéren, moziban, indoor felületeken és az interneten megjelenő reklámok figyelésével és reklámköltés méréssel foglalkozik. A televízió, a rádió és a sajtó hirdetéseket saját maga monitorozza, az outdoor, indoor, mozi és internet hirdetéseket a forgalmazó cégek havi bevallásai alapján rögzíti, hirdető, márka és piaci szegmens szerint. A reklámok árazása azok mérete, színe, elhelyezkedése és egyéb fizikai paramétere szerint, a médiumoktól kapott listaárak alapján történik. A TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe:  a nézettségi adatokat  a mennyiségi és a médiumoknál kialkudott egyéni kedvezményeket  a bartereket (azokat is listaáron árazza)

2008: újra növekedésnek indult a reklámpiac Listaáras reklámköltések százalékos változása 2008, egy majdnem jó év

Látványos visszaesés november-decemberben Listaáras reklámköltések változása havonta vs Jan Feb.Márc.Ápr.Máj.Júni.Júli.Aug.Szept.Okt.Nov. Dec. 2008, egy majdnem jó év I.-III. negyedév+ 10% IV. negyedév+5,2% átlagos növekedés

Vegyes kép Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2008 vs , egy majdnem jó év 19% 11% 8% -5% -6% 12% 19% -6% Teljes év IV. negyedév 2% -22% -4%

A top 10 hirdető fele csökkentette reklámbüdzséjét Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2008 vs % 8% -30% 35% 13% -13% 64% -1% 0% 2008, egy majdnem jó év 17% Teljes évIV. negyedév

Médiatípusonként eltérő növekedés, hektikus IV. negyedév Listaáras reklámbevételek változása médiatípusonként – 2008 vs , egy majdnem jó év

2008, nemzetközi kitekintés Hazánk az európai középmezőnyben Listaáras reklámköltés változása néhány európai országban – 2008 vs. 2007

Főbb trendek a televízióban Erősödő kábeltévék Televíziók listaáras költésmegoszlása 2008 Országos földi sugárzású tévék +2%, kábeltévék +25% Top 5 piaci szektor a tévében: 1. Élelmiszer: 17% ↑ 2. Pénzintézet, biztosítótársaság: 13% ↑↑ 3. Szépségápolás: 13% ↑ 4. Gyógyászat, gyógyhat. kész.: 11% ↑↑ 5. Távközlés: 10% ↑ Top 5 hirdető a tévében: Unilever, Procter & Gamble, Henkel, Bayer Hungaria, Magyar Danone Tv2 vs. RTL Klub: „vagy-vagy” hirdetők 2005: Tv2 - RTL Klub: : Tv2 - RTL Klub: % -2% +42% +17% +12% -6% +10% -3% 367 Mrd Ft vs. 2007

Főbb trendek a sajtóban Nő az alternatív megjelenési formák jelentősége Laptematikák listaáras költésmegoszlása 2008 Napilapok bevétele +6%, folyóiratoké +4% Top 5 piaci szektor a sajtóban: 1. Közlekedési eszközök: 11% ↓ 2. Szolgáltatás: 10% ↓ 3. Kultúra-szabadidő-szórakozás: 9% ↑↑ 4. Könyvkiadás, tömegtájék.: 8% ↑↑ 5. Pénzintézet, biztosítótársaság: 7% ↑ Top 5 hirdető a sajtóban: Aldi, Pannon GSM, Penny Market, T-Mobile, Szerencsejáték Rt. Speciális megjelenések: Rovatszponzor. + szerkesztőségi reklám Összes print reklámfelület 12%-a • Gasztronómiai lapok 33% • Vasárnapi lapok 27% • Női lapok 22% 119 Mrd Ft +11% +7% +1% +14% -5% +16% 0% -3% vs. 2007

Főbb trendek az interneten A legdinamikusabban növekvő médiatípus Internetes reklámbevételek listaáras alakulása Top 5 piaci szektor az interneten: 1. Pénzintézet, biztosítótársaság: 21% 2. Távközlés: 14% 3. Közlekedési eszközök: 13% 4. Szolgáltatás: 10% 5. Könyvkiadás, tömegtájékoztatás: 8% Erősödő FMCG: 2005 → 2008: közel ötszörösére nőtt, Tavaly a teljes internetes költés 8%-a Akiknek a médiamixében jelentős: • Ingatlan (22%) • Informatika, irodatechnika (16%) • Oktatás, képzés (7%) Top 5 hirdető az interneten T-Mobile, Budapest Bank, Toyota Motor Hungary, Pannon GSM, CIB Bank * a reklámfigyelésbe az előző évhez képest újonnan felvett médiumok adatainak kiszűrésével +60% +32% +36%

2009, kivár a piac vagy csökken? Január-februárban közel 8%-os csökkenés Listaáras reklámköltések alakulása jan. – febr. -5,7% -9,3% * a reklámfigyelésbe az előző évhez képest újonnan felvett médiumok adatainak kiszűrésével

2009, kivár a piac vagy csökken? 37-ből 22 piaci szektor csökkentette költését Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2009 vs január-február

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!